۰
plusresetminus
استاندار فارس:

وضعیت فارس در کار مطلوب نیست/نرخ مشارکت در فارس پایین است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۱
استاندار فارس گفت: برای هر ۷ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در فارس یک تخت بیمارستانی وجود دارد بنابر این سازمان تامین اجتماعی باید توجه ویژه ای به فارس داشته باشد.
وضعیت فارس در کار مطلوب نیست/نرخ مشارکت در فارس پایین است
به گزارش "حافظ نیوز"،سيد محمدعلي افشاني عصر چهارشنبه 24 آذر در ششمين جلسه كارگروه اشتغال استان كه با حضور وزير تعاون برگزار شد، گفت: نرخ مشاركت در فارس با تمام مزيت‌هايي كه دارد، در مقايسه با ميانگين كشوري حدود يك درصد كمتر و نرخ بيكاري در مقايسه با ميانگين كشوري حدود يك درصد بيشتر است.
او با بيان اينكه فارس در توليد محصولات كشاورزي و باغي با توليد سالانه بيش از 10 ميليون تن محصول، رده اول را داشته و 4 هزار و 720 واحد صنعتي فعال دارد، گفت: در بحث گردشگري همه اذعان دارند كه هيچ استاني مانند فارس نيست كه هم ظرفيت‌هاي مذهبي، هم تاريخي، هم ميراثي، هم پزشكي، هم ادبي و فرهنگي و طبيعي را در خود داشته باشد.
استاندار فارس با يادآوري اينكه بخشي از آشفتگي‌ها به دوران گذشته باز مي‌گردد، گفت: علي‌رغم اقدامات شاخص و بزرگي كه دولت در مباحث اقتصادي انجام داده است، اما بيكاري و وجود افراد بيكار در هر خانواده، تمام خدمات را تحت‌الشعاع قرار مي‌دهد.
افشاني اعتقاد دارد كه ميزان اشتغال ايجاد شده در سه و نيم سال گذشته از عمر دولت يازدهم قابل توجه بوده است، اما به دليل ورودي زياد افراد جوياي كار به بازار، باز هم مسئله بيكاري، موضوع مهم جامعه و خانواده‌ها محسوب مي‌شود.
استاندار فارس با تكرار آمارهاي مربوط به كارگروه‌هاي رفع موانع توليد و تسهيلات جذب و پرداخت شده در مسير رونق توليد در اين استان، گفت: علي‌رغم تمام تلاش‌ها، معتقد هستيم كه وضعيت استان در موضوع بيكاري، مطلوب نيست.
او با تصريح اينكه بايد بررسي شود كه طي 5 سال گذشته سرمايه‌گذاري‌هاي شركت‌ها و سازمان‌هاي مرتبط با وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در استان فارس به چه ميزان بوده و آيا با سهم هفت درصدي فارس به لحاظ جمعيت و وسعت همخواني دارد يا خير؟، خواستار توجه بيشتر وزير به اين مباحث شد.
افشاني با تاكيد براينكه نمي‌توان به روش‌هاي گذشته كشور را اداره و مشكل اشتغال را رفع كرد، لزوم جايگزيني نيروي انساني به‌جاي نفت به‌عنوان ثروت ملي را يادآور و متذكر شد: براساس آمارهاي ارائه شده در كشور طي سال گذشته 20 هزار ميليارد فروش شركت‌هاي دانش‌بنيان در كشور بوده است و اين نشان‌دهنده حركت كشور به سمت دانش‌بنياني است.
وی ادامه داد: کارخانه سیمان فارس و پشم و شیشه شیراز نیز برای انتقال و راه اندازی نیازمند کمک وزارتخانه اس.
محمد علی افشانی شامگاه چهارشنبه در ششمین جلسه کارگروه اشتغال فارس، گفت: بیمارستان ۵۰۰ تخته خوابه فارس نیازمند توجه تامین اجتماعی است زیرا امروز برای ۷ هزار نفر بیمه شده این سازمان تنها یک تخت بیمارستانی وجود دارد
استاندار فارس در خصوص وضعیت هواپیمایی آسمان نیز گفت: تقویت مدیریت این مجموعه در فارس لازم و ضروری است زیرا هواپیمایی آسمان از گذشته پایگاه ویژه ای در فارس داشته است.

استاندار فارس با يادآوري اينكه اخيرا نقشه مصوب اين طرح به شهرداري شيراز ارائه شده است، گفت: اين طرح در دولت قبل كلنگ زني شده اما هيچ كاري براي آن به انجام نرسيده بود. حال آنكه براساس آمارها در كشور به ازاي هر 3500 بيمه شده يك تخت تامين اجتماعي وجود دارد اما در فارس به ازاي هر 7 هزار بيمه شده يك تخت موجود است.
افشاني احداث مركز آموزش هتلداري و گردشگري را يكي ديگر از تقاضاهاي مردم و مسئولان فارس عنوان و اضافه كرد: تقويت مجدد هواپيمايي آسمان نيز از خواسته‌هاي مهم استان به‌شمار مي‌رود.
افشانی ادامه داد: در موضوع اشتغال باید به این مهم توجه داشته باشیم که مسیر گذشته و تکیه بر نفت دیگر ممکن نیست.
وی تصریح کرد: استفاده از توان شرکت های دانش بیان باید در اولویت قرار داشته باشد.
انتهای خبر/111
 
کد مطلب : ۱۵۹۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما