۰
plusresetminus
از احتمال بالای استاندار شدن تبادار تا احتمال منتفی شدن شهرداری معافیان؛

آیا لابی‌ها موثر واقع می‌شوند؟

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۴۷
با توجه به احتمال رد صلاحیت عبدالحمید معافیان از سوی برخی نهادهای نظارتی، ممکن است حکم وی از سوی وزارت کشور ابلاغ نشود.
آیا لابی‌ها موثر واقع می‌شوند؟
به گزارش "حافظ نیوز"، یک منبع آگاه ساعاتی پیش در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد "با توجه به احتمال رد صلاحیت عبدالحمید معافیان از سوی برخی نهادهای نظارتی، ممکن است حکم وی از سوی وزارت کشور ابلاغ نشود."
در عین حال، امروز خبرگزاری مهر استان فارس، از صدور حکم شهرداری معافیان در وزارت کشور خبر داد و اعلام کرد احتمال دارد حکم وی طی چند روز آینده ابلاغ شود. 
با این حال، به نظر می‌رسد با توجه به عرف رایج در وزارت کشور در خصوص لزوم اخذ استعلام از نهادهای نظارتی برای صدور حکم شهرداران و احتمال منفی بودن پاسخ استعلام معافیان، شهردار شدن وی نیز در این صورت منتفی خواهد بود.
از سوی دیگر، آخرین خبرها از افزایش لابی‌های سنگین چهره‌های موثر اصلاح‌طلب در وزارت کشور برای ابلاغ و نهایی شدن حکم شهرداری معافیان خبر می‌دهند. خاطرنشان می‌شود عبدالحمید معافیان، در ایام انتخابات ریاست جمهوری، ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان فارس را بر عهده داشت...
همچنین از وزارت کشور خبر می‌رسد اسماعیل تبادار طی روزهای آتی (احتمالا در جلسه فردای هیات دولت) به عنوان استاندار فارس معرفی خواهد شد. پیش‌تر مجمع نمایندگان فارس از معرفی تبادار از سوی وزارت کشور به هیات دولت برای تصدی استانداری فارس خبر داده بود. در عین حال، خبرها حاکی از افزایش تلاش‌ها و لابی‌های دقیقه نودی اصلاح‌طلبان افراطی شیراز برای جلوگیری از ابلاغ حکم استانداری تبادار حکایت دارد.
خاطر نشان می‌شود اسماعیل تبادار از جمله اصلاح‌طلبان معتدل و از مدیران میانی دولت یازدهم بوده که از روابط حسنه‌ای با آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس نیز برخوردار است.
کد مطلب : ۱۷۸۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما