۰
plusresetminus
پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآنی؛

فارس پیشتاز در امور قرآنی است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۱
مراسم افتتاحیه مرحله کشوری پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن فنی و حرفه‌ای کشور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
فارس پیشتاز در امور قرآنی است
به گزارش "حافظ نیوز"،افتتاحیه مرحله کشوری پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن فنی و حرفه‌ای کشور امروز، ۱۷ آذرماه با حضور نخبگان قرآنی این سازمان در سالن ولایت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)  در 4 رشته مفاهیم، ترتیل، حفظ و قرائت آغاز به کار کرد.
حشمت کوشکی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس، در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولین و دومین دوره این مسابقات به میزبانی شهر شیراز برگزار شد و بعد از آن شهر مشهد دو دوره متوالی میزبانی این مسابقات را بر عهده داشت اظهار داشت: با توجه به اینکه فنی و حرفه‌ای استان فارس در زمینه اقامه نماز، حجاب و غیره رتبه اول را در بین مراکز استانی کسب کرده بود بار دیگر درخواست میزبانی این مسابقات را برای بار سوم مطرح کردیم که با موافقت سازمان همراه شد.
کوشکی اظهار کرد: در مرحله كشوری این دوره از رقابت‌ها ۹ داور بانو و آقا حضور دارند كه از این تعداد ۴ داور بانو و ۵ داور آقا به سرپرستی امیر فتح‌پور، نماینده شورای عالی قرآن در استان فارس و از قاریان برجسته استان به قضاوت می‌پردازند.
رحمت‌الله رحمتی، قائم مقام سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها گفت: تولیت آموزش‌های غیر رسمی و مهارتی را در کشور به عهده داریم به طوری که ما هم اکنون ۷ هزار استاندارد آموزشی در این سازمان را ارائه می‌دهیم.
وی از وجود ۷۰۰ مرکز و حدود ۸ هزار آموزشگاه خصوصی در این سازمان خبر داد و گفت: ما در این سازمان قریب به ۳ هزار شغل را آموزش می‌دهیم و اگر بتوانیم از عهده این مأموریت و هنر خود بر بیاییم و خود را به مخاطبان بشناسانیم و آن‌ها را جذب مراکز خود کنیم یک کار بزرگ و ارزنده و خدمتی گرانبها را به جامعه خودعرضه کرده‌ایم
 قائم مقام سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در پایان تأکید کرد: اگرچه مقدمه ورود به ساحت قرآن کریم قرائت قرآن است اما این آغاز حرکت و دروازه ورود به قرآن است و باید به سمت تدبر در قرآن که نتیجه آن عمل به قرآن است، حرکت کنیم.
شاپور رستمی، معاون گردشگری و امور زائران استانداری فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه استان فارس دارای ظرفیت‌های بیشماری است، گفت: استان فارس در بحث اماکن زیارتی و گردشگری یکی از استان‌هایی است که همواره مورد توجه خیل عظیم مردم بوده است و ما نیز باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
یادآور می‌شود، مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات عصر امروز بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد که طی آن برگزیدگان مرحله کشوری معرفی و تجلیل می‌شوند.
انتهای خبر/111
کد مطلب : ۱۵۸۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما