۰
plusresetminus
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

بازگویی تاریخ گذشته پسندیده است/ برگزاری مراسم به اسم کوروش، اما به کام معاندان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۸
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بابیان اینکه مردم ممکن است در قالب توسعه گردشگری یا روحیه ملی به بازگویی تاریخ گذشته بپردازند که عمل نیک و پسندیده‌ای است، تأکید کرد: با گروهی که متهم به جاسوسی‌اند یا با شعار دادن علیه نظام و انقلاب و در راستای اهداف دشمنان اقدام به برگزاری چنین مراسم‌هایی می‌کنند باید برخورد قانونی شود.
بازگویی تاریخ گذشته پسندیده است/ برگزاری مراسم به اسم کوروش، اما به کام معاندان
به گزارش "حافظ نیوزسجاد رضایی در مورد درخواست نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی برای برگزاری مراسم روز کوروش در روز هفتم آبان، اظهار داشت: متأسفانه شاهد هستیم در شهر شیراز که مهد فرهنگ و ادب است و در تقویم کشور حداقل چندین روز مرتبط با این شهر وجود دارد، به تاریخ‌های غیرمستندی برای برگزاری مراسم‌های نابجا توسط نماینده محترم شیراز اشاره‌ شده است.
وی ادامه داد: درحالی‌که ضعف در بسیاری از حیطه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در شیراز وجود دارد که توجه به آن‌ها باید در اولویت باشد، بسیار متأسف شدیم که نماینده شیراز بجای پرداختن به تاریخ مستند و بزرگداشت‌های اسلامی-ایرانی به موضوعات حاشیه‌ای و مراسم‌های غیرتاریخی که عمدتاً ملجأ گروه‌های خاص است، می‌پردازد.
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: قطعاً پرداختن به هویت تاریخی فارس در دوران پیش و پس از اسلام می‌تواند در کنار کشاورزی و صنعت منبع مهم درآمد مردم استان باشد و موجب جاذبه توریستی نیز شود، اما این هویت صرفاً از طریق واقعیت‌های تاریخی امکان‌پذیر است نه مباحث غیرمستند.
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بجای توجه به مراسم‌هایی که ریشه‌ای ندارند و با حضور برخی گروه‌ها موجب اعمال خلاف قانون و شرع می‌شود، باید از طریق رسیدگی، تأمین مالی و حفاظت مجموعه‌ها به گسترش زیرساخت‌های گردشگری پرداخت.
رضایی تأکید کرد: مجموعه‌های تاریخی بیش از ثبت یک روز به اسم آن‌ها در سال، به توجه مسئولان و نمایندگان احتیاج دارند و اگر فکر خدمت به مردم جایگزین سیاسی‌کاری و ماهیگیری سیاسی برخی افراد شود، قطعاً تاریخ و هویت ایران و فارس را فدای برنامه‌های مجهول نمی‌کنند.
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بابیان اینکه مردم ممکن است در قالب توسعه گردشگری یا روحیه ملی به بازگویی تاریخ گذشته بپردازند که عمل نیک و پسندیده‌ای است، خاطرنشان کرد: اما با گروهی که متهم به جاسوسی‌اند یا با شعار دادن علیه نظام و انقلاب و در راستای اهداف دشمنان اقدام به برگزاری چنین مراسم‌هایی می‌کنند باید برخورد قانونی شود و ما از فرماندهی انتظامی فارس انتظار چنین برخوردی را داریم و امیدواریم سایر مسؤولان استانی و نمایندگان مردم، نماینده مردم مستضعف و انقلابی باشند نه اینکه خواسته یا ناخواسته در صحنه‌آرایی دشمن بازی کنند و خدای ناکرده بجای پیگیری مطالبات مردم به این‌گونه کارهای سیاست‌زده و سطح پایین ‌رو بیاورند.
وی افزود: قطعاً با بدعت‌هایی که ملجأ ضدانقلاب شده و تاریخ کشور را تحریف کند، باید برخورد شود و البته در کنار این کار شایسته است که دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با شناساندن صحیح تاریخ پیش و پس از اسلام در سطح جامعه در زمینهٔ تحریف‌هایی که وجود دارد روشنگری کنند.
کد مطلب : ۱۸۰۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما