۰
plusresetminus
با معرفی جواد اطاعت، فریدون همتی و اسماعیل تبادار به عنوان گزینه‌های مجمع نمایندگان استان برای تصدی استانداری فارس؛

آیا وزارت کشور از نظر نمایندگان فارس تبعیت می‌کند؟

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۱۲
انتخاب استانداران از جمله وظایف وزارت کشور است که طی سالهای اخیر، بر اساس یک قانون نانوشته با نظرخواهی از مجمع نمایندگان و همچنین مشورت با نمایندگان ولی فقیه در استانها صورت می‌گیرد و هدف از چنین اقدامی نیز کاملا مشخص است
آیا وزارت کشور از نظر نمایندگان فارس تبعیت می‌کند؟
به گزارش "حافظ نیوز"، انتخاب استانداران از جمله وظایف وزارت کشور است که طی سالهای اخیر، بر اساس یک قانون نانوشته با نظرخواهی از مجمع نمایندگان و همچنین مشورت با نمایندگان ولی فقیه در استانها صورت می‌گیرد و هدف از چنین اقدامی نیز کاملا مشخص است: تعامل و هم افزایی با دیگر مسئولان استانی و انتخاب استاندارانی که بتوانند از همه ظرفیت‌های موجود در استانها استفاده کنند. با این حال در برهه‌هایی، مشاهده شده است که وزارت کشور از این قانون نانوشته تبعیت نکرده و حتی علیرغم مخالفت صریح مجمع نمایندگان استان، شخصی را به سمت استانداری منصوب کرده است که سید محمد علی افشانی آخرین نمونه‌ از این دست می‌باشد.
حتی تهدید به استعفای دست جمعی نمایندگان فارس نیز در روز انتصاب افشانی مانع از صدور حکم وی توسط وزیر کشور نشد و البته تجربه نشان داده است چنین انتصاباتی برای استانها نتایج مطلوبی در بر ندارد و استاندارانی که یک‌سویه و بدون تعامل انتخاب می‌شوند، نمی‌توانند استانداران موفقی باشند و از همه ظرفیت‌های موجود در یک استان استفاده کنند به ویژه آنکه چنین استاندارانی، بومی استان محل خدمت خود نباشند و شناخت کاملی نیز از شرایط حاکم بر منطقه نداشته باشند.
حال، با قطعی شدن رفتن افشانی از فارس، مجمع نمایندگان استان اقدام به معرفی سه گزینه نهایی خود کرده است؛ گزینه‌هایی که در بین آنها، تنها جواد اطاعت بومی استان فارس است و جالب آنکه سیاسی‌ترین و غیرعمرانی‌ترین گزینه مجمع نمایندگان نیز همین فرد است!
رضا انصاری نماینده مردم داراب در این‌باره می‌گوید: مجمع نمایندگان استان فارس 3 گزینه را برای استانداری فارس به وزارت کشور معرفی کرده که اسماعیل تبادار و جواد اطاعت و فریدون همتی به‌عنوان گزینه‌های مجمع نمایندگان فارس نام برد. وی در خصوص این سه گزینه مجمع نمایندگان گفت: جواد اطاعت استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی تهران و نماینده اسبق داراب در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، اسماعیل تبادار استاندار اسبق بوشهر و فریدون همتی استاندار فعلی استان قزوین و مشاور ارشد وزیر کشور دولت تدبیر و امید است.
حال باید دید وزارت کشور در انتخاب استاندار فارس از نظر مجمع نمایندگان استان تبعیت می‌کند و یا همچون گذشته، استانداری را بدون تعامل و یا مشورت راهی فارس می‌کند.
کد مطلب : ۱۷۷۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما