۰
plusresetminus
سومین نشست اعضای جدید شورای شهر:

کاندیدای شهرداری: شهردار باید سیاسی باشد/عضو جدید شورای شهر: شهردار از پیش تعیین شده/گزینه های نهایی شهرداری

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۰
اعضای شورای پنجم با رای‌گیری، 5 نفر کاندیدای تصدی شهرداری شیراز را انتخاب کردند تا در روزهای آینده با حضور در جمع شورای شهر به ارائه ریز برنامه‌های خود بپردازند.
کاندیدای شهرداری: شهردار باید سیاسی باشد/عضو جدید شورای شهر: شهردار از پیش تعیین شده/گزینه های نهایی شهرداری
به گزارش "حافظ نیوز"، محمدرضا حسن پور کاندیدای تصدی شهرداری شیراز که هفته پیش انصراف داده بود، با رد انصراف خود، پیش‌ازظهر امروز در جمع منتخبین شورای پنجم حاضر و به ارائه رزومه و برنامه پرداخت.
حسن پور در توضیح علت انصراف خود گفت: من دوستان دلسوزی دارم که بدون نظر آنها انصراف دادم که موجب نگرانی آنها شد و از من خواستند که از اعلام انصراف، انصراف دهم.
وی با بیان اینکه توجه اصلی من بر توسعه فرهنگی و اجتماعی  شیراز است، اظهار داشت: برای توسعه در این حوزه‌ها یکی از فاکتورهای اصلی تقویت سرمایه اجتماعی یعنی مردم است که با افزایش اعتماد عمومی و بهبود کیفیت رابطه بین شهروند با شهرداری محقق می‌شود.
حسن پور با اشاره به اینکه آموزش شهروندی در راستای مشارکت مردمی به تقویت سرمایه اجتماعی کمک می‌کند، ادامه داد: ما در شهر شاهد بی عدالتی‌هایی هستیم که باید رفع شود؛ آموزش فرهنگ شهروندی به بهبود معضلات اجتماعی، ترافیک، مدیریت پسماند و دیگر بی‌نظمی‌های اجتماعی کمک می‌کند.
این کاندیدای تصدی پست شهرداری شیراز دو مشکل اساسی در شهرداری را عدم انطباق تشکیلاتی و مالی دانست و افزود: برای اداره شهر چشم‌انداز نداریم، ارائه خدمات شهری و دسترسی به امکانات باید بهبود پیدا کند.
وی بر لزوم بهسازی حمل و نقل شهری و توسعه قطار شهری نیز اشاره کرد و تصریح کرد: متاسفانه خط یک قطار شهری به صورت تمام و کامل در اختیار مردم قرار نگرفته است. توجه به توسعه حمل و نقل ریلی و غیر ریلی، روان‌سازی حمل و نقل و ترافیک و احداث پارکینگ باید مورد توجه قرار گیرد.
این کاندیدای تصدی پست شهرداری شیراز بیان کرد: کار اصلی شهرداری ایجاد محیط شاداب برای شهروندان است.
وی با تاکید براینکه من یک اصلاح‌طلب و معتقد به پاک‌دستی هستم، گفت: برخی‌ها می‌گویند شهردار نباید سیاسی انتخاب شود، مگر کدام یک از مدیران شهرداری تاکنون سیاسی نبودند؛ بهتر است بگویند که تاکنون هیچ اصلاح‌طلبی مدیریت شهرداری شیراز را برعهده نداشته است.
حسن پور ویژگی شهردار خوب را توانایی مدیریت و اشراف کامل بر مسائل شهر دانست و تصریح کرد: تخصص شهردار در قانون توسط قانون‌گذار تعریف شده است؛ کدام شهردار تاکنون در همه حوزه‌ها تخصص داشته است، اگر کسی این ادعا را بکند به سلامت آن شک کنید.
وی بر لزوم جذب سرمایه‌گذار، ارتباط با دانشگاه‌ها و راه‌اندازی کارگروهی متشکل از خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد توسط شهرداری شیراز تاکید کرد.
حسن پور حمایت از اقشار بدسرپرست و بی‌سرپرست و توجه به حاشیه‌نشینی را مهم دانست و گفت: یکی از سوالات اساسی از کاندیداهای ریاست جمهوری هم مسئله حاشیه‌نشینی و معضلات اجتماعی بود که نشان‌دهنده اهمیت آن است؛ مردم حاشیه‌نشین از ابتدایی‌ترین حقوق و امکانات بی‌بهره هستند و به خاطر مسائل اقتصادی، مفاسدی در این مناطق رخ می‌دهد که باید مورد توجه قرار بگیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پس از پایان ارائه رزومه و برنامه حسن‌پور، اعضای شورای پنجم در خصوص انتخاب شهردار به بحث پرداختند.
 احمدرضا دستغیب رئیس موقت شورای پنجم اظهار داشت: شهردار منتخب نفر چهاردهم شورای شهر شیراز خواهد بود و شورای شهر نیز با شهردار همراهی خواهد کرد.
وی افزود: باید به رای مردم احترام بگذاریم و مستقل از فشارهای سیاسی و غیرسیاسی شهردار آینده شیراز را انتخاب کنیم.
نوذر امامی عضو دیگر شورای شهر نیز با ابراز گلایه از روند انتخاب شهردار گفت: وقتی همه چیز از قبل مشخص است و می‌دانید که چه کسی رای می آورد، چرا رای‌گیری را امروز انجام نمی‌دهید و به روزهای بعد موکول می‌کنید؟! اما صحبت‌های این عضو شورای پنجم نیمه‌تمام ماند.
در ادامه این جلسه، اعضای شورای پنجم با رای‌گیری، 5 نفر کاندیدای تصدی شهرداری شیراز را انتخاب کردند تا در روزهای آینده با حضور در جمع شورای شهر به ارائه ریز برنامه‌های خود بپردازند.
در این رای‌گیری آقایان اسکندرپور با 11 رای، معافیان 10 رای، حسن‌پور 8 رای، موسوی 7 رای، طیبی 6 رای، رحیمی 6 رای، نامورچی 5 رای، سلیمی‌پور 3 رای و عظیمی‌فر 0 رای را کسب کردند.
ازبین طیبی و رحیمی که هر دو ابتدا 6 رای آورده بودند، با رای‌گیری مجدد طیبی با 7 رای در جمع 5 کاندیدای نهایی شهرداری شیراز قرار گرفت. 5 نفری که بیشترین رای را اخذ کردند در روزهای آینده در جمع شورای شهر حضور پیدا می‌کنند و نهایتاً یک نفر به عنوان شهردار شیراز انتخاب و معرفی خواهد شد.
کد مطلب : ۱۷۵۵۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما