۰
plusresetminus
در جلسه مشترک کمیته فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و اتاق فکر شورای فرهنگ عمومی صورت گرفت؛

بررسی اهمیت و نقش رسانه در کمیتۀ گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی

تاریخ انتشارسه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
جلسه مشترک «کمیتۀ گفتمان سازی و فرهنگ سازی» اقتصاد مقاومتی با اعضاء اتاق فکر «شورای فرهنگ عمومی» استان فارس با هدف هم افزایی و تعامل مطلوب بین دستگاه های فرهنگی فعال در عرصۀ اقتصاد مقاومتی در صدا وسیمای فارس برگزار شد.
بررسی اهمیت و نقش رسانه در کمیتۀ گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی
به گزارش "حافظ نیوزجلسه مشترک «کمیتۀ گفتمان سازی و فرهنگ سازی» اقتصاد مقاومتی با اعضاء اتاق فکر «شورای فرهنگ عمومی» استان فارس با هدف هم افزایی و تعامل مطلوب بین دستگاه های فرهنگی فعال در عرصۀ اقتصاد مقاومتی در صدا وسیمای فارس برگزار شد.

 در ابتدا سهرابی مدیرکل مرکز و رئیس کمیتۀ گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی موضوع جلسه را اقتصاد مقاومتی و یافتن راهکارهای مناسب برای دست یابی به اهداف عالی مدنظر رهبرمعظم انقلاب ذکر کرد و به بیان دیدگاه های خود در باره اهمیت موضوع و نقش رسانه در تحقق اهداف کلان اقتصاد مقاومتی پرداخت و به این نکته نیز اشاره کردند که در جهت گیری های رسانه ای در زمینه اقتصاد مقاومتی به ویژه تولید و اشتغال به مولفه های خودکفایی و خود اتکایی توجهی ویژه شده و سمت و سوی برنامه ها بر این مبنا ساماندهی شده است.

 رضایی دبیر کمیته گفتمان سازی و فرهنگ سازی نیز در این جلسه گزارشی در باره عملکرد مرکز در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه کردند. تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات ملی، کارآفرینی، توسعه صنایع و معادن، توسعه مشاغل روستایی، فرهنگ بهینه مصرف، قاچاق کالا، گردشگری، مصرف بهینه انرژی، صادرات غیر نقتی، مصرف پایدار، کشاورزی و دامداری، بسیج سازندگی و مدیریت جهادی در ایجاد ارزش افزوده، صرفه جویی در مصرف، محیط زیست و توسعۀ پایدار، سرمایه گذاری و اشتغال مولد، بهره وری و معرفی ظرفیت ها و قابلیت های استان فارس از جمله موضوع هایی بوده که حوزه های پیام (صدا، سیما وخبر)به آن پرداخته است.

پس از گزارش دبیر جلسه، اعضاء به بیان دیدگاه های خود پرداختند و در نهایت طرح دکتر جاجرمی زاده استاد دانشگاه شیراز به عنوان طرح پایه قرار گرفت و مقرر شد دبیرخانه کمیته گفتمان سازی و فرهنگ سازی جلسات منظم کارشناسی را در باره تکمیل طرح برگزار کند و پس از نهایی شدن، این طرح به عنوان نقشه راه در اختیار برنامه سازان حوزه های پیام قرار گیرد.

 
کد مطلب : ۱۷۷۰۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما