۰
plusresetminus
استاد حوزه و دانشگاه در دوره تشکیلاتی شهید علی اکبر پیرویان:

تربیت در کارهای تشکیلاتی، اصل است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۷
استاد حوزه و دانشگاه گفت: تربیت در کارهای تشکیلاتی، اصل است، نه تشکیلات چراکه به دنبال تربیت انسان و نیرو هستیم.
تربیت در کارهای تشکیلاتی، اصل است
به گزارش "حافظ نیوزحجت الاسلام علیرضا حسن پور شوشتری در کارگاه اصول و روش های تربیت اسلامی دوره تربیتی، تشکیلاتی شهید علی اکبر پیرویان ویژه کادر ناحیه بسیج دانشجویی فارس و مسئولان دفاتر بسیج دانشجویی این استان با تاکید بر افزایش سطح مطالعه و سیرمطالعاتی دانشجویان اظهار داشت: باید برای مخاطبان، جوانان و دانشجویان در کارهای فرهنگی و تربیتی دغدغه ایجاد کرد.
وی با اشاره به آیات قرآن کریم، اقدامات تربیتی و تربیت انسان ها را بزرگ توصیف و طرح صالحین را از برنامه های مهم و تاثیرگذار و تصریح کرد: برای کارهای تربیتی باید وقت گذاشت و برنامه داشت چراکه برای اثرگذاری کارهای تربیتی نیاز به زمان است.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نباید نسبت به هدایت افراد، جوانان و دانشجویان بی تفاوت بود اضافه کرد: تربیت در کارهای تشکیلاتی، یک اصل است، نه تشکیلات چراکه به دنبال تربیت انسان و نیرو هستیم.
حسن پور شوشتری با بیان اینکه در کار تربیتی برای اثرگذاری باید خود فرد نیز اهل عمل باشد، بر نهادینه کردن تفکر اخلاص در ذهن ها تاکید کرد و گفت: در کار تربیتی مربی باید الگوی متربی باشد.
وی با اشاره به تعریف های مختلف از تربیت بیان داشتک تعلیم و تربیت آموزش صرف نیست بلکه فراهم آوردن موقعیت ها، زمینه ها، و ایجاد شرایطی است برای تحول شخصیت آدمی و مستلزم وجود روابطی عمیق، گسترده و پرجذبه و عاطفی بین معلم و فراگیر است.
در این کارگاه که با پرسش و پاسخ همراه بود، مسئولان دفاتر بسیج دانشجویی استان فارس و کادر این ناحیه به بیان نظرات و پیشنهادات خود در مورد اصول و روش های تربیت اسلامی پرداختند.
 
کد مطلب : ۱۷۸۱۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما