۰
plusresetminus
به همت خواهران دانشجوی ارزشی برگزار شد؛

انقلاب‌زدایی از آرمان‌ها و اعتقادات رکن تهاجم فرهنگی

تاریخ انتشارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۴
اولین جلسه مجمع دانشجویان انقلابی استان فارس (مختص خانم ها) با حضور تعدادی از خانم های فعالین دانشجویی در تاریخ 15/4/96 در مکان هفته نامه شهر سبز برگزار شد.
انقلاب‌زدایی از آرمان‌ها و اعتقادات رکن تهاجم فرهنگی
به گزارش "حافظ نیوز" ، اولین جلسه مجمع دانشجویان انقلابی استان فارس (مختص خانم ها)  با حضور تعدادی از خانم های فعالین دانشجویی در تاریخ 15/4/96 در مکان هفته نامه شهر سبز برگزار شد.
حاضرین در جلسه از تشکل ها، کانونها و انجمن های مختلف دانشگاه های صنعتی، شیراز، آزاد و پیام نور گرد هم آمده بودند تا در خصوص مسائل مختلف فرهنگی –سیاسی- اجتماعی موجود با یک دیگر به تبادل نظر و گفتگو بنشینند.
اهم موضوعات مطرح شده در جلسه به این قرار بود:
-  برای ایجاد تحول و نتیجه گیری بهتر از پتانسیل های موجود، باید در خط مقدم جبهه فرهنگی انقلاب ایستاده  و جایگاه بالای فرهنگ نسبت به سیاست مد نظر باشد. به منظور نیل سریع تر به این موضوع مهم  از پرداختن به شاخ و برگ های اضافی و مسائل تفرقه انگیز و حاشیه های انرژی سوز پرهیز شود. 

-  با توجه به مفهوم "دانشجویان انقلابی" باید دو محور مهم این مفهوم واکاووی شود. 
فهم ماهیت دانشجویی و مقام آن به عنوان جوینده دانش و پیگیر در تحقیق مطالبی که به وی ارائه می شود،  به این منظورلازم است زمینه های مناسب جهت  ایجاد انگیزه های مطالعاتی در زمینه های فرهنگی- سیاسی- اجتماعی ( فراتر از متون معمول دانشگاهی)ایجاد شود و این مطالعات پایه مناسب برای مطالبات دقیق و به جا و تشخیص واقعی مسائل موجود باشد.
فهم انقلاب و ماهیت آن از طریق منابع و نرم افزارهای مخصوص به انقلاب ممکن خواهد بود، منابعی که موجود هستند اما  متاسفانه مورد غفلت واقع شده اند، آشنایی با دیدگاه ها و نظرات افرادی که انقلاب را تاسیس کردند برای فهم درست آن و جلوگیری از استحاله انقلاب لازم و ضروری است 
-  هدفی که می تواند تشکل ها و انجمن ها و کانو نهای مختلف را در محور واحدی جمع کند، سخنان امام و رهبری است،  استخراج وظایف دانشجویی از میان این بیانات و هدف گذاری و برنامه ریزی  بر اساس آنها از وظایف مجمع است. اساس نامه مجمع نیز باید بر اساس همین منابع تنظیم و نوشته شود.
در انتهای برخی کارهای اجرایی مد نظر تقسیم بندی و مسولیت هایی برای حاضرین در جلسه مشخص شد. 

خانم رحیمی از فعالین دانشجویی حاضر در جلسه ضمن مفید  دانستن جلسه  معتقد بود بر طبق مباحث انجام شده  درمباني و اصول معرفتي اتفاق نظر وجود دارد و این اتفاق نظر را اصل موضوع و شالوده شكل گيري اين جريان  دانست، و ابراز امیدواری کرد که در جلسات بعدي اهداف ، ساختار و وظايف روشن تر از این خواهد شد.

خانم ناظری از دیگر حاضرین در جلسه بر لزوم حضور نمایندگان بیشتری از تشکل ها و انجمن ها و کانونهای سطح دانشگاه های شیراز تاکید کرد و پیوستگی جلسات این چنینی را عامل موفقیت و دستیابی به اهداف پیش رو دانست.

خانم زارع بیان داشت خانم ها باید بیشتر در فضاهای تربیتی که مطابق با روحیه و توانمدیشان هست کار کنند.

صلاح فر برای ادامه بهتر اهداف مجمع بر موضوع مخاطب شناسی تاکید کرد.
کد مطلب : ۱۷۲۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما