۰
plusresetminus

باور کنید این جایگاه، سیاسی نیست!

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱
طی روزهای اخیر مجددا بحث ماندن و یا رفتن دکتر محمد هادی ایمانیه از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و انتصاب احتمالی فردی دیگر به سمت ریاست این دانشگاه در فضای رسانه‌ای و سیاسی شهر مطرح شد.
باور کنید این جایگاه، سیاسی نیست!
به گزارش "حافظ نیوز"، طی روزهای اخیر مجددا بحث ماندن و یا رفتن دکتر محمد هادی ایمانیه از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و انتصاب احتمالی فردی دیگر به سمت ریاست این دانشگاه در فضای رسانه‌ای و سیاسی شهر مطرح شد. شوربختانه ایراد کار آنجاست که ماندن و یا نماندن رئیس یک ارگان کاملا تخصصی و علمی، به موضوع روز سیاست‌مداران و سیاست‌بازان یک شهر تبدیل می‌شود غافل از اینکه حوزه بهداشت و درمان، هیچ‌گاه سیاسی نبوده و اگر مدیریت‌های غیر تخصصی بر بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حکم‌فرما شود، ممکن است منافع زودگذری برای برخی احزاب به همراه داشته باشد اما دود آن به چشم قریب ۵ میلیون نفر از ساکنان استان فارس که با بیمارستانها و مراکز درمانی سر و کار دارند می‌رود. 

جریانات سیاسی که بر سر ماندن و یا رفتن دکتر ایمانیه از دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی ماه‌ها و بلکه سالهای اخیر قمار کرده‌اند، این روزها که با تایید عملکرد رئیس این دانشگاه از سوی وزیر بهداشت و تقدیر از سوی برخی مراجع تقلید و حمایت از سوی انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه مواجه شده‌اند، نوعی احساس شکست را تجربه می‌کنند حال آنکه واقعیت آن است که نقد عملکرد رئیس یک ارگان آموزشی و درمانی نباید از سوی جریانات سیاسی صورت می‌گرفت و بی تعارف، این قبیل جریانات اصلا حق نداشتند که بخواهند خود را متولی نظر دادن در این حوزه تخصصی بدانند که امروز، با احساس شکست مواجه باشند!

دکتر ایمانیه در سمت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز باقی خواهد ماند تا طرح تحول سلامت در استان ابتر نماند و مجمع خیرین سلامت همچنان بتواند به ساخت مراکز درمانی و بیمارستانی در سطح استان ادامه دهد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنان یک بِرَند بین المللی و شیراز یک قطب مهم درمانی در سطح کشور باقی بماند. از این رو، ماندن ایمانیه در سمت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درواقع همزمان برای احزاب سیاسی چپ و راست این استان اتفاق میمون و مبارکی باید ‌باشد و بالاتر از آن، به نفع مردمی است که از سیاست و سیاست‌مداران خیری ندیده‌اند.

اما اینک که دکتر ایمانیه فصل جدیدی از فعالیت خود را در دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز می‌کند، توجه به این نکته نیز ضروری است که شبکه بهداشت و درمان استان با وجود این حجم از گستردگی، طبیعتا با نقائص و کمبودهایی نیز مواجه است و برخی طرح‌های درمانی در حال اجرا نیز در عمل، برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده‌اند. از این رو، به عنوان رسانه‌ای مستقل که تداوم خدمت‌رسانی مدیران متخصص و توانمند را به صلاح آحاد جامعه می‌دانیم، یکی از تکالیف و رسالت‌های خود را نقد منصفانه و دلسوزانه نقائص سیستم گسترده بهداشت و درمان استان تعریف کرده‌ایم و یقین داریم ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از این اقدام حمایت خواهد کرد چرا که اگر از نقد منصفانه استقبال نشود، لاجرم باید با تخریب مغرضانه مواجه شد.
کد مطلب : ۱۷۹۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما