۰
plusresetminus
ولایتی در جمع خبرنگاران:

تجدید مذاکره درباره برجام به‌‌ هیچ‌‌وجه انجام نمی‌شود

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: به‌هیچ‌وجه تجدید مذاکره برجام از طرف جمهوری اسلامی ایران اجرا نمی‌شود.
تجدید مذاکره درباره برجام به‌‌ هیچ‌‌وجه انجام نمی‌شود
به گزارش "حافظ نیوزعلی‌اکبر ولایتی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در جمع خبرنگاران درباره پیشنهاد فرانسوی‌ها برای مذاکرات مجدد حول برجام گفت: به‌هیچ‌وجه تجدید مذاکره برجام از طرف جمهوری اسلامی ایران اجرا نمی‌شود. یک بار این مذاکره انجام شده و مدت‌های طولانی ایران با کشورهای 1+5 مذاکره کرده‌اند و به این نتیجه رسیدند و به‌هیچ‌عنوان هیچ تردیدی از سوی هیچ کشوری در این موافقت‌نامه پذیرفته نیست و چنین پیشنهاد‌هایی را قبول نمی‌کنیم.
رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی درباره همه‌پرسی کردستان عراق و تلاش بارزانی برای اجرای این رفراندوم، گفت: موضع ایران کاملاً روشن است. حمایت کامل از تمامیت ارضی کشورهای منطقه از جمله عراق، موضع جمهوری اسلامی ایران است و مطمئناً انجام همه‌پرسی در بخشی از یک کشور مستقل مثل عراق، مقدمه‌ای برای تجزیه است که هم دولت قانونی عراق و هم جمهوری اسلامی ایران مخالف هستند و حتی جامعه بین‌المللی؛ اگر این کار شروع شود آخرش معلوم نیست و به کشورهای دیگر هم سرایت می‌کند و عراق محلی برای نفوذ صهیونیست‌ها و اسرائیلی‌ها می‌شود.
ولایتی ادامه داد: ممکن است آمریکایی‌ها در ظاهر موضعی داشته باشند، اما در باطن کاری می‌کنند که کشورهای منطقه تضعیف شوند و به‌سوی تجزیه پیش بروند و در نهایت می‌خواهند در آینده به‌عنوان حامیان اقوام مختلف وارد صحنه شده و منطقه را به آشوب بکشانند. آمریکایی‌ها و بعضی از کشورهای غرب که در ایجاد آشوب در سوریه دخالت مستقیم داشتند و نیز صهیونیست‌ها نتوانستند با خلق داعش و سلفی‌های افراطی سوریه را تخریب کنند و این ایران و متحدانش بودند که در آنجا پیروز شدند.
وی این همه‌پرسی را یک طرح جدید برای تهدید قومیت‌ها دانست و گفت: این طرح به‌ظاهر برای استقلال، ولی در واقع برای تجزیه کشورهاست که مطمئناً موفق نخواهد شد و جمهوری اسلامی ایران هم قویاً با این رفراندوم‌ها و تلاش‌هایی که برای استقلال اما در حقیقت تجزیه کشورها صورت می‌گیرد، مخالفت می‌کند.
کد مطلب : ۱۷۸۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما