۰
plusresetminus
رضا محمدیان عضو شورای شهر شیراز؛

برای خروج پزشکان از مرکز شهر باید بسته های تشویقی تدوین شود

تاریخ انتشارسه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۰
محمدیان گفت: کسی که در مرکز کلانشهری نظیر شیراز به فعالیت اقتصادی در هر حوزه ای مشغول است نباید در پرداخت عوارض مشابه فعالان در حاشیه شهر باشد.
رضا محمدیان
رضا محمدیان
به گزارش "حافظ نیوز" ،رضا محمدیان با بیان اینکه عوارض تعیین و دریافت شده از فعالان اقتصادی در بخش های مختلف در شیراز باید متناسب با جغرافیای محل کسب باشد گفت:  کسی که در مرکز کلانشهری نظیر شیراز به فعالیت اقتصادی در هر حوزه ای مشغول است نباید در پرداخت عوارض مشابه فعالان در حاشیه شهر باشد.
 وی یکی از دلایل ترافیک مرکز شهر شیراز را وجود مطب ها، مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی پزشکی، فروشگاه ها و مراکز تجاری دانست و گفت: کسی که در مرکز شهر به فعالیت مشغول است قطعا درآمد بیشتری نسبت به فعالان در سایر نقاط شهر و خصوصا حاشیه های شهر کسب می کند لذا باید عوارضی که بیشتری هم پرداخت کند. تاثیر شرکت ها، مراکز تجاری، فروشگاه ها، مراکز پزشکی و درمانی و ... بر مشکلاتی نظیر ترافیک در شهرها باید در عوارض تعیین و دریافت شده لحاظ شود، از ورود شورا طی ماه های اخیر به این موضوع و تلاش برای تشکیل کمیته ای مرتبط با آن خبر داد.
رییس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شیراز بیان کرد: شورای شهر به دنبال تدوین بسته های تشویقی برای خروج پزشکان از نقاط مرکزی شیراز است که امیدواریم با تعامل و همراهی مناسب پزشکان، دانشگاه علوم پزشکی، نظام پزشکی، شورا و شهرداری، شاهد تدوین بسته ها و راهکارهای مناسب در این خصوص باشیم.
محمدیان با اشاره به قرار داشتن در زمان بودجه بندی دولت و با تاکید بر لزوم توجه اعضای شورا به این مهم، به وزن بالا و تاثیرگذاری مطلوب 18 نماینده استان فارس در مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل مناسب بین نمایندگان مردم فارس و شیراز در مجلس و نمایندگان شورا، شاهد اختصاص بودجه های مناسبی متناسب با وضعیت فارس و شیراز در قانون بودجه باشیم.
وی در ادامه گفت: اگر 10 درصد از بودجه اختصاص داده شده به دریاچه ارومیه به بختگان و سایر دریاچه های فارس اختصاص می یافت، مشکلات ناشی از خشکسالی در این استان کمرنگ تر می شد.
این عضو شورا با اشاره به اینکه هنوز اعتبارات خشکسالی به فارس اختصاص داده نشده و اگر هم داده شده تنها اسمی است، یکی از دلایل مهم در ایجاد و گسترش حاشیه نشینی و آسیب های متعدد همراه آن را خشکسالی و بروز مشکل در بخش کشاورزی روستاها و شهرهای کوچک دانست و گفت: امروز که سد تنگ سرخی ایجاد نشده اما دریاچه مهارلو همچنان خشک است. دوستانی که دنبال غوغاسالاری هستند، موضوع احیاء دریاچه ها را از طریق اختصاص اعتبارات مناسب به شرکت آب منطقه ای برای اجرای طرح های مد نظر در حوزه آب ، دریاچه نمک نه سد تنگ سرخ ایجاد شده خشک است. دوستان که غوغا سالاری می کنند، تخصیص اعتباراتی برای تکمیل و اجرای پروژه های مورد نظر آب منطقه ای در حل مشکلات خشکسالی را مد نظر قرار دهند.
محمدیان  همچنین در پایان موضوع 9 دی و بزرگداشت آن را بحثی فراجناحی دانست و تاکید کرد که 9 دی نماد مبارزه با فتنه گری  استکبار جهانی و در راس آن آمریکا است.
 
کد مطلب : ۱۶۱۰۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما