۰
plusresetminus
آیت الله ایمانی در آیین تقدیر از خبرنگاران:

خبرنگارانی که راهشان با خون یکی شد، الگویی مناسب هستند

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۲
خبرنگارانی که راهشان با خون یکی شد، الگویی مناسب هستند
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی بعدازظهر امروز در آیین تقدیر از خبرنگاران در صداوسیمای مرکز فارس اظهار داشت: خبر عامل رشد و بالندگی است اگر به‌موقع و به شکل صحیح در اختیار افراد قرار بگیرد و نقش آن در سازندگی غیرقابل‌انکار است.
وی افزود: امروز جامعه بر اساس رساندن اطلاعات حرکت می‌کند و هر جامعه‌ای که زودتر از خبرها و اطلاعات علمی روز آگاه‌تر شود موفق‌تر و جامعه‌ای که بین خود و خبر فاصله ایجاد کند ناموفق خواهد بود.
ایمانی همچنین با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و انفجار اطلاعات در عصر جدید، گفت: اطلاعاتی که امروز در اختیار افراد قرار می‌گیرد به‌هیچ‌عنوان قابل‌مقایسه با اطلاعاتی که سابق در اختیار قرار می‌گرفت، نیست.
امام‌جمعه شیراز با اشاره به رسالت خبرنگاران در این عصر اظهار داشت: رسالت مهم امروز خبرنگار این است که جامعه خود را با نوآوری‌های زمان و جهان آشنا سازد.
وی در توصیه به خبرنگاران برای درج صحیح خبر با اشاره به عنصر مهم حقیقت انگاری، خاطرنشان کرد: این نوآوری‌ها و خبررسانی‌ها را همان‌گونه که هست و حقیقت دارد در یک کادر قرار ندهید چراکه وقتی‌که در کادر قرار گرفت یعنی افکار و اندیشه انسان روی ساخت و ساز خبر تأثیر می‌گذارد و حقیقت به شنونده و خواننده نمی‌رسد و این با جمله‌ای که می‌گوییم دانستن حق مردم است، منافات دارد.
ایمانی ادامه داد: مردم خود تحلیل‌گرند و می‌توانند به قضاوت بنشینند؛ ما خبر را دست‌کاری نکنیم و دست‌کاری شده در اختیار مردم نگذاریم.
امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: طلبی که خبرنگاران از جامعه دارند بزرگ‌ترین طلب و دین است به‌شرط اینکه آنچه بوده در اختیار انسان‌ها گذاشته و حقیقت را آن‌چنان‌که هست در اختیار جامعه بگذارند و جامعه نیز از خبرها فاصله نداشته باشد.
وی با بیان اینکه چوبی که در مشروطیت و صنعت نفت خوردیم عمده آن بر عهده مطبوعات آن روز بود که بر پیکره جامعه فرود آمد، افزود: در مورد حق خبرنگاران بر رشد فکر و اندیشه جامعه هر چه بگویم کم گفته‌ام کما اینکه اگر رسانه و خبرنگار در مسیر منفی قرار گرفت ضرر و زیان او نیز بی‌شمار است.
امام‌جمعه شیراز در پایان نیز با بیان اینکه رشد و بالندگی جامعه از طریق مطبوعات است، اظهار داشت: امیدوارم خبرنگاران ما با پیدا کردن الگوهای شایسته مانند خبرنگارانی که در جبهه‌ها کارشان با شهادت و خون همراه شد و اسوه و الگوی خبرنگاران هستند، این راه رشد و بالندگی را ادامه دهند.
کد مطلب : ۱۷۵۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما