۰
plusresetminus
آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز:

تفاوت حقوق 24 میلیونی یک مدیر با حقوق 800هزار تومانی یک کارگر، برای مردم ایجاد نگرانی می کند/ آمارهای اشتغال منطبق بر واقعیت روز جامعه نیست

تاریخ انتشارجمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۵
آیت الله ایمانی گفت: آیا مقایسه ای بین این دو سطح حقوق میان کارمند و مدیر و کارگر صورت گرفته است؟ این ها مسائلی است که جامعه و مردم را نسبت به کارها دچار دلهره می نماید.
آیت الله اسدالله ایمانی
آیت الله اسدالله ایمانی
به گزارش "حافظ نیوز" آیت الله ایمانی امام جمعه ی شیراز در خطبـــــه های نماز جمعه این شهر گفت: امسال سال اقدام و عمل بود و همه شرایط هم آماده بود، به اصطلاح برجام هم به نتیجه رسیده بود و باید از ثمراتش استفاده می کردند، امکانات در درون جامعه فراهم بود اما سئوال این است که آیا در این مدت تورم بالاتر رفته است و یا به همان حال باقی مانده؟ آیا رکود شکسته شده است؟ رونق در بازار به وجود آمده است؟
وی در ادامه گفت: طبعاً آماری که بانک ها می دهند برای پایین آمدن تورم و یا برای بالا رفتن میزان اشتغال باید با زندگی روزمره مردم منطبق باشد و کسی که دو ساعت در ماه کار داشته باشد، از دید آمار مشغول به کار محسوب می شود اما در واقعیت نمی توان او را شاغل حساب کرد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تصویب کرده است حقوق یک کارمند تا 24 میلیون تومان می تواند باشد حال آنکه حقوق کارگر هم 800 هزار تومان است.
وی در ادامه گفت: آیا مقایسه ای بین این دو سطح حقوق میان کارمند و مدیر و کارگر صورت گرفته است؟ این ها مسائلی است که جامعه و مردم را نسبت به کارها دچار دلهره می نماید.

آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برگزاری رزمایش ولایت 95 توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در بخش عظیمی از آب راه ها از خلیج فارس تا خلیج عدن و اقیانوس هند انجام شد قدرت نظامی ایران را به دنیا و ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است نشان داد و خبرگزاری های مختلف هم با اعجاب و شگفتی از این مانور و از این عملیات یاد نمودند و نام بردند . 
امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به سیاست های ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران گفت: آمریکا امروز خوب فهمیده که کشوری که با منطق و حکمت با دنیا حرف می زند ایران است ، کشوری که سلاح مقاومت در اختیار دارد و مانع نفوذ امریکا در اجرای نقشه هایش در خاورمیانه شده و نسبت به اسرائیل و بلندپروازی های اسرائیل ممانعت ایجاد کرده انقلاب اسلامی ایران است و طبعاً برای شکستن این مانع آمریکا برنامه ریزی دارد و می خواهد ایران را از یک کشور انقلابی به مرور در صف منظومه کشورهای وابسته به استکبار جهانی قرار بدهد.
وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا برای تحقق این هدف به دنبال فتنه مذهبی و استمرار اختلافات مذهبی در کشور است که باید در این زمینه هوشیاری بسیاری به خرج داد.
 
آیت الله ایمانی در انتهای سخنان خود گفت: مسئله حقوق بشر نیز دستاویزی برای آمریکا و غرب علیه جمهوری اسلامی است حال آنکه آنها باید جوابگو باشند و مسئولان قوای کشور باید از حالت تدافعی، به حالت پرسشگری و تهاجمی تغییر رویه دهند چرا که باید زشتی حقوق بشر غربی را برای دنیا ثابت بکنیم و حقوق بشر اسلامی و حقوق شهروندی را در جامعه اسلامی برای دنیا بازگو بکنیم.
کد مطلب : ۱۶۵۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما