۰
plusresetminus
محمدرضا هاجری خطاب به نائب رئیس شورای شهر شیراز:

گویا شما شعار داده اید/با مشاجره وحاشیه فرصت ها را نسوزانید

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۵
سبک توهین آمیز پاسخ حضرتعالی در نطق پیش از دستور مورخ 12/6/96 نشان از عدم استقبال از نظرات، پیشنهادات و انتقادات شهروندان دارد لذا بهتر است آستانه تحمل خود را بالا برده، همچون نام خانوادگی، صبوری پیشه نموده تا شکوری به بار آورد.
گویا شما شعار داده اید/با مشاجره وحاشیه فرصت ها را نسوزانید
به گزارش "حافظ نیوز"، محمدرضا هاجری، عضو سابق شورای شهر و مدیر مسئول هفته نامه سفیر عدالت فارس در قالب نامه ای به نطق پیش از دستور جلسه ابراهیم صبوری، نائب رئیس شورا در روز یکشنبه 12 شهریورماه واکنش نشان داد.
در ادامه نامه فوق را می خوانیم:

 
هو المحبوب

جناب آقای مهندس ابراهیم صبوری
عضو محترم شورای اسلامی شهر شیراز


سلام علیکم
احتراما بعنوان شهروندی بومی شهر شیراز، در موضوع حذف کمیسیون مستقل عمران و تشکیل کمیسیون حقوق شهروندی نظرات و پیشنهادات خود را چون حق خود میدانم به عزیزان شورای پنجم شهر شیراز انتقال دادم، تصمیم گیری حق مسلم شماست. سبک توهین آمیز پاسخ حضرتعالی در نطق پیش از دستور مورخ 12/6/96 نشان از عدم استقبال از نظرات، پیشنهادات و انتقادات شهروندان دارد لذا بهتر است آستانه تحمل خود را بالا برده، همچون نام خانوادگی، صبوری پیشه نموده تا شکوری به بار آورد.
کمیسیون عمران در شورای چهارم، سوم، دوم و اول شهر شیراز رکن و محور تمامی پروژه های شهری بوده و این اهمیت و ضرورت به گواه کارشناسان خبره و ورزیده در شوراهای اسلامی کلانشهرهای، تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، ارومیه، ساری، کرمان،یزد، کرج با صدها کارشناس باتجربه کاملا مشهود می باشد و در بعضی از کلانشهرها همخوانی و سنخیت حوزه عمران را با کمیسیون معماری و شهرسازی محک زده و به اثبات رسانده اند، نمیتوان ادعا داشت شورای اسلامی شیراز از دیگر کلانشهرهای کشور کارشناس تر می باشد.
به هر حال به تصمیم شورای اسلامی دوره پنجم شیراز در حذف کمیسیون مستقل عمران احترام می گذاریم.
و اما در رابطه با تشکیل کمیسیون مستقل حقوق شهروندی با وجود کمیسیون حقوقی و بودجه و کمیته رسیدگی به شکایات، استدلال منطقی جز شعار و تهمت به منتقد چیزی مشاهده نکردم، با توجه به اینکه ماه قبل در هفته قوه قضائیه ولایت زمان، حقوق شهروندی و نظارت بر حسن اجرای آنرا وظیفه دستگاه قضائی اعلام که همه تکلیف داریم از دستگاه قضائی در این حوزه حمایت عملی و کاربردی داشته باشیم و ریاست قوه قضائیه که منصوب خاص ولایت زمان است می گوید: گزارشگر حقوق بشری ایران در سازمان ملل در گزارش 120 بندی ارائه شده به مجمع عمومی سازمان ملل، تهیه و ابلاغ منشور حقوق شهروندی دولت را بهانه متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر قرار داده است. اصرار بر تشکیل کمیسیون حقوق شهروندی چه توجیهی جز لجاجت و بازی در زمین طراحی شده دشمن برای تیز کردن حربه ضد ایرانی بهانه جویان بدنبال دارد؟
اینجانب که می گویم از نظرات ولایت زمان تمکین کنید و به نصایح و تذکرات ریاست قوه قضائیه توجه ویژه نمائید، مستحق این بند از نطق شما می باشم؟ ((امیدوارم خداوند به همه ما تقوی عنایت کند تا پیرو ولایت علی (ع) باشیم، نه اینکه در گفتار، شعار ولایی بودن بدهیم در کردار خلاف آن را اثبات کنیم))
وجدانا شما شعار داده، عمل نمی کنید یا اینجانب که توصیه به تمکین از نظرات ولایت و منصوب خاص ایشان را دارم؟ جهت استحضار در کنار آموزش شهروندی به منظور تمکین شرعی در رعایت، حفاظت و صیانت از اموال و فضای عمومی شهر، با تصویب کمیسیون فرهنگی – اجتماعی و هیأت مدیره سازمان فرهنگی – اجتماعی، تحقیق و پژوهش در رابطه با فقه شهروندی انجام و به نتیجه رسیده، دو جلد آن آماده چاپ میباشد. در این پژوهش کاربردی قانون و شرع در راستای حفظ و صیانت از نظام اجتماعی و زندگی شهری به خوبی ترسیم شده، می تواند تحولی مبتکرانه در این حوزه را با آموزش های مناسب به صحنه آورده و بهانه هم به دست دشمن نمیدهد زیرا متناسب با الگوهای دینی – مذهبی بومی تهیه شده نه نسخه های غربی.
با توجه به علاقه حضرتعالی به حق و حقوق عامه مردم و لزوم جلوگیری از تبدیل بیت المال به مال البیت و بیت الحال، به پیوست یک جلد کتاب پالتویی با نام علی (ع) و بیت المال مسلمین با محتوای یکصد موضع سیره علوی در قول و فعل در حوزه صیانت از بیت المال مسلمین تهیه شده توسط اینجانب و مرحوم مغفور حاج عزت ا... فهندژ که بیش از 8 سال پیش چاپ و صدها ساعت تدریس شده جهت مطالعه ارسال می گردد. امید دارم من بعد شعار "همدلی از همزبانی بهتر است" رونق یافته تا حاشیه ها ما را از مسائل اصلی شهر دور نسازند. فرصت خدمت کوتاه و زود گذر است.
حیف است با مشاجرات و حاشیه ها فرصت ها سوخته شود. بهتر برای ما این است که با لجاجت در زمین طراحی شده دشمنان قسم خورده بازی نکنیم و اجازه ندهیم حربه های پوشالی دشمن روز به روز گسترش یابد. توقع بود حداقل از گزارش 120 بندی گزارشگر مغرض حقوق بشری سازمان ملل بر علیه ایران، بخش گزارش پیرامون تهیه و ابلاغ منشور حقوق شهروندی دولت را مطالعه می کردید تا اطلاع داشته باشید، بهانه به دست دشمن دادن راه حمایت از حقوق شهروندی و بهانه ولایتمداری نیست.
 
سربلند باشید
محمدرضا هاجری
مدیر مسئول هفته نامه سفیر عدالت فارس

 
  
 
کد مطلب : ۱۷۷۵۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما