۰
plusresetminus

فرار خانه مطبوعات فارس از تغییر بزرگ!

تاریخ انتشارسه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۹
نماینده روزنامه خبر جنوب با اختلاف یک رای به ریاست خانه مطبوعات برگزیده شد تا برای چندمین سال متوالی، عنان و اختیار خانه مطبوعات در دست خبر جنوب باقی بماند.
فرار خانه مطبوعات فارس از تغییر بزرگ!
به گزارش "حافظ نیوز"،  طی روزهای گذشته، انتخابات خانه مطبوعات فارس برگزار شد و طی آن، دو نفر نامزد پست ریاست خانه شدند.
محمدتقی زرین‌چنگ پیشکسوت عرصه رسانه و روزنامه‌نگار روزنامه خبرجنوب و یک فعال رسانه‌ای جوان به نام احمد نجفی مدیر خبرگزاری دولت(ایرنا) در استان فارس نامزدهای ریاست خانه مطبوعات فارس بودند که در این انتخابات، نماینده روزنامه خبر جنوب با اختلاف یک رای به ریاست این خانه برگزیده شد تا برای چندمین سال متوالی، عنان و اختیار خانه مطبوعات در دست خبر جنوب باقی بماند.
 اما چه اتفاقی می‌افتاد اگر در خانه مطبوعات تحولی رخ می‌داد و انحصار ریاست آن، پس از سال‌ها از دست خبر جنوب خارج می‌شد تا دیگر رسانه ها نیز احساس کنند این خانه متعلق به آنها هم هست؟
خانه مطبوعات فارس در آستانه تغییر و تحولی بزرگ به سمت جوان‌گرایی، خروج از انحصارطلبی و تکثرگرایی بود اما از این هدف بازماند تا همچنان فاصله بسیاری میان اصحاب رسانه و خانه مطبوعات وجود داشته باشد.
 در این میان، تیتر روزنامه خبر جنوب که برای جشن گرفتن موفقیت خود تیتر زد: "محمدتقی زرین‌چنگ برای ششمین دوره متوالی رئیس خانه مطبوعات فارس شد" بدجوری توی ذوق می‌زند!
نه از این جهت که یک پیشکسوت عرصه رسانه به ریاست خانه مطبوعات فارس رسیده است چرا که محمدتقی زرین چنگ افتخار اصحاب رسانه استان است بلکه از این جهت که دقایقی پیش از برگزاری انتخابات، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خواستار حفظ منزلت پیشکسوتان می‌شود و در واقع گِرا می‌دهد که لطفا به نماینده خبر جنوب رای بدهید!
 اینکه چرخ خانه مطبوعات فارس بر همان روال قبل بچرخد و تنها یک رسانه خاص بتواند از مواهب آن بهره ببرد، معضل تازه‌ای برای رسانه‌های استان نیست بلکه مسئله مهم امروز این است که اگر در پی ایجاد فضای چند صدایی و تقویت رسانه‌های محلی و گسترش زیرساخت‌های رسانه‌ای هستیم باید تعارف را کنار بگذاریم و در خانه‌ای که متعلق به همه اصحاب رسانه است طرحی نو دراندازیم.
کد مطلب : ۱۷۷۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما