۰
plusresetminus

نخستین مجمع گروه های جهادی دانشگاه های شهر شیراز برگزار شد

تاریخ انتشارجمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۱
نخستین مجمع گروه های جهادی دانشگاه های شهر شیراز با حضور مسئولان این گروه ها، فرمانده، جانشین و مدیر حرکت های جهادی بسیج دانشجویی فارس روز چهارشنبه برگزار شد.
نخستین مجمع گروه های جهادی دانشگاه های شهر شیراز برگزار شد
به گزارش "حافظ نیوز"، نخستین مجمع گروه های جهادی دانشگاه های شهر شیراز با حضور مسئولان این گروه ها، فرمانده، جانشین و مدیر حرکت های جهادی بسیج دانشجویی فارس روز چهارشنبه برگزار شد.
 
 مسیولان گروه های جهادی در بیانیه آغازین مجمع گروه های جهادی دانشجویی شیراز با اشاره به اینکه فعالیت های جهادی در حال اوج است؛ گفتند: فعالیت های جهادی دانشجویی به لحاظ کمیت و کیفیت به سمت نقطه متعال می رود و تعطیل محور نیست.
 
آنها با بیان اینکه نیروهای تراز انقلاب در محیط اردوهای جهادی تربیت می یابند؛ بر لزوم شکل گیری مجمع گروه های جهادی دانشگاهی برای به روز رسانی و تقویت فعالیت های جهادی تاکید کردند و اظهار کردند که اردوهای جهادی نباید فقط به ایام تعطیلات تابستان و نوروز محدود شود و برگزاری اردوهای جهادی در حاشبه شهر و در طول ترم تحصیلی از برنامه های این مجمع است.
 
این دانشجویان جهادی با تاکید بر اینکه اردوهای جهادی بر جنبه های شخصیتی و حس مسیولیت پذیری دانشجویان اثرگذار است؛افزودند: اردوی جهادی فقط شامل عرصه عمرانی نیست و باید دانشجویان و عموم را اگاه کنیم که اردوی جهادی به عرصه عمرانی محدود نمیشود.
 
در این بیانیه، بر لزوم توسعه کمی و کیفی اردوهای جهادی، اشتغالزایی و کارافرینی در نقاط محروم، پیگیری تخصصی مسایل تربیتی و روانشناسی در سطح و حاشیه شهر شیراز، متمرکز شدن دوره ای چند گروه جهادی بر یک منطقه، هم افزایی توانمندی های گروه های جهادی،تشکیل بانک اطلاعاتی نقاط محروم استان فارس برای گروه های جهادی،توانمند سازی مستمر گروه های جهادی و پیگیری و مطالبه از جمله برنامه های مجمع گروه های جهادی دانشجویی شهرستان شیراز، تاکید شد.
 
همچنین بروکراسی و عدم حمایت،همکاری و همراهی نهادها و مسیولان مختلف با گروه های جهادی به عنوان یکی از مشکلات بزرگ گروه های جهادی عنوان شد و بر لزوم ایجاد تفاهم نامه با سازمان ها و نهادهای مختلف جهت پشتیبانی گروه های جهادی از سوی بسیج دانشجویی فارس تاکید شد.
 
جانشین بسیج دانشجویی فارس نیز در جمع اعضای این مجمع، با تاکید بر اینکه حضور. در اردوهای جهادی موهبتی و توفیقی از جانب خداست، اظهار کرد: باید این نکته در سطح دانشگاه و جامعه تبیین شود که اردوهای جهادی فقط به معنای فعالیت عمرانی نیست و حضور دانشجو در یک نقطه محروم بیشتر برای ساخت فرهنگ است چرا که اگر فکر مردم را بسازیم قطعا کار اصیل و رسالت خود را انجام داده ایم و خود مردم پای کار محرومیت زدایی می ایند.
 
احمدرضا قاسمی افزود: در اردوهای جهادی باید چندبعدی باشیم و دغدغه و نیاز و ضرورت زندگی مردم را بشناسیم. باید از کار عمرانی عبور کنیم چرا که بحث اصلی ما اگاهی،سلامت و فرهنگ مردم است و باید روی این موارد سرمایه گزاری بیشتری کنیم.
 
وی گفت: فلسفه کار جهادی باید از کار خیر کردن،به سمت منشا خیر بودن برود.رسالت ما این است که مسیری برای مردم روستا ایجاد کنیم که خودشان در راستای محرومیت زدایی گام بردارند، نه اینکه انها را وابسته به خودمان کنیم.
 
فرمانده بسیج دانشجویی فارس نیز در جمع اعضای این مجمع گفت: باید قدر این فرصت را دانست که در یکی از مهمترین دوران عمر خود، این عنایت را داریم که به مردم خدمت کنیم ولی باید حواسمان باشد که هرتلاشی کار جهادی نیست.تلاشی که در ان ساختن و ساخته شدن و مجاهدت و کنده شدن از نفسانیت باشد،کار جهادی است و هرچه بیشتر خودتان را بسازید دامنه تاثیر شما بیشتر است.
 
اسماعیل قزل سفلی با بیان اینکه کار جهادی، گارکاهی برای تمرین عهده دار شدن مسیولیت های اجتماعی است، افزود: بخشی از آینده انقلاب بر عهده ماست و باید از این فرصت برای خودسازی،که هدف اصلی اردوهای جهادی است،استفاده کنیم.
 
وی با تاکید بر لزوم همراه کردن مردم و مسیولان با گروه های جهادی،گفت: همگان باید کار خوب ما در در محرومیت زدایی ببینند و برای اینکار باید برای رسانه ای کردن فعالیت های جهادی تلاش کنیم و دامنه تاثیرگذاری اردوهای جهادی را باید همگان ببینند و با شما همراه شوند.
 
فرمانده بسیج دانشجویی فارس در ادامه عنوان کرد:کار جهادی و محرومیت زدایی،فعالیتی سیاسی نیست و اگر خوب تبلیغ کنیم همه سلایق سیاسی موجود در دانشگاه پای کار می ایند و بهانه ای نمی اورند.
 
قزل سفلی با تاکید بر لزوم پیگیری و مطالبه گری مشکلات مناطق محروم بعد از اردوهای جهادی، گفت:مسیولان مادامی ک پشت میز هستند، اگرچه از خیلی مسایل اگاهند اما آنها را نمی بینند،چرا که برایشان اولویت ذهنی ایجاد نمیکند؛ لذا مطالبه گری بچه های جهادی برای مسیولان اولویت ذهنی ایجاد میکند.
 
 وی عنوان کرد: همه مشکلات با یک اردوی جهادی حل نمیشود ولی اگر روحیه جهادی را در این مناطق تزریق کنیم، این روحیه جهادی همه مشکلات را حل میکند و البته خود نفس این حرکت های جهادی بابرکت است.شما مدافع انقلاب اسلامی در مناطق محروم هستید و باید با مردم این مناطق صحبت کرده و انقلاب را برایشان تبیین کنید.
کد مطلب : ۱۷۶۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما