۰
plusresetminus

از کجا چه خبر؟

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷
اخبارهای کوتاه را هر روز در این صفحه مطالعه کنید.
از کجا چه خبر؟
به گزارش "حافظ نیوز"، اخبارهای کوتاه را هر روز در این صفحه مطالعه کنید.

 بر عهد خویش استوارم
نامه سردار نقدی به رهبر انقلاب
رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین طی نامه‌ای از مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا تشکر و قدردانی کرد و نوشت: تا نفس دارم بر عهد و پیمانی که با حضرتعالی و امام و شهیدان بسته‌ام، هستم.
در بخشی از نامه سردار سرتیپ محمدرضا نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران آمده است: از لطف و عنایت و اعتماد به این سرباز کوچک ولایت برای خدمت در سنگری جدید که موضوع آن دغدغه اصلی حضرتعالی است، تشکر می‌کنم و پیش از آن، این که رخصت دادید بیش از هفت سال خادم و نوکر بسیجیان باشم، صمیمانه سپاسگزارم.

قانون انتخابات از انتخابات جا ماند
قانون جامع انتخابات به انتخابات امسال نمی‌رسد
آقای عباسعلی کدخدایی در حاشیه نشست سیاست‌های کلی ناظر بر انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: به نظرم قانون جامع انتخابات به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نرسد اما با صحبت‌هایی که با رییس و نمایندگان مجلس داشتیم شاید بتوانیم موادی را که لازم است، اصلاح کنیم.
وی افزود: اگر بتوانیم بخش‌هایی از قانون انتخابات را بر اساس سیاست‌های قانون جامع انتخابات اصلاح کنیم خواهیم توانست آن را در انتخابات ریاست جمهوری آینده اجرایی کنیم.

جوانان از بیکاری رنج می برند
عارف: جوانان تحصیلکرده از بیکاری رنج می‌برند
آقای محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون امید گفت: جوانان تحصیلکرده از بیکاری رنج می‌برند و رشد آمار بیکاری زنگ خطری برای مسوولان کشور است. امیدوارم دولت با اولویت، به مسائل مهم رشد اقتصادی، معیشت مردم و اشتغال بپردازد. به گزارش فارس، وی تاکید کرد: اگر اعتماد بین ملت و حاکمیت خدشه‌دار شود مسوولان نباید انتظار همراهی اقشار مختلف مردم را داشته باشند.

200 هزار زندانی بیمه می‌شوند
دستیار ویژه رییس جمهور از انجام مذاکرات با نهادهای گوناگون برای بیمه شدن ۲۰۰هزار زندانی خبر داد. خانم الهام امین زاده در گفتگو با مهر درباره احقاق حقوق شهروندی زندانیان گفت: «با شخص آقای ربیعی، وزیرکار در رابطه با بیمه شدن زندانیان مذاکرات متعددی داشتم و قرار شد در صورت تأمین منابع مالی، طرح بیمه شدن زندانیان اجرا شود. متاسفانه بیمه بسیاری از زندانیان در بدو ورود قطع می‌شود و این در حالی است که شرایط زندانیان و خانواده‌هایشان، به نحوی است که احتیاج به بیمه بسیار محسوس است.» امین زاده از پیگیری‌ها برای اجرای این طرح ظرف یک الی دو ماه آینده خبر داد.

کافی شاپ و رستوران حق «حق سرویس» ندارد!
در حالی‌که روسای اتحادیه‌های رستوران داران و کافی شاپ ها تا کید می‌کنند که گرفتن حق سرویس از سوی واحدهای صنفی تخلف است اما همچنان مردم نسبت به دریافت حق سرویس ازسوی برخی رستوران ها و کافی شاپ‌ها اظهار نارضایتی می‌کنند . به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس ماده ۵۷ قانون اصلاح قانون نظام صنفی مصوب سال 92 عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت به بهایی بیش از نرخ‌های تعیین شده و هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت به زیان خریدار شود، از مصادیق گرانفروشی است. آقای علی اصغر میرابراهیمی، رییس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس در پاسخ به این پرسش که با توجه به غیر قانونی بودن گرفتن حق سرویس در واحدهای تحت پوشش شما تاکنون چه اقدامی انجام داده‌اید، گفت: «دریافت حق سرویس از مشتریان که توسط برخی رستوران‌ها انجام می‌شود، خلاف و غیرقانونی است و اگر مواردی دیده شود حتماً با آن برخورد می‌شود.» 

جزییاتی از ثبت‌نام آرم طرح ترافیک ۹۶
رییس واحد صدور آرم سازمان ترافیک گفت: «سایت نام نویسی طرح ترافیک سال۹۶ از روز پنجشنبه ۱۸ آذر۹۵ فعال شده، تمامی متقاضیان باید از طریق سایت شهرداری تهران ثبت نام کنند.» آقای مصطفی قنبرنژاد گفت: «متقاضیان دریافت آرم طرح ترافیک تا ۳۰ آذرماه۹۵ مهلت دارند نسبت به ثبت نام اینترنتی خود در سایت شهرداری تهران اقدام کنند، برای ثبت‌نام درخواست طرح ترافیک، پرداخت عوارض و داشتن برگه معاینه فنی معتبر الزامی است.» او با بیان اینکه تمامی فرایند ثبت نام و گزینش واجدین شرایط آرم طرح ترافیک الکترونیکی است و در سامانه شهرداری تهران اینترنتی انجام می‌شود، از شهروندان خواست از مراجعه حضوری به واحد صدور آرم خودداری کنند و در ادامه با اشاره به تغییرات صورت گرفته در فرایند ثبت نام بر روی سایت شهرداری تهران گفت: «در سال جاری پس از ورود به سامانه ثبت نام، ابتدا متقاضی باید با ثبت نام کاربری و ارائه شماره تلفن و آدرس ایمیل خود نسبت به دریافت نام و کد کاربری اقدام کند و پس از آن با خارج شدن از سامانه مجدداً وارد سامانه ثبت نام سالانه طرح ترافیک شده و نسبت به ثبت نام سالانه اقدام کند.»

تولد فرزندان درحاشیه شهرها بیشتر از سایر مناطق است
مدیرعامل جمعیت امداد دانشجویی امام علی؟ع؟درباره چرخه تولید مثل در مناطق حاشیه‌ای گفت: «روند تولیدمثل و تولد فرزندان درحاشیه شهرها بسیار بیشتر از مناطق خارج از حاشیه است به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده جوانان ما بیشتر از مناطق حاشیه‌ای باشند.» به گزارش ایسنا، خانم زهرا رحیمی ادامه داد: «بسیاری از این کودکان می‌سوزند زیرا برای آنها که در سن کودکی مجبور به ازدواج می‌شوند نمی‌توان از کلمه ازدواج استفاده کرد زیرا این کودکان در واقع معامله می‌شوند؛ برای مثال خانواده برای تهیه خانه، دختر 12ساله خود را به عقد مردی 30 ساله در می‌آورد .مدیر عامل جمعیت امام علی؟ع؟در ادامه ضمن اشاره به مشاهدات در مناطق سیستان و بلوچستان گفت: «استادی در سیستان وبلوچستان تعریف می‌کرد که چطور در این منطقه دختری 10 ساله زن چهارم مردی 60 ساله می‌شود در حالی که خانواده این کودک توقع مهر و محبتی ندارد اما توقع دارد مرد ماهانه پولی را به او پرداخت کند.»

آخرین وضعیت ایرانی‌های دربند دزدان دریایی سومالی
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه دستگاه‌های امنیتی تمام تلاش خود را برای آزادسازی صیادان در بند می‌کنند از توافق با وزارت کشور برای پرداخت آسیب‌های ناشی از دزدی دریایی خبرداد. از تاریخ6 فروردین94 یعنی بیش از 600 روز پیش لنج ناخدا جمال الدین دهواری به همراه 20صیاد در دام دزدان دریایی سومالی گرفتار شد. براساس آخرین خبرها ۸ نفر از این صیادان به علت شکنجه‌های جسمی دزدان دریایی سومالیایی کشته، ۴ نفر از آنها به کمک دولت سومالی موفق به فرار و یک نفر نیز به تنهایی از دست دزدان دریایی فرار کرده است و بعد از چند روز پیاده روی به وسیله دولت سومالی به ایران بازگشته است، اما هنوز 8 نفر از صیادان ایرانی در چنگال دزدان دریایی اسیرند. آقای علی اصغر مجاهدی درباره آخرین وضعیت این صیادان گفت: «از آنجایی که طرف مقابل ما دولت رسمی سومالی نیست، روند آزادسازی آن‌ها به کندی پیش می‌برد.»

انتهای خبر/111
 
کد مطلب : ۱۵۹۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما