۰
plusresetminus
آیت الله ایمانی؛

دولت و مجلس پاسخ آمریکا را بدهند/خصیصه ضد استکباری جنبش دانشجویی حفظ شود

تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۸
امام جمعه شیراز با اشاره به موضوع تمدید تحریم ها علیه ایران که در مجلس سنای آمریکا تصویب شد، گفت: ملت و دولت ایران باید پاسخی در قد و اندازه جمهوری اسلامی در این مورد به آمریکا بدهد.
دولت و مجلس پاسخ آمریکا را بدهند/خصیصه ضد استکباری جنبش دانشجویی حفظ شود
به گزارش "حافظ نیوز"،آیت الله اسد الله ایمانی  در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز گفت:  آمریکا در آغاز جلسه سنا، تحریم ۱۰ ساله را تمدید و قانون داماتو را هم مجددا به نام دیگری فعال کردند. همه مسئولین و دست اندرکاران اعلام کردند که این تمدید تحریم ضد برجام و نقض برجام است.
آیت الله ایمانی  با بیان اینکه تمام دولتمردان ما به نقض برجام توسط آمریکا اقرار و اعتراف دارند اظهار داشت: ملت انتظار دارد در این زمینه دولت و دستگاه دیپلماسی ما جواب و برخوردی در حد قد و اندازه جمهوری اسلامی به آمریکا بدهد.
وی گفت: بعضی ها می گویند ممکن است رئیس جمهور امریکا آن را وتو کند اما ۲ ماه دیگر رئیس جمهوری که اول بهمن مراسم تحلیف او انجام می شود آیا او امضا نمی کند؟ او که پیشاپیش اعلام کرده و گفته است.
 آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اسلام با فقر از طرق مختلف مبارزه می کند و فقر را در جامعه به حداقل ممکن می رساند.
وی بیان کرد: اساسا دیدگاه اسلام مال و ثروت برای سرپا نگه داشتن زندگی بشر است   و ثروت طبعا باید دست انسان های عاقل و فهمیده باشد و در مسیر صحیح از آن بهره برداری شود.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین به حادثه قطار مسافربری و به آتش کشیده شدن تعدادی از هم‌وطنان اشاره کرد و افزود: درعین‌حالی که به مردم نسبت به سیستم‌های کامپیوتری دقیق در کنترل قطارها اطمینان داده بودند باز علت این واقعه تلخ را خطای انسانی برشمردند.
امام‌جمعه شیراز در ادامه با اشاره به قطع گاز، برق و آب در استان‌هایی که در آن‌ها برف باریده است ابراز تأسف کرد که چرا در این زمینه‌ها در کشورمان کارهای اساسی و زیربنایی صورت نگرفته و تمهیدات لازم انجام ‌نشده است.
ایمانی بابیان این‌که ما می‌خواهیم دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی سربلند باشند و مردم آن‌ها را در آغوش بگیرند و مدافعشان باشند تصریح کرد: دولت باید نقدهای منصفانه را پذیرا باشد و تحمل کند.
خصیصه ضد استکباری نهضت دانشجویی حفظ شود
وی در ادامه با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو و یادآوری این‌که در سال 1332 نیکسون رئیس‌جمهور وقت آمریکا برای این‌که مروری بر کودتای آمریکایی 28 مرداد داشته باشد و آثار کودتا را از میان بردارد، به ایران آمد اما دانشجویان ما در برابر او تظاهرات کردند و با اشاره به شهادت دانشجویان در آن سال و بابیان این‌که نهضت دانشجویی ما ضد استکباری بوده و باید این خصیصه حفظ و نگه‌داری شود، خاطرنشان کرد: نکند که نفوذ آمریکا در دانشگاه‌های ما این خصیصه را بشکند چراکه استعمار امروزه از طریق نفوذ وارد می‌شود و خاصیت نفوذ نیز تغییر ذهن و اندیشه دانشجو است.
وی بابیان این‌که دانشگاه از مراکز عمده‌ای محسوب می‌شود که مورد نفوذ دشمن قرارگرفته است تصریح کرد: عده‌ای وامانده به‌نام‌های مختلف دور یکدیگر جمع می‌شوند و افکار و اندیشه‌های خود را به دانشجویان القا می‌کنند و وای بر روزی که دانشجو سر بر آستان آمریکا بساید که آن روز بدبختی دولت و ملت و کشور خواهد بود.
آیت الله ایمانی گفت: به نام انجمن ها و نمایندگان صنفی و مسائل مختلف، عده ای وامانده و درمیان راه پشیمان شده را دور هم جمع کند و افکار و اندیشه های خودش را به آنها القا کند .وای به روزی که دانشگاه ما استحاله فکری شود. استاد ناجی خود را آمریکا بشناسد و داشنجو سربر آستان آمریکا بساید  که آن روز بدبختی ملت، دولت و کشور آغاز می شود و باید از شر آن روز  با هوشیاری و بیداری امروز بخدای بزرگ پناه برد.
ثروت ناپایدار در سایه وقف پایدار می ماند
نماینده ولی فقیه دار استان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه معمولا روزهای پایانی ماه صفر چند سالی است که در تقویم دهه وقف اعلام شده است، افزود: وقف سنت دیرپایی است که همه انبیا و پیامبران بدان پایبند بوده اند و مال و ثروت ناپایدار در سایه وقف پایدار می ماند و عمر محدود انسان ها که ۷۰-۸۰ سال کم و بیش، بیشتر نیست در سایه وقف دائمی می شود که از صدقه جاریه بعد از مرگ خود استفاده می کنند و بهره می برند.
آیت الله ایمانی بیان کرد: امروز با فتوای مراجع بزرگوار تقلید و نیاز های رو به گسترش جامعه در عرصه های مختلف، مسئله وقف جمعی مطرح است که باید از این حداکثر استفاده و بهره را برد.
وی  در ادامه سخنان خود گفت:   هفت آذر در دوران دفاع مقدس، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شد. روزی که با عملیات پیروزمندانه مروارید همراه بود و اسکله های البکر و الامیه عراق بوسیله دلیرمردان نیروی دریایی منهدم شد و تا آخر جنگ دیگر عراق نتوانست از نیروی دریایی خود استفاده لازم را داشته باشد.
وی گفت: نیروی دریایی در سال ۶۷ هم یک بار به مصاف مستقیم و رودرروی آمریکا رفت و رودر رو با آمریکا در خلیج فارس جنگید. امروز هم در عرصه آبهای بین المللی قدرت و توان و مکنت خود را به نمایش گذاشته و می گذارد. امیدوارم که با راهنمایی های فرمانده کل قوا نیروی دریایی ما بیش از پیش موفق باشد و از توفیقات الهی برخوردار و بهره مند.
خطیب جمعه شیراز همچنین با اشاره به هشتم ماه ربیع‌الاول سال 260 هجری و روز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت امام زمان(عج) و با اشاره به حدیثی از یازدهمین ستاره آسمان امامت و ولایت تصریح کرد: عبادت تنها به بسیاری خواندن نماز و گرفتن روزه نیست بلکه به تفکر در آثار ذات لایزال الهی و به مطالعه نشستن است.
انتهای خبر/111
کد مطلب : ۱۵۸۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما