۰
plusresetminus
مریدی در نشست خبری تئاتر استانی فارس:

در سه روز میزبان 200 نفر از هنرمندان استان فارس در قالب 15 گروه خواهیم بود

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه بیست و هشتمین دوره تئاتر استانی فارس از ۲۰ تا ۲۳ شهریور در شیراز برگزار می شود، گفت: سال گذشته این جشنواره با ۱۲ گروه برگزار شد و امسال با ۱۵ گروه برگزار می شود.
در سه روز میزبان 200 نفر از هنرمندان استان فارس در قالب 15 گروه خواهیم بود
به گزارش "حافظ نیوزظهر امروز نشست خبری بیست وهشتمین جشنواره تئاتر استانی فارس و آیین رونمایی از پوستر این جشنواره با حضور مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس، بزرگان تئاتر و اصحاب رسانه در محل این اداره برگزار شد.

بهزاد مریدی، مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس در این نشست خبری گفت: به مردم شیراز صاحب شدن خانه تئاتر را تبر یک می گویم که اتفاق بسیار مثبت وخوبی در عرصه تئاتر برای استان فارس خواهد بود.
مریدی سپس به توضیح پیرامون انجمن ها پرداخت و بیان کرد: بسیار خوشحالم که بگم امروز انجمن ها به شکل جدی شکل گرفته اند و تقریبا تمام جریان های اجرایی را در دست گرفته اند و ما از آن ها حمایت خواهیم کرد.
وی در مورد تئاتر استانی فارس اظهار کرد: این جشنواره از تاریخ 20 الی 23 شهریورماه برگزار خواهد شد و میزبان 200 نفر در قالب 15 گروه از شهرستان های مختلف استان فارس خواهیم بود.
مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس درتوضیح نحوه برگزاری جشنواره و شرایط آن افزود: امسال تمام تلاشمان را کرده ایم که بهترین شرایط ممکن را فراهم آوریم و فضای جشنواره را به سمت وسوی غیر رقابتی و تعاملی پیش خواهیم برد، ضمن اینکه تعداد سالن های ما افزایش یافته است و هرگروه می تواند 3 اجرای کامل را داشته باشد.
وی درمورد کمک به گروه های تئاتر وبهتر دیده شدن آن ها در سطح شهرستان خود گفت: سال گذشته در اجرای هرگروه، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر ونماینده مجلس آن شهرستان را دعوت می کردیم تا به تماشای گروه تئاتر شهرستان خود بنشینند که از آن استقبال خوبی هم صورت می گرفت و ان شاالله این رویه را امسال نیز خواهیم داشت.

مریدی افزود: 2 اثر نمایشی از فارس به جشنواره هنری نمایشی «های فست» که از اول تا هشتم اکتبر مصادف با مهرماه سال جاری برگزار می شود، اعزام می شوند که یکی از این آثار از شهرستان مرودشت است که «ناکلوپسی» نام دارد و از آثار مهم استان محسوب می شود، دیگر اثر از شیراز است که خودشان تمام مراحل ثبت نام را انجام داده اند و ما فقط حمایت کرده ایم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس در حمایت از کارهایی در زمینه های مذهبی، دینی و دفاع مقدس اضافه کرد: در جشنواره مذکور ما دو اثر با مضامین مذهبی و دینی خواهیم داشت، هم چنین که در برنامه هایی نظیر فصل شیدایی، تئاترهایی از شهرستان های فسا و تئاتر آقای چهل تنان از وجود این قبیل کارها نیز بهره خواهیم برد.
در پایان نیز با همراهی اساتید تئاتر شیراز واستان فارس از پوستر جشنواره رونمایی شد.



 
کد مطلب : ۱۷۷۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما