۰
plusresetminus
لاریجانی در نشست خبری:

فراکسیون اکثریت مجلس در روزهای آینده ساماندهی می‌شود

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۷
آقای علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، نخستین نشست رسانه‌ای خود در مجلس دهم با خبرنگاران را در مجلس مشروطه برگزار کرد.
فراکسیون اکثریت مجلس در روزهای آینده ساماندهی می‌شود
به گزارش "حافظ نیوز"،روز گذشته، آقای علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، نخستین نشست رسانه‌ای خود در مجلس دهم با خبرنگاران را در مجلس مشروطه برگزار کرد، نشستی که در آن نقض برجام توسط آمریکا و اقدامات عملی ایران، فیش‌های نجومی، روابط قوا، فراکسیون امید و حتی حکم اعدام بابک زنجانی مطرح شد.
 علی لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در مجلس اراده‌ای وجود دارد تا فراکسیون ولایت با اکثریت شکل نگیرد، گفت: در مجلس دو فراکسیون سیاسی وجود دارد و بقیه فراکسیون‌ها تخصصی هستند؛ اینکه گفته می‌شود کار تشکیل این فراکسیون کمی با تأخیر بوده را قبول دارم اما در حال کار کردن است و جلساتی را برگزار می‌کند و طی روزهای آینده برای ساماندهی فراکسیون اکثریت تصمیم‌گیری می‌شود. رئیس مجلس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا قبول دارید اراده‌ای در مجلس وجود دارد که این فراکسیون تشکیل نشود،گفت: نمی‌توانم این موضوع را تأیید کنم که اراده‌ای وجود دارد تا این فراکسیون تشکیل نشود و نباید نیت‌خوانی کرد.
وی درباره اینکه برخی نمایندگان اعتقاد دارند رئیس مجلس در شکل‌گیری این فراکسیون کم‌کاری داشته است، گفت: اختلافاتی وجود دارد اما اینگونه نیست که کنار هم ننشینیم و جلساتی نداشته باشیم. نمی‌دانم سایر نمایندگان استنادشان چیست که می‌گویند لاریجانی کم‌کاری می‌کند!در مجلس پنجم نیز فراکسیون اکثریت وجود داشت که فراکسیون عقلا هم از آن بیرون آمد که این موضوع عجیبی نیست؛باید قدری با تحمل پیش‌ رفت و  در کل باید همدیگر را بفهمیم و تحمل کنیم.
   علی لاریجانی رئیس مجلس در ادامه این نشست، درباره گلایه اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در ماجرای حقوق‌های نجومی ابهامات مردم پاسخ داده نشد و اینکه این اشکال به کجا بر می‌گردد، اظهار داشت: حتماً سرعت عملی که مورد توقع حضرت آقا بوده، درست است؛ یکبار هم به من فرمودند که این پول‌هایی که به صورت گزاف گرفته شده، باید برگردانده شود که این توقع سنجیده‌ای است. لاریجانی تصریح کرد: در همین مساله برگشت پول‌ها ابهام است که باید روشن شود، آیا کسی دست اندازی کرده یا اضافه گرفته که این هنوز اعلام نشده است.توقع رهبر انقلاب باعث شد که دیوان محاسبات فعال شده و موضوع را پیگیری کند؛ ممکن بود زودتر از این هم بتوان پیگیری کرد به گونه‌ای که خود دستگاه‌های دولتی باید همان روز اول پیگیری می‌کردند که این مبالغ برگردد. این کار را نکردند تا اینکه دیوان محاسبات وارد شد و برای تک تک افراد پرونده تشکیل داد. در نتیجه این بررسی تعداد زیادی برگشته و تعداد اندکی در حدود ۱۰ یا ۱۲ نفر نیز باقی مانده است.
انتهای خبر/ 111
 
کد مطلب : ۱۵۹۰۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما