۰
plusresetminus
عضو شورای شهر شیراز:

قطار شیراز به مقصد نمی‌رسد/ قطعات در گمرک گیر کرده اند

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۸
یک عضو شورای اسلامی شیراز اعتقاد دارد که نبود ثبات مدیریتی در حوزه حمل و نقل و ترافیکی شهرداری، عاملی بسیار مهم در محقق نشدن برنامه ها و رسیدن به نتایجی مناسب در کاهش حوادث و مشکلات این حوزه است.
قطار شیراز به مقصد نمی‌رسد/ قطعات در گمرک گیر کرده اند
به گزارش "حافظ نیوز"،محمد حق نگر بعد از ظهر در صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، گفت: تجلی وحدت مذاهب در شهر شیراز پیشینه ای قدیمی داشته و صاحبان ادیان الهی از دیرباز زندگی مسالمت آمیزی در کنار هم داشته اند و امروز نیز شاهد برپائی بزرگترین نماز جمعه اهل تسنن در فاصله ۷۰۰ متری حرم احمد بن موسی(ع) هستیم.
وی ادامه داد: به طوریکه با پایان یافتن نمازهای جمعه نمازگزاران اهل تسنن و شیعه بسان برادران دینی در سطح خیابان های منتهی به حرم در تعامل مثبت با یکدیگرند این اتفاق میمون حاکی از فرهنگ بالای استان فارس و مردم شهر شیراز می باشد.
عضو شورای شهر شیراز افزود: امیدوارم این وحدت بزرگ شیعه و سنی بتواند الگوی همه اهل تسنن و شیعه  عالم گردد تا توطئه های تفرقه افکنان وهابیت و استکبار شیطانی ناکارا گردد.
وی ادامه داد: از آنجا که آمار تصادفات در شهر شیراز بسیار بالا و پرداختن همه جانبه به مسئله ترافیک و آموزش های شهروندی در حوزه حمل و نقل از ضروریات اصلی شهر شیراز به شمار می رود اما متاسفانه نداشتن یک مدیریت ثابت در این حوزه نقص بزرگی است که اجرای برنامه ها را دچار کندی و اختلال کرده است.
این عضو شورای شهر شیراز  در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات اخیر معاونت حمل و نقل شهری در زمینه نصب دوربین ها و توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه سواری و پیاده روی و برگزاری سه شنبه های بدون خودرو تاحدی در کاهش آمار تصادفات شهر شیراز موثر بوده است، ابراز امیدواری کرد که با توسعه این فعالیت ها شاهد کاهش حداقل 30 الی 40 درصدی آمار تصادفات شهری در سال جاری باشیم.
حقنگر اضافه کرد: برنامه فوق از نظر محتوا و کیفیت کاربرد ملی داشت و انعکاس آن در کشور می توانست پیشتاز بودن شهر شیراز را در موضوع سلامت و مسائل ترافیکی را به رخ بکشاند.
او درخواست کرد که با اجرا و گسترش برنامه های مورد اشاره، دغدغه شهروندان را نسبت به رعایت قوانین و مقررات رانندگی افزایش داده تا حمایت های مردمی منجر به تقویت نیروی پلیس برای مقابله با خاطیان در این حوزه شود و به موازات آن با نصب دوربین های بیشتر در سطح شهر و آموزش های شهروندی و استفاده مطلوبتر از حداقل های موجود شرایطی را فراهم آوریم تا آمار مصدومان و تصادفات رانندگی کاهش یابد.
عضو شورای شهر شیراز همچنین به موضوع قطار شهری و تاثیر آن در کاهش تصادفات اشاره و خاطرنشان کرد: با تکمیل خط یک قطار شهری قطعا 30 درصد آمار تصادفات شهری کاهش خواهد یافت اما متاسفانه طبق صحبت هایی که اخیرا با مدیرعامل قطار شهری شیراز داشتم، تکمیل خط یک قطار شهری که قول آنرا به مردم داده بودیم دچار مشکل مالی شده است. از آنجا که بیشتر تجهیزات پروژه فوق خریداری شده و در گمرک شیراز است.
حقنگر ادامه داد: چنانچه دولت به تعهدات خویش در پرداخت سهم 50 درصدی پروژه قطار شهری کمک می کرد حداقل تعداد 50 نفر از کشته های سالانه شهر شیراز کم می شد که با وضعیت فعلی ضروری است که انرژی بیشتری بر روی پروژه قطار شهری شیراز گذاشته شود. و با صرفه جویی در سایر بخش ها و حتی تعطیلی بعضی از پروژه ها تمام توان شهرداری معطوف به تکمیل خط یک قطار شهری شود.
انتهای خبر/111
کد مطلب : ۱۵۹۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما