۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس:

اخذ نشان حلال گواهینامه محصول سالم، گامی به‌سوی توسعه صادرات است

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۱
شاهپور قنبری گفت: نشان حلال و گواهینامه محصولات سالم که با حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برای محصولات کنسرسیوم میمند فارس اخذ شده بستر مناسبی را برای افزایش صادرات محصولات در کشورهای هدف صادراتی فراهم می‌کند.
اخذ نشان حلال گواهینامه محصول سالم، گامی به‌سوی توسعه صادرات است
به گزارش "حافظ نیوزبه نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، شاهپور قنبری گفت: نشان حلال و گواهینامه محصولات سالم که با حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برای محصولات کنسرسیوم میمند فارس اخذ شده بستر مناسبی را برای افزایش صادرات محصولات در کشورهای هدف صادراتی فراهم می‌کند.
وی بابیان اینکه ایران به‌عنوان یک کشور اسلامی بزرگ و شناخته‌شده از مزیت‌های بالقوه‌ای برای موفقیت در بازار غذایی حلال برخوردار است، افزود: برای ورود موفقیت‌آمیز به بازار غذایی حلال، شناخت جدی و علمی آن شامل وضعیت حال و آینده بازار و شناسایی رقبای موجود و نیز تقویت توانمندی‌ها و برطرف کردن نقاط ضعف کشور کاملاً ضروری است و اخذ این نشان نیز در این راستا صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بابیان اینکه اغلب کشورهای اسلامی بدون مجوز حلال اجازه ورود هیچ کالایی به کشورشان را نمی‌دهند، تصریح کرد: نشان حلال بر روی محصولات کنسرسیوم گلاب و عرقیات میمند فارس کمک می‌کند تا روند صادرات بهتر و سریع‌تر انجام شود.
قنبری با اشاره به فعالیت کنسرسیوم صادراتی خوشه گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس از سال گذشته، بر حمایت به‌منظور توسعه فعالیت‌های این کنسرسیوم تأکید کرد.
وی بابیان اینکه پیش‌ازاین با حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی، خوشه صنعتی گلاب و عرقیات گیاهی در منطقه میمند فارس تشکیل و در مرحله توسعه‌یافتگی قرار گرفت، ادامه داد: وجود 67 واحد سنتی و صنعتی درزمینه‌ی تولید گلاب و 60 نوع عرقیات گیاهی با فراهم کردن بستر مناسبی برای فعالیت این خوشه، دستاوردهای مهمی در حوزه‌های بخش‌های توسعه بازار داخلی و خارجی، ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات و ارتقای سطح فنّاوری واحدهای عضو خوشه صنعتی انجام شد.
این مقام مسؤول بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین الزامات اعضای این کنسرسیوم برای حضور در بازارهای خارجی ایجاد بسترهای لازم برای عرضه محصولات با یک برند مشترک بود، خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات مختلف، زمینه‌ی ثبت برند مشترک فراهم و به‌زودی محصولات با برند مشترک عرضه خواهد شد.
کد مطلب : ۱۷۸۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما