۰
plusresetminus
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس:

خیران برای ساخت مساجد در حاشیه شهر اقدام کنند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: یکی از مشکلات اساسی و پیش روی این اداره کل نبود مسجد در مناطق حاشیه‌ای شهر شیراز و درخواست مردم برای ساخت و ساز مسجد است، از این‌رو نیازمند یاری خیران هستیم.
خیران برای ساخت مساجد در حاشیه شهر اقدام کنند
به گزارش "حافظ نیوز"،حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس، پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس كه به مناسبت هفته وقف برگزار شد، گفت: سال گذشته معادل سه میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات درمانی استان فارس تجهیزات بیمارستانی برای پنج درمانگاه و بیمارستان‌های موقوفه فارس هزینه شده است.
حجت الاسلام سید عباس موسوی پنجشنبه در حاشیه آیین این کلنگ زنی ها در جمع خبرنگاران بیان کرد: این پنج مسجد را خیران می سازند که با بررسی های انجام شده هر یک از این مساجد کمتر از 10 ماه تکمیل و تجهیز می شود و به بهره برداری می رسد.
وی افزود: متوسط متراژ این مساجد 250 متر مربع است که بر اساس برآوردهای انجام شده به طور متوسط ساخت هر کدام از آنها دو میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه دارد.
حجت‌الاسلام موسوی اظهار داشت: یكی از مشكلات اساسی و پیش روی این اداره كل نبود مسجد در مناطق حاشیه‌ای شهر شیراز و درخواست مردم برای ساخت و ساز مسجد است، از این‌رو نیازمند یاری خیران هستیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس اضافه کرد: بعد از اتمام پروژه و بهره برداری از این مساجد، کار احداث مسجد در دیگر مناطق محروم استان از جمله شهرستان های ممسنی و رستم با کمک خیران و نیکوکاران استان در دستور کار است که هم اینک مراحل مقدماتی این کار در حال انجام است
مدیر كل اوقاف و امور خیریه فارس از وجود ۱۴۰۰ بقعه در استان فارس خبر داد و گفت: از سال گذشته تاكنون ۲۸۰ طرح عمرانی در امامزادگان و بقاع متبركه استان فارس اجراشده و یا در حال اجرا است.
وی ادامه داد: در سال گذشته پنج میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات برای اطعام و روضه‌خوانی امام حسین(ع) به ویژه در ماه محرم و صفر امسال و یك میلیارد تومان برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی امسال اختصاص یافته است.
حجت‌الاسلام موسوی گفت: در این دهه دو پروژه سرمایه‌گذاری بزرگ تجاری و مسكونی در شهرستان شیراز كلنگ‌زنی می‌شود كه بر اساس زمان‌بندی تعیین شده این پروژه‌ها سال آینده در دهه وقف به بهره‌برداری می‌رسند
انتهای خبر/111
 
کد مطلب : ۱۵۸۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما