۰
plusresetminus
مدیرکل گمرکات استان فارس:

افزایش 14 درصدی درآمد گمرگات استان فارس

تاریخ انتشارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۱
مدیرکل گمرک فارس از کاهش ۲۰ درصدی وزنی و ۵۰ درصدی دلاری واردات در ۸ ماه اول سال خبر داد.
افزایش 14 درصدی درآمد گمرگات استان فارس
به گزارش" حافظ نیوز"، خداداد رحیمی ظهر شنبه در نشست خبری فعالیت های اخیر گمرک فارس، گفت: طی ۸ ماه گذشته از سال جاری۴۸۶  هزار و ۸۳۶ تن کالا به ارزش ۱۴۱ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۹۸۴ دلار از طریق گمرکات استان صادر شده  که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۷ درصد و از لحاظ ارزش ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه این کالاها به 49 کشور صادر شده است افزود: عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، کویت، قطر، اوگاندا، آلمان، ترکمنستان، پاکستان و ترکیه از جمله کشورهای هدف صادارات استان فارس بوده است.
مدیرکل گمرک فارس افزود: طی ۸ ماه سال جاری تعداد ۲۲۷ هزار و ۸۱۶ مسافر نیز از طریق مرز هوایی استان فارس از کشور خارج شده‌اند که ۱۸۷ هزار و ۶۰۸ نفر از آنها ایرانی و ۴۰ هزار و ۲۰۸  نفر مسافر خارجی بوده‌اند.
رحیمی گفت: تعداد مسافران خروجی ایرانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد و مسافران خارجی ۱۸ درصد کاهش داشته است
افزایش 14 درصدی درآمد گمرگات استان فارس
وی در خصوص درآمد گمرک فارس نیز گفت: در ۸ ماه گذشته درآمد گمرکات استان فارس ۲۸۳ میلیارد دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته و خوشبختانه در این مدت تراز تجاری استان فارس مثبت و میزان صادرات کالا بیش از واردات بوده است
رحیمی با بیان اینکه فرودگاه شیراز دومین فرودگاه کشور از لحاظ تردد و زیرساخت‌ها است اما در زمینه باربری و حمل کالا با مشکل روبه‌رو است عنوان کرد: حمل باری تجاری از روز پنجشنبه هفته گذشته در فرودگاه شیراز کلید خورده است.
تشکیل 1400 پرونده ظن قاچاق در استان فارس
مدیرکل گمرکات استان فارس با بیان اینکه در 8 ماه گذشته حدود 1400 پرونده ظن قاچاق در گمرکات استان فارس تشکیل شده است خاطرنشان کرد: ارزش 42 فقره از این پرونده‌ها زیر 10 میلیون ریال، 868 پرونده بین 10 تا 100 میلیون ریال، 430 پرونده بین 100 تا یک میلیارد ریال و 64 پرونده نیز بالای یک میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 17 دستاورد سامانه الکترونیکی گمرک در استان فارس اجرایی شده است افزود: تا پایان امسال و یا نیمه نخست سال آینده همه 20 دستاورد این سامانه در استان اجرایی می‌شود و همچنین برای استفاده بهتر از خدمات این سامانه منطقه ویژه اقتصادی شیراز تا نوروز به فیبر نوری مجهز می‌شود.
انتهای خبر/111
 
کد مطلب : ۱۵۷۸۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما