۰
plusresetminus
دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر شیراز

حق دل: بزرگ‌ترین دستاورد شورا تحقق عدالت اجتماعی بود/شعرا: عقب افتادگی‌های شیراز را جبران کردیم/تقدیر از رتبه تک رقمی کنکور شیراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۵۹
دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر شیراز شامگاه دوشنبه برگزار شد.
حق دل: بزرگ‌ترین دستاورد شورا تحقق عدالت اجتماعی بود/شعرا: عقب افتادگی‌های شیراز را جبران کردیم/تقدیر از رتبه تک رقمی کنکور شیراز
به گزارش "حافظ نیوز"، تعیین تکلیف وضعیت سکونتگاه انجیره در نظام تقسیمات اداری سیاسی کشور در صحن شورای شهر مطرح و با نظر موافق اعضای شورای به تصویب رسید.
احداث پارک حاشیه‌ای هوشمند از دیگر مصوبات امروز شورای شهر بود.
پیشنهاد تعیین  تکلیف واگذاری اتوبوس‌های جدید و قراردادهای اجاره‌ای قدیم و تأمین پارکینگ‌های مورد نیاز شهر با بکارگیری روش‌ها و فناوری نوین از موضوعات مطرح شده در صحن شورای شهر بود که به تصویب نرسید و با نظر اکثریت اعضای شورا به کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا برگشت‌داده شد.
بزرگ‌ترین دستاورد شورا تحقق عدالت اجتماعی بود
رئیس شورای شهر شیراز بابیان اینکه مهلت قانونی شورای چهارم براساس مصوبه مجلس طی هفته آینده به پایان می‌رسد، گفت: هرچند باید در عرصه خدمت‌گذاری شوراها چهار سال کامل گردد، اما بحثی نیست.
غلام مهدی حقدل افزود: امروز یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای شورا عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص رعایت عدالت اجتماعی است که شورای چهارم به خوبی این مهم را اجرایی کرد. خط 2 قطار شهری را از جنوبی‌ترین نقطه آغاز کردیم به طوری که امروز دیگر مردم جنوب شهر امیدشان این نیست که به شمال شهر مهاجرت کنند و علاقمند به ماندن در مناطق جنوبی شهر شده‌اند و این از ثمرات انقلاب اسلامی ایران و فعالیت نظام شورایی است.
عقب افتادگی‌های شیراز را جبران کردیم
ابراهیم شعرا در این جلسه بیان کرد: هرچند در شرایط رکود حاکم بر کشور نمی‌توان ادعا کرد که در این چهارسال موفق بودیم همه خواسته و معضلات شهری را حل کنیم، اما اقدامات انجام شده توسط شورای شهر و شهرداری با یک همدلی مثال‌زدنی توانسته عقب‌افتادگی‌هایی که مردم ما را وادار می‌کرد شیراز را با دیگر کلان‌شهرها مقایسه و حسرت بخورند را تا حدی راضی کنند.
وی توسعه حمل و نقل عمومی با بهره برداری از قطار شهری و بهسازی، مشارکت دادن مردم در ساخت شهر با عرضه اوراق مشارکت و احداث پروژه مشارکتی، مسکونی، تجاری، تفریحی، اداری و پارکینگ و بازارچه‌های تخصصی به منظور ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و... از فعالیت‌های شورای چهارم عنوان کرد.
توسعه و حفظ فضای سبز شهری از موفقیت‌های شورای چهارم
محمد حق نگر هم گفت: افزایش سرانه فضای سبز شیراز از 18 مترمربع به 23 مترمربع طی 4 سال گذشته یک اقدام بسیار بزرگ بوده که در کشور بی‌نظیر است و جادارد از هیئت مدیره سازمان فضای سبز نیز تقدیر و تشکر بعمل آید.
این عضو شورای شهر افزود:در بخش توسعه فضای سبز و حفظ مزیت نسبی شهر شیراز موفقیت شورای چهارم چشمگیرتر بوده و حدود 13000 هکتار ارتفاعات شهر شیراز را به سرمایه شهر اضافه نموده و دست متجاوزان و زمین‌خواران را از دست‌اندازی به ارتفاعات که مهمترین سرمایه شهر شیراز می‌باشد کوتاه نموده و طی 4 سال گذشته 2/5 میلیون اصله درخت کاشته‌شده است.
اعضای این شورا در نطق‌های پیش از دستور خود در حالی همگی با اشاره به برخی پروژه‌های انجام شده عملکرد شورا را خوب ارزیابی کردند که طی 4 سال گذشته از سوی تشکل‌های دانشجویی و مردمی به خاطر کوتاهی در حفظ باغات قصردشت و بافت تاریخی، عدم شفافیت، انجام برخی پروژه‌های لوکس و غیرضروری و غیرکارشناسی، کم‌توجهی به توزیع عادلانه امکانات و خدمات شهری و نگاه صدقه‌ای به مناطق محروم شیراز بارها مورد نقد قرار گرفتند.
 در پایان دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر شیراز از سید رضا سالاری کیا، نفر برتر کنکور سراسری سال 96 نیز تقدیر شد و سالاری کیا خطاب به اعضای شورای شهر و شهردار شیراز، توجه به دانش‌آموزان و نخبه‌های مناطق محروم شیراز را خواستار شد.
کد مطلب : ۱۷۵۷۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما