۰
plusresetminus

دانشگاه یا بنگاه کارآفرینی برای خانواده مدیر کل؟!

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۴
جمعی از فرهنگ دوستان وهنرمندان استان فارس، طی نامه ای خطاب به مسئولان و مدیران کشوری و استانی از تخلفات صورت گرفته در دانشگاه علمی کاربردی پرده برداشتند.
دانشگاه یا بنگاه کارآفرینی برای خانواده مدیر کل؟!
به گزارش "حافظ نیوز"، جمعی از فرهنگ دوستان وهنرمندان استان فارس، طی نامه ای خطاب به مسئولان و مدیران کشوری و استانی از تخلفات صورت گرفته در دانشگاه علمی کاربردی پرده برداشته و خواستار رسیدگی شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

به نام خدا


ریاست محترم سازمان بازرسی کل کشور 
حراست وزارت علوم تحقیقات و فن آوری 
ریاست محترم دانشگاه جامع علمی کاربردی کل کشور 
دفتر امام جمعه و نمایندگی ولی فقیه در استان فارس
ریاست محترم دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس
 اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس 
بازرسی دانشگاه شیراز 
دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها
اداره کل بازرسی استانداری فارس 
فرمانداری شیراز


سلام علیکم
طی دو سال گذشته دانشگاهی با عنوان فرهنگ و هنر در شیراز راه اندازی شده که تحت نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد است و از زمان مدیرکلی آقای عالیشوندی جریان تاسیس آن زیر نظر دانشگاه جامع انجام شده است. 
در این مدت کوتاه مسئولیت اداره این مرکز برخلاف موازین قانونی به افراد نا مرتبط یا غیر متخصص واگذار شده است و حتی همین سمت هم در مدت کوتاه دوساله به پنج نفر واگذار شده است. در ابتدا آقای بهروز مرامی، رئیس اداره سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد به عنوان قائم مقام مدیر کل مسئول تام الاختیار مرکز بود و بعد آقای احمد رضوی زاده، معاون اداری مالی اداره کل به ریاست مرکز رسید و بعد برای چند ماه آقای شمس الدین میرقادری به عنوان قائم مقام مسئولیت داشت و بعد آقای حسن آقایی مسئولیت گرفت و در حال حاضر خانم ساره شهپر همسر مدیر کل سرپرست انتصابی شده است. پنج مسئول برای اداره یک مرکز با 200  دانشجو واقعا تدبیر است؟ 
نویسندگان این نامه از مقامات مسئول تقاضای رسیدگی به موارد تخلف، مجازات متخلف و ممانعت از ادامه تخلف صورت گرفته در دانشگاه را داریم. در غیر این صورت واکنش افراد انقلابی و متعهد را به صورت دیگری که مورد سفارش و رضایت مقام معظم رهبری هم هست نشان خواهیم داد. 
تخلفات انجام شده به این شرح است.
1- انتصاب افراد ممنوع از سرپرستی دانشگاه به این سمت. مدیرکل فرهنگ و ارشاد و معاون اداری مالی فرهنگ و ارشاد با وجود مسئولیت در فرهنگ و ارشاد و عضویت در دانشگاه پیام نور حق سرپرستی نداشته اند و آقای بهروز مرامی هم به دلیل ریاست بر اداره سمعی بصری اداره فرهنگ و ارشاد مجاز به فعالیت در دانشگاه نبوده است. 
2- انتصاب افراد غیر مرتبط به سمت سرپرستی و کارشناسی .آقای رضوی زاده مدرک دکترای شیمی فیزیک و آقای حسن Llآقایی کارشناسی ارشد کامپیوتر و آقای میرقادری دانشجوی دکترای ادبیات و آقای بهروز مرامی کارشناس مدیریت داشته اند و هیچ کدام ارتباطی با هنر نداشته و درک درستی از نیازمندی های دانشجویان و استادان نداشته اند. این وضع در مورد  کارشناسان مرکز هم هست، که مدارک کامپیوتر و شیمی دارند!!! و کار آموزشی و حتی مالی می کنند.  
3- تغییر داعم مدیریت ها. طی 24 ماه، پنج مسئول تغییر کرده است. یعنی هر پنج ماه یک مسئول و هر مسئول بدون هیچ اشرافی بر قوانین دانشگاه جامع علمی کاربردی و موسسه توسعه فرهنگ و هنر بوده است.
تازه بعد از استخدام بعد از تحمیل هزینه سنگین بر دانشجویان و دانشگاه که از طرف دانشگاه جامع استان هم توبیخ شده اند با شهریه دانشجویان کلاس آموزشی برای افراد استخدام شده گذاشته اند. 
4-استخدام فامیلی. 
از سه کارشناس استخدام شده در مرحله اول دو نفر از بستگان آقای مریدی یعنی خواهر خانم و همسر برادر ایشان استخدام شده اند و یک نفر دیگر از بستگان کارمندان اداره . 
بعد که همسر برادر ایشان استعفا دادند خانم سحر فواکه خواهر همسر آقای رضوی زاده معاون اداری مالی اداره کل، به عنوان کارشناس مالی انتخاب شده اند و جالب این که ایشان حتی تجربه شرکت در  یک دوره سه ماهه آموزش حسابداری هم نداشته اند و مسئول امور مالی و حسابداری هم شده اند و به دلیل نا آشنایی داعم در اداره کل برای رفع اشکال به کارمندان بخش مالی مراجعه می کنند. 
آخرین مرحله معرفی خانم ساره شهپر به‌عنوان سرپرست مرکز بوده است که همسر آقای مدیر کل هستند و در مورد سابقه تحصیلات و مساله تابعیت ایشان مطالب دیگری خواهیم گفت. 
5-استخدام افراد فاقد سابقه مدیریت و حتی کار اداری. آقایان آقایی ، شعله سعدی و خانم ساره شهپر به سمت های وزرات سرپرستی و معاونت آموزشی منصوب شده اند، بدون حتی یک روز سابقه کار اداری .
خانم ها فواکه، نعمتی ، سروش شهپر و اخیرا چند نفر دیگر از بستگان برای سمت های کارشناسی ، مسئولیت حراست و... استخدام شده اند بدون یک روز سابقه کار. 
در حالی که در مجموعه اداره کل و انجمن های هنری ده ها فرد دارای سابقه مدیریت و خدمت حضور دارند و می توانند انجام وظیفه کنند حتی کارمندان دارای سابقه خدمت در دانشگاه جامع هم معرفی شده اند اما مدیر کل موافقت نکرده است و اصرار داشته خویشاوندان فاقد تجربه خود را استخدام کند.  
6- استخدام بدون اعلام و فراخوان عمومی. دانشگاه فرهنگ و هنر نه ملک شخصی است و نه خصوصی که مدیر کل ، از بستگانش هرکسی را خواست با مدرک تحصیلی یا بدون آن استخدام کند. به دلیل دولتی بودن دانشگاه، استخدام در دانشگاه اگر از طریق استخدام رسمی هم نیست باید از طریق فراخوان عمومی باشد. 
7-معرفی یک کارشناس ادبیات فارسی به عنوان سرپرست. 
خانم ساره شهپر دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی هستند و مدارک کارشناسی ارشد و دکتری ایشان به دلیل عدم حضور در دانشگاه ارمنستان،  مورد تایید وزارت علوم نیست. با وجود دهها کارشناس ارشد  و دکتری در اداره کل و انجمن های هنری دارای سابقه کار اداری ، آقای دکتر مریدی همسر خودش را برای سرپرستی مرکز معرفی کرده است در حالی که ایشان فاقد مدارک مورد تایید و عالیه هستند. مدرک کارشناسی ارشد و دکتری ایشان گردشگری بوده است که هم فاقد ارتباط با مدرک کارشناسی است و هم غیر حضوری. حتی اجازه تدریس ایشان هم مثل اجازه تدریس مدیر کل با پارتی بازی و رابطه با دکتر موغلی رئیس سابق دانشگاه جامع و از همشهریان مدیرکل  صادر شده که غیر قانونی بوده و یک بار قبلا اداره کل و دانشگاه از طرف سازمان بازرسی و حراست دانشگاه شیراز توبیخ شده است. 
سوال این هست که خانم آقای مدیر کل حقوق ریاست دانشگاه را بر اساس پایه حقوقی مدرک کارشناسی خواهد گرفت یا مدرک دکترای بی اعتبار؟ 
8- حضور افراد دوتابعیتی در دانشگاه. 
آقای بهزاد مریدی از افراد دو تابعیتی است و این موضوع را همه می دانند و باعث تعجب است که وزارت اطلاعات این مساله را متوجه نشده. همسر ایشان هم مثل خودشان تابعیت یک کشور غربی را دارد و به کارگیری افراد دو تابعیتی به دلیل خطر نفوذ ممنوع است.
 
همه اعتقاد دارند دانشگاه فرهنگ و هنر حاصل زحمت مدیران قبل از آقای دکتر بهزاد مریدی و زحمات ایشان است و در حال حاضر هم استادان با دانشی در آن به آموزش مشغول هستند و دانشجویان را آموزش می دهند، اما همین رابطه های فامیلی آفت خطرناک آموزش است و بدعت مدیر کل که مورد توجه وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه استان واقع نشده، به ضرر استادان و دانشجویان منجر می شود. خواسته ما ادامه فعالیت دانشگاه و انجام استخدام های قانونی و نظارت دایم برای اداره قانونی دانشگاه است. البته این فقط بخشی از تخلفات مدیرکل فرهنگ و ارشاد آقای بهراد مریدی و رفتار های غیر قانونی همیشگی ایشان است. چنانچه این رویه سیئه ادامه یابد در مورد سایر موارد هم گزارش خواهیم کرد 

جمعی از هنرمندان و فرهنگ دوستان فارس
کد مطلب : ۱۷۵۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما