۰
plusresetminus
بامداد امروز رخ داد

10 دانش آموز دختر جان باختند/خواب آلودگی علت وقوع حادثه است/ احتمال قطع نخاع برخی مصدومان

تاریخ انتشارجمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۷
بر اثر واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر هرمزگانی در حوالی قلعه بیابان داراب 10 نفر کشته شدند.
10 دانش آموز دختر جان باختند/خواب آلودگی علت وقوع حادثه است/ احتمال قطع نخاع برخی مصدومان
به گزارش "حافظ نیوز"، اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر اهل شهرهای رودان و میناب استان هرمزگان که برای شرکت در اردوی فرزانگان قصد عزیمت به شیراز را داشتند، ساعت 3 و 58 دقیقه بامداد امروز جمعه بر اثر واژگونی دچار سانحه شد.
آنچه از آمارهای ارائه شده این حادثه در رسانه‌ها آمده است، جان باختن 11 تن از سرنشینان اتوبوس بوده که البته در گزارش‌های پزشکی قانونی داراب و آموزش و پرورش استان تنها نام 7 نفر اعلام شده است. همچنین نام 34 نفر نیز به‌عنوان مصدومان حادثه در این گزارش قید شده است.
البته گفته شده 2 نفر از کشته‌شدگان هنوز شناسایی نشده و پزشکی قانونی داراب مشغول بررسی این موضوع است.
در بررسی‌های اولیه از وقوع این حادثه، علت واژگونی اتوبوس خواب آلودگی اعلام شده و در حال حاضر به دستور دادستان داراب راننده خاطی در بازداشت به‌سر می‌برد.
به گفته رئیس پلیس راه راهور ناجا برابر اطلاعات سامانه سپهتن (سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) سرعت اتوبوس در لحظه تصادف 86 کیلومتر بر ساعت و مجاز بوده است.
سردار محمد حسین حمیدی گفته راننده متوفی این حادثه حدود یک ساعت و نیم رانندگی خود را با اتوبوس آغاز کرده بود ولی به نظر می‌رسد پیش از حادثه استراحت لازم را نداشته است.
به اذعان وی برابر اطلاعات سامانه سپهتن راننده و خودرو مذکور پیش از این تخلف نداشته‌اند اما برابر اطلاعات دریافتی اتوبوس به دلیل خستگی و خواب آلودگی راننده به پایه پل برخورد و پس از آن به یک طرف واژگون شده است که همین شدت برخورد موجب مرگ ۱۰ تن و مجروحیت ۳۵ تن شده است.
همچنین با دستور وزیر بهداشت، ایرج حریرچی معاون کل این وزارتخانه به‌منظور رسیدگی به وضعیت مصدومان سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی عازم شیراز شده و به زودی به داراب عزیمت می‌کند. ضمن اینکه احتمال سفر قریب‌الوقوع وزیر آموزش و پرورش به شهرستان داراب نیز می‌رود.
کد مطلب : ۱۷۷۳۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما