۰
plusresetminus
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور خبر داد:

تحقق ۱۰۰ درصدی اعتبارات امسال قطار شهری شیراز/ 700 میلیارد تومان کمک هزینه به شهرداری ها تعلق گرفت

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۸
مهندس هوشنگ خندان :: پیشرفت چشمگیر پروژه قطار شهری حاصل کار و توان و تلاش مجموعه شهرداری شیراز برای تحویل هر چه سریع‌تر این پروژه به شهروندان شیرازی است.
تحقق ۱۰۰ درصدی اعتبارات امسال قطار شهری شیراز/ 700 میلیارد تومان کمک هزینه به شهرداری ها تعلق گرفت
به گزارش حافظ نیوز، مهندس هوشنگ خندان دل با حضور در همایش شهرداران استان فارس پس از صحبتهای تعدادی از شهرداران از تکمیل خط یک قطار شهری شیراز تا پایان سال 95 خبر داد و اظهار داشت:  پیشرفت چشمگیر این پروژه کار و توان و تلاش مجموعه شهرداری شیراز برای تحویل هر چه سریع‌تر این پروژه به شهروندان شیرازی است.
وی یکی ازموانع موجود بر سر راه تکمیل پروژه قطار شهری شیراز را مشکلات مربوط به تأمین واگن مورد نیاز برای خط یک دانست و با تأکید برهمکاری دولت برای تأمین این واگن‌ها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک رام قطار دیگر در راه است و در آینده نزدیک رام‌های دیگر نیز به مجموعه موجود افزوده می‌شود.
خندان‌دل با اشاره به خط دوم قطار شهری شیراز، گفت: درخواست فاینانس این خط سال گذشته در شورای اقتصاد مطرح و با نظر مثبت روبه‌رو شد و در حال حاضر شهرداری شیراز با ارجاع پروژه به پیمانکار مراحل برنامه‌ریزی برای آغاز این بخش را دنبال می‌کند.
خندان‌دل از تحقق 100 درصدی اعتبارات امسال قطار شهری شیرازخبر داد و بیان کرد: امسال با تأمین کامل اعتبارات در نظر گرفته شده در قانون بودجه کمبودهای سال گذشته نیز جبران می‌شود و بخشی از تخصیص اعتبار سال گذشته به اوایل امسال موکول شد و امسال نیز بیش از 110 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته است که به طور کامل تحقق می‌یابد.
خندان‌دل با تأکید بر اعتقاد به تقویت مدیریت شهری به تهیه لایحه مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: در این لایحه جنبه‌های حمایت‌های قانونی لازم و شکل‌گیری زیرساخت‌های مدیریتی مناسب در نظر گرفته شده و مراحل پایانی را طی می‌کند تا به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
وی درباره حمایت‌های دولت از شهرداری‌ها، بیان کرد: در حال حاضر منابع شهرداری‌ها بر اساس قانون از طریق خدماتی که ارائه می‌دهند و عوارضی که دریافت می‌کنند تأمین می‌شود و با توجه به اینکه شهرداری‌ها در واقع نهادی عمومی و غیردولتی هستند دولت در شهرهای بزرگ به حوزه حمل و نقل از جمله خدمات ریلی کمک می‌کند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه امسال دهیاری‌ها نیز مشمول سیاست‌های حمایتی دولت از جمله تقویت بنیه مالی، تأمین ماشین‌آلات، قیر و آسفالت می‌شوند، عنوان کرد: امسال بیش از 700میلیارد تومان به منظور حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور اختصاص یافته است که ممکن است افزایش یابد.

انتهای خبر/110
 
کد مطلب : ۱۶۰۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما