۰
plusresetminus
با حضور مسئولان استانی وشهری

یک صدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس برگزار شد

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۵
یک صدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس برگزار شد
به گزارش "حافظ نیوز"، یک صدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با حضور آیت الله ایمانی، امام جمعه شیراز افشانی، استاندار فارس القاصی مهر، رئیس دادگستری شیراز مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس سهرابی، مدیرکل صداوسیمای استان فارس و تعدادی از مدیران ومسئولان استانی و شهری در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد.
موضوع مورد بحث در جلسه طرح تحول علوم انسانی با منویات رهبر معظم انقلاب بود. درهمین راستا گفته شد که برای نیل به این هدف شورایی به مرکزیت استان فارس و شهر شیراز با ریاست آیت الله ایمانی و دبیری دکتر صادقی از اساتید دانشگاه شیرازتشکیل شده است.
در ادامه این شورا دو کار مهم را در پیش خواهد داشت. اولین کار برگزاری همایش طرح تحول علوم انسانی، چیستی و چگونگی آن خواهد بود که در طی دو روز در شیراز برگزار خواهد شد.
دومین کار شورا برگزاری نشست های تخصصی نخبگانی با حضور اساتید و متخصصین برجسته ایرانی و بین المللی می باشد.
در ادامه جلسه اساتید دانشگاه شیراز آقایان صادقی، زاهدی به صحبت پرداختند و موضوع را برای حضار بیش از پیش باز کردند.
چکیده از مهمترین سخنان اساتید به شرح زیر است:
دانشگاه و حوزه علمیه حلقه مفقوده میان فرمایشات رهبر انقلاب تا اجرایی شدن آن هاست. این شورا و در ادامه پژوهشکده مرتبط با آن از سال 92 آغاز به کار کرده است که بسیار به آن امیدوار هستیم. علوم انسانی کنونی و آن چه در دانشگاه های ما تدریس می شود برپایه سکولاریسم و علوم غربی است که با مفاهیم اسلام در بسیاری از موارد در تضاد است. طی چهل سال گذشته از انقلاب اسلامی تا حدود زیادی توانستیم پایه و اساسی برای علوم ومعارف اسلامی ایجاد کنیم. ما باید اکنون به دنبال کرسی های نظریه پردازی در زمینه های علوم انسانی باشیم تا به توانیم حرفی برای گفتن در جهان باشیم. اگر خوب کار خود را پیش ببریم و با توجه به برگزاری همایش های طرح تحول علوم انسانی که هر دو سال یک بار برگزار می شود، ان شاالله طی ده سال آینده شاهد شکوفایی و نظریه پردازی با کیفیت های مطلوب و در سطح جهانی خواهیم بود. ان شاالله با کمک دستگاه ها و مسئولین به توانیم بهترین بازده را داشته باشیم.
 
کد مطلب : ۱۷۵۶۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما