۰
plusresetminus
در نامه شورای تبیین بسیج دانشجویی استان فارس بیان شد؛

توجه ویژه به مشکلات آبی، تعطیلی کارخانه ها و توسعه گردشگری فرهنگی، تاریخی و مذهبی

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۳۷
شورای تبیین بسیج دانشجویی استان فارس در قالب نامه ای خطاب به استاندار جدید فارس، آقای مهندس تبادار نکاتی را گوشزد کرد.
توجه ویژه به مشکلات آبی، تعطیلی کارخانه ها و توسعه گردشگری فرهنگی، تاریخی و مذهبی
به گزارش "حافظ نیوز"، شورای تبیین بسیج دانشجویی استان فارس در قالب نامه ای خطاب به استاندار جدید فارس، آقای مهندس تبادار نکاتی را گوشزد کرد.

متن نامه مذکور به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
 
« نکته‌ی اصلی و اساس قضیه این است که استاندار در هر استانی جایگاه خودش را درست تشخیص بدهد و به معنای واقعی کلمه، مسئولیت‌های این جایگاه را بر دوش خودش احساس کند. نمی شود استاندار بگوید که فلان بخش به مسئولیت خودش عمل نکرد و این کار به این دلیل عقب افتاد؛ نه، استاندار باید با تلاش خودش، با تماس با مرکز و دولت، کاری کند که همه‌ی بخش‌های مختلف بتوانند کارشان را آنجا انجام دهند.  ما تا الان ملاکمان برای ضعف و قوت استاندار ها این بود؛ یعنی اگر یک استاندار هر هفته شورای تأمین را هم تشکیل بدهد و کارهای دیگر هم بکند، اما کارهای استان پیش نرود ، ما استاندار را ضعیف میدانیم. »
امام خامنه ای ( مد ظله العالی )8/12/84
 
جناب آقای مهندس تبادار استاندار محترم فارس؛
سلام علیکم
    ضمن عرض تبریک به شما بدلیل قرارگیری در سمت استانداری سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی و موطن و مهد پرورش 15000 شهید ولایتمدار، همچنین به فرموده مقام معظم رهبری قله نیروی انسانی کشور، از حیث رسالت تاریخی که امامین انقلاب بر دوش ما دانشجویان بسیجی نهاده اند و وظیفه نمایندگی مدعی العموم بودن، برخود لازم دانستیم ضمن بازخوانی ظرفیت های فراروی شما در این استان، در همین نخستین ساعات مسئولیتی ، از شما مطالباتی داشته باشیم، باشد که جنابتان تمام تلاش خود را در راستای مرضی رضای خداوند متعال و خدمت به فارسیان شریف و انقلابی مصروف نموده و خود را بدون وامدار دانستن به جناح ها و جریانات سیاسی، تنها وامدار مردم دانسته تا ان شاءالله عاقبت به خیر شوید.
     استاندار محترم؛ تقدیم 15000 شهید سرافراز،لوح زرینی در تاریخ مردم این پهنه از ایران اسلامی، نشان از ولایتمداری این ملت است، از این روست که شما باید در انتصابات، اقدامات و عملکردهای خود و دست اندرکاران دستگاه اجرایی در استان، ولایتمداری، روحیه جهادی، نگاه فراجناحی، پیروی از شهیدان و رعایت خطوط قرمز خصوصا تبری از فتنه و فتنه گران را نصب العین قرار داده و در این راستا توجه جدی به رهنمودهای نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه انقلابی شیراز از ضروریات و الزامات بشمار می آید. استفاده از نظرات و مشاوره های تخصصی همه کارشناسان، دلسوزان و نخبگان استان به دور از تعلقات سیاسی نیز بر هر مسئول و مدیری لازم و واجب بوده و شما نیز از این قاعده مستثنی نیستید.
  
  جناب آقای تبادار؛
توجه ویژه به کشاورزی و مقابله با مشکلات کم آبی با اصلاح الگوی کشت و مدیریت بهینه منابع و بروزرسانی سیستم های آبرسانی کشاورزی استان در صورت استفاده از فناوری های روز در قالبی منطقی و علمی می تواند به حد قابل توجهی دغدغه کشاورزان عزیز، که روزگاری بعنوان سرآمدان این صنعت در کشور می درخشیدند را کاهش دهد.
     توجه به احیاء و تقویت صنایع میان دستی و پایین دستی و جلوگیری از دومینوی تعطیلی کارخانجات استان و جلوگیری از روند رو به رشد حجم نارضایتی شاغلین در این صنایع باید در دستور کار استاندار محترم قرار گرفته و جهت اصلاح این مهم  برنامه ای مدون را با رویکردی حمایتی دنبال نماید. همه این مسائل قطعا در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده و تلاش همگان خصوصا دستگاه اجرایی را می طلبد. متاسفانه خرما و لیمو ترش جهرم و قیر و کارزین، مرکبات داراب، انجیر استهبان، هلوی همایجان، برنج کامفیروز و بسیاری از محصولات شهره دیگر شهرستانها ومناطق فارس در گرو دلال بازی و عدم استفاده از صنایع تبدیلی و بسته بندی نوین عواید حداقلی داشته و این در تضاد با اقتصاد مقاومتی و شان کشاورزی و باغداری فارس است.
      تکمیل و تخصیص منابع مورد نیاز به طرح های پتروشیمی در دست احداث و به روز رسانی صنایع نفت و گاز فرسوده استان در جهت افزایش بهره وری و مقابله با طرح انتقال پتروشیمی های استان به استانهای جنوبی کشور در جهت صیانت از صنایع محوری استان و جلوگیری از بیکاری جوانان شاغل در این مراکز از نکات بسیار ضروری در راستای ایفای نقش حمایتی استاندار از منافع مردم فارس می باشد.
    جناب آقای استاندار؛
ایجاد زیرساخت های مورد نیاز جهت توسعه گردشگری مذهبی، فرهنگی و تاریخی در راستای افزایش منابع درآمدی استان ذیل اصول اقتصاد مقاومتی با توجه به دارا بودن ظرفیت ها و منابع بی شمار جهت جذب گردشگر در سراسر استان فارس که تاکنون شعاری و تبلیفاتی مطرح گشته اما در عمل اقدام قابل توجهی حاصل نشده، از راههای برون رفت فارس از مشکلاتی چون بیکاری و رکود است و انتظار می رود استاندار جدید از این مهم غافل نباشد، در همین راستا می طلبد که از ظرفیت معنوی آستان مقدس احمدی و محمدی و سایر امامزادگان واجب التعظیم (علیهم السلام) مدد گرفت تا ضمن گرامیداشت این بزرگواران، تقویت فرهنگ اسلامی را نیز نظاره گر باشیم. پایتختی جوانان جهان اسلام برای شیراز نیز از ظرفیت های مغفول است که همت مسئولین خصوصا استاندار می تواند استفاده حداکثری از این ظرفیت را بدنبال داشته باشد.
   آقای مهندس؛
توسعه و افزایش خطوط راه آهن و اتصال آن به خلیج فارس، افزایش کمی و کیفی واگن های مسافربری و بروز رسانی سیستم حمل نقل ریلی استان با تکیه بر ظرفیت و توان تولید داخل در جهت کاهش خطرات مسافرت های غیر ریلی و استاندارد سازی ناوگان ریلی استان گامی ضروری در جهت حفظ و صیانت از جان مردم می باشد. توجه ویژه به اصلاح راه های مواصلاتی غیر استاندارد در سطح استان و چاره اندیشی اساسی در جهت ایمن سازی جاده های خطر ساز در جهت پیشگیری از تلفات جاده ای با توجه پیشتازی استان فارس در آمار آتلفات جاده ای در سطح کشور ( بیش از 1500 کشته از بین 18000 کشته در سال کل کشور) بسیار لازم و ضروری است.
    ما دانشجویان بسیجی استان فارس، با حمایت معقولانه، نقد عالمانه، عادلانه و دلسوزانه و بدون هیچگونه حب و بغض، رصد نقاط قوت، ضعف و عملکردها در تمامی حوزه ها را مد نظر قرار داده و برای پیشرفت فارس از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و از آنجایی که دغدغه ی همه دانشجویان پیشرفت و تعالی استان است؛ اولویت ما این است که به منظور حرکت به سمت پیشرفت همه جانبه استان دیدگاه های کارشناسی شده در حوزه های مختلف را به استاندار ارائه نمائیم و در این زمینه ضمن اعلام آمادگی خود برای تعامل و همکاری، صمیمانه از جنابعالی دعوت می کنیم تا جلسه هم اندیشی با همه تشکل های دانشجویی برگزار گردد.
    در پایان امیدواریم با تدبیر، درایت، سعه صدر، نقد پذیری و مشورت پذیری استاندار جدید از یکسو و حمایت همدلانه همه ی گروه های سیاسی اجتماعی؛ نخبگان و بویژه مردم ولایتمدار استان فارس از سوی دیگر بتوانیم فارس را همچنان در قله نگه داشته و با استفاده از ظرفيت هاي عظيم انساني، تاريخي، فرهنگي و اقتصادي، اين استان بتواند به جايگاه واقعي خود دست یابد.
 
 
و من الله توفیق
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس
26 شهریور 96
 
 

 
کد مطلب : ۱۷۸۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما