۰
plusresetminus
پاک فطرت شهردار شیراز:

خودم شهردار بودم/امروز مشکل اصلی اشتغال است نه مشکلات سیاسی/فرهنگ با قانون نهادینه می شود نه با پندوموعظه

تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۴
شهردار شیراز از ایجاد بیش از ۵۰ هزار شغل جدید در کلان شهر شیراز خبر داد و اعلام کرد که وضعیت امروز شهرداری به طور ریز مکتوب و در اختیار استاندار قرار خواهد گرفت.
خودم شهردار بودم/امروز مشکل اصلی اشتغال است نه مشکلات سیاسی/فرهنگ با قانون نهادینه می شود نه با پندوموعظه
به گزارش "حافظ نیوز"،علی‌رضا پاک‌فطرت در آخرین نشست خبری خود که با استقبال جمع کثیری از خبرنگاران و رسانه‌های مختلف برگزار شد، تاکید کرد که در شهرداری باید هر روز قدم جدیدی برداشت تا شهرداری روزآمد و تاثیرگذار باشد.
شهردار شیراز بیان کرد: آن زمان، ارائه برنامه دادم و کمتر از سه سال با شورای سوم کار کردم و آغاز فعالیت‌هایم نیز کلنگ‌زنی بسیاری از طرح‌ها در مدت دو سال و 11 ماه انجام دادم.
پاک فطرت ضمن تاکید بر روند مناسب و روبه رشد شهرداری گفت: امروز به برنامه ای که به شورای چهارم دادم نگاه می کنم بسیار جلوتر هستیم و مدیریت پارک های بزرگ، مرکز ماده ۱۶ ساخته شد که در قانون شهرداری نیست و در استانی نیز این کار نشده است.
وی با بیان اینکه اگر مردم در صحنه باشند می‌توانند سرنوشت خودشان را هرطور که می‌خواهند بسازند بیان کرد: اگر مشکل اشتغال حل شود بسیاری از مشکلات روحی، روانی و اقتصادی حل شده و آمار طلاق، بزه و درگیری خیابانی کاهش می‌یابد.
شهردار شیراز اعلام کرد: هم اینک 655 پروژه نیمه تمام در فارس وجود دارد که 293 پروژه 10 تا 50 درصد و 362 پروژه بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ بسیاری از این پروژه‌ها 90 درصد و بالاتر و از این تعداد پروژه فعال، 288 پروژه بالای یک میلیارد تومانی است.
پاک فطرت تصریح کرد: برای اولین بار مطالبات و بدهی شهرداری طی نامه ای مشخص شده و در پیوست مشخص شده که بودجه شهرداری در سال ۸۹ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که سرانه هر فرد ۲۹۰ هزار تومان بوده اما در سال ۹۶ بودجه ۳۲۰۰ میلیارد تومان و سرانه هر فرد ۲ میلیون تومان است.
او گفت: 700 میلیارد تومان تسهیلات بدهکاریم که در سررسید مراحل پرداخت طی می‌شود؛ این تسهیلات همواره بوده و خواهد بود؛ 300 میلیارد تومان به پیمانکاران و کسانیکه املاکشان در مسیر قرار دارد بدهکار هستیم که به مرور در حال پرداخت است و بسیاری در قالب تهاتر جای می‌گیرد و پرداخت می‌شود.
پاک‌فطرت کل بدهی شهرداری را هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: مطالبات شهرداری شیراز بیش از 4 هزار میلیارد تومان است و بنابراین شهرداری شیراز بدهکار و ورشکسته نیست.
وی پیرامون مشکل اصلی جامعه افزود: امروز مشکل اصلی اشتغال است نه سیاست و اگر این مشکل را حل کنیم بسیاری از مشکلات کاهش خواهد داشت.
شهردار شیراز یادآور شد: به سهم خودم ۵۰ هزار شغل در شیراز راه اندازی کردم زیرا بسیاری از اعتبارات را از خارج استان وارد کردم.
شهردار شیراز گفت: اینکه مسئولی بخواهد هر روز بگوید در حال رفع مشکلات قبل هستم درست نیست زیرا در گذشته هم مسئولین نظارتی بوده و هم مردم توجه داشتند و مسئولین باید بدانند که جایی مانند شهرداری کارها به روز است، نه ماه و سال.
پاک‌فطرت در پاسخ به سوال دیگر گفت: در این هفت سال هیچ وقت از منزل سازمانی و خودرو شهرداری برای امور سشخصی استفاده نکرده و همچنین کمتر از حقوق برخی مدیران شهرداری گرفتم.
پاک فطرت با بیان  اینکه خودم طی ۷ سال شهردار بودم، گفت: می خواستم فقط کار کنم به همین دلیل فقط معاون فرهنگی را با هماهنگی دستگاه های فرهنگی انتخاب کردم و تنها مدیری بود که با هماهنگی طی ۷ سال شهرداری من انتخاب شد
وی در پاسخ به سوالی در مورد رفتن او به وزارت کشور گفت: از شیراز بیرون نمی‌روم و جانشین کسی نمی‌شوم.
پاک فطرت با اشاره به اینکه سیاست را بلد است، گفت: کاری به سیاست ندارم اما به خوبی سیاست را می دانم که چه کسانی چه حرف هایی زدند و سپس خودشان تغییر کردند.
وی خاطرنشان کرد: باید همچنین طوری در شهر شیراز برنامه‌ریزی کرد تا دوچرخه‌سواری به یک فرهنگ تبدیل شود و همانند دوران قدیم به این مهم بپردازیم.
پاک‌فطرت اظهار کرد: در مدت هفت سال گذشته طرح‌هایی که نیاز بود، در شهر شیراز اجرایی شد و اگر شهردار شوم برنامه‌های جدیدتری را انجام می‌دهم.
علیرضا پاک فطرت درمورد اینکه قطار شهری و تکمیل خطوط دیگر باید اولویت شهر باشد، گفت: ما آمادگی آغاز عملیات اجرایی خط سوم مترو را داشتیم و شورای پنجم و شهردار جدید می‌تواند به‌عنوان اولین پروژه، کلنگ آن را بر زمین بزند.
وی گفت: بعد از اتمام طرح‌های عمرانی، باید به دنبال ایجاد و توسعه فضاهای شهری نظیر آنچه مقابل باغ عفیف‌آّباد انجام شد، باشیم.
وی افزود: باید تمام خیابان‌های مرکزی و بافت‌های تاریخی شیراز سنگ‌فرش شود و دیوارها به شکل زیبایی متناسب با شهر بهسازی شود؛ باید به سمت شهر پیاده محور حرکت کرده و مسیرهای دوچرخه‌سواری را توسعه بخشد.
پاک‌فطرت ادامه داد: شهرداری به این دلیل مسئولیت توسعه دوچرخه‌سواری و حمایت از آن را پذیرفت که برای نهادینه کردن این فرهنگ تلاش گسترده‌ای انجام دهد.
کد مطلب : ۱۷۶۵۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما