۰
plusresetminus
رایزان علمی ایران در هند؛

هندی ها میهمان مراکز علمی شیراز شدند

تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۷
رایزن علمی فرهنگی ایران در هند با اشاره به سوابق ارتباطی ایران با هند در بخش های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی ،فرهنگی، علمی گفت: جایگاه برتر هند اهمیت توسعه ارتباطات علمی با این کشور را بیشتر می کند.
هندی ها میهمان  مراکز علمی شیراز شدند
به گزارش "حافظ نیوز"،روسا و معاونان پنج دانشگاه و موسسه معتبر علمی و فناوری هند در نخستین دیدار خود با روسای مراکز اطلاع رسانی منطقه ای علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام چگونگی توسعه همکاری های مشترک علمی بحث و تبادل نظر کردند.
رایزن علمی فرهنگی ایران در هند با اشاره به سوابق ارتباطی ایران با هند در بخش های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی ،فرهنگی، علمی گفت: جایگاه برتر هند اهمیت توسعه ارتباطات علمی با این کشور را بیشتر می کند.
محمدرضا خلیلی امروز در حاشیه بازدید هیات علمی هند از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در این شهر با بیان این‌که 40 درصد دانشجویان ایرانی در هند در رشته پزشکی تحصیل می‌کنند. اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به 6 هزار و 300 دانشجوی ایرانی در رشته‌های گوناگون در هند تحصیل می‌کنند.
خلیلی افزود: رتبه نخست این کشور در IT ، رتبه 2 در تکنولوژی و رتبه سوم تا پنجم هند در نانوتکنولوژی ،از مهمترین پتانسیل های علمی این کشور برای برقرای ارتباطات علمی با ایران است
وی با اشاره به استقبال دانشجویان ایرانی از رشته پزشکی در هند بیان کرد: 40 درصد دانشجویان ایرانی پزشکی می‌خوانند و بقیه در دیگر رشته‌های مهندسی و علوم انسانی در حال تحصیل هستند.
خلیلی درباره پایه علمی دانشگاه‌های هند نیز یادآوری کرد: بیشتر دانشگاه‌های هند دارای رتبه خوبی در جامعه علمی جهانی بوده و جزو 300 دانشگاه برتر جهان هستند.
دکتر محمدجواد دهقانی، رییس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری نیز گفت: ارتقای همکاری‌های بین‌المللی دانشگاهی و بین‌المللی سازی دانشگاه‌های معتبر از اهداف مهم این نشست‌ها است.
وی خاطرنشان کرد: هیات هندی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و فعالیت‌های دو مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) بر روی مفاد تفاهم‌نامه مد نظر بحث و تبادل نظر کردند
دکتر گزنی معاون فناوری و پژوهشی پایگاه ISC در این نشست توسعه ارتباطات علمی پژوهشی با کشورهای منطقه و بخصوص دانشگاه های معتبر علمی را در افزایش درجه مرجعیت بخشی به پایگاه اطلاع رسانی علوم جهان اسلام را پر اهمیت دانست.
رئیس موسسه فناوری واحد بمبئی، ارایه اطلاعات ریز و مرتبط با درجه علمی دانشگاه های هند که توسط پایگاه ISC  استخراج شده بود را بسیار جالب توجه و بزرگ خواند .
پروفسور دوانگ کاکر، رییس انستیتو تکنولوژی هند واحد بمبئی نیز ارائه اطلاعات ریز و مرتبط با درجه علمی دانشگاه‌های هند را که توسط ISC استخراج شده بود، بسیار جالب توجه و بزرگ خواند.
وی تصریح کرد: این اطلاعات با ارائه نقاط قوت و ضعف دانشگاه‌های هند می‌تواند چگونگی تعیین مسیر حرکت آینده دانشگاه‌های هند را به ما نشان دهد، به گونه‌ای که در سطح بین‌المللی بتوانیم رشد و ارتقای بیشتری کسب کنیم.
انتهای خبر/111
کد مطلب : ۱۵۸۱۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما