۰
plusresetminus
نقدی بر آنچه که دیشب ایرانیها شاهد آن بودند؛

از شبهه «نافرمانی مدنی» تا به یادماندنی ترین چهارشنبه سوری شیراز طی سالهای اخیر

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۳
به باور کارشناسان فرهنگی و جامعه شناسان اجتماعی، چهارشنبه سوری تنها معلول نیاز نسل جوان به تفریح، شادی و سرگرمی است...
چهارشنبه سوری
چهارشنبه سوری
حافظ نیوز/ سرویس اجتماعی همه ساله، چهارشنبه آخر سال برای بسیاری از ایرانیان مترادف با حوادثی دردناک و تلخ است به نحوی که بسیاری دیشب ترجیح دادند  در این شب دلهره آور، اصلا از منزل خود خارج نشوند چرا که حوادث آن، گاهی منجر به داغدیدگی همیشگی یک خانواده و یا نقص عضو یک جوان و یا ترس و وحشت بسیاری از شهروندان می شود.
در این میان، هستند رسانه ها و یا جریانات سیاسی معلوم الحالی که ترجیح می دهند ماهی خود را از این آب گل آلود صید کنند و آن را یک نافرمانی مدنی بنامند!
حال آنکه به باور کارشناسان فرهنگی و جامعه شناسان اجتماعی، چهارشنبه سوری تنها معلول نیاز نسل جوان به تفریح، شادی و سرگرمی است و اگر بتوان برای این قشر تفریحاتی با نشاط و هیجان آور ایجاد کرد که در مکانی تعریف شده و به صورت کنترل شده اجرا شود و مخل آسایش و نظم عمومی جامعه هم نباشد، آنگاه می توان هر ساله به جای چهارشنبه سوزی، شاهد چهارشنبه سوری بود. رویدادی که فارغ از پیشینه فرهنگی و اجتماعی اش، می تواند به عنوان یک روز شاد و مفرح برای نسل جوان محسوب شود.

به یادماندنی ترین چهارشنبه سوری شیراز طی سالهای اخیر
حادثه تلخ پلاسکو به تنهایی کافی بود تا کمپین "تحریم چهارشنبه سوری" در سراسر کشور به صورت مردمی به راه بیفتد تا جایی که امسال، با یکی از کم حادثه ترین و به یاد ماندنی ترین چهارشنبه سوری های سالهای اخیر مواجه باشیم.
خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس نیز صبح امروز اعلام کرد: با افتخار اعلام می کنیم 
امسال شیراز یکی کم حادثه ترین و ایمن ترین شهرهای ایران بوده که این نشان از فهم و کمال شهروندان عزیز شیرازی است.
در این شب تنها ۱ مورد عملیات انفجار مواد محترقه که منجر به مجروح شدن ۲ جوان گردید به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز گزارش شد.

 
کد مطلب : ۱۶۵۸۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما