۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل؛

کوتاه شدن فاصله دو قطب گردشگری کشور

تاریخ انتشارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۰
فاصله دو شهر شیراز و اصفهان با احداث آزادراه بین این دو شهر 134 کیلومتر کاهش می یابد.
کوتاه شدن فاصله دو قطب گردشگری کشور
به گزارش "حافظ نیوز"،فاصله دو شهر شیراز و اصفهان با احداث آزادراه بین این دو شهر ۱۳۴ کیلومتر کاهش می یابد.
  سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: تکمیل آزادراه اصفهان – شیراز علاوه بر کوتاه کردن  فاصله دو شهر به مسافت ۱۳۴ کیلومتر، باعث توسعه جاذبه های گردشگری در این منطقه می شود.
محمدزاده ادامه داد: ترافیک عبوری خودروها از محور موجود روزانه ۱۷ هزار خودرو است که با احداث این آزاد راه زمان سفر خودروهای سواری به ۱۰۰ دقیقه، اتوبوس به ۱۱۵ دقیقه و مینی‌بوس به ۱۴۰ دقیقه کاهش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اضافه کرد: با افتتاح آزادراه اصفهان – شیراز در سال ۱۳۹۷ دو قطب گردشگری کشور  به هم متصل می شوند.
وی افزود: این آزادراه با سرمایه گذاری و مشارکت۵۰ درصدی بخش غیر دولتی با دوران مشارکت ۱۸ ساله به طول ۲۱۰ کیلومتر از فاصله هشت کیلومتری قبل از شهر ایزدخواست شروع و تا امتداد شمال به جنوب تا شمال شیراز ادامه دارد.  
محمدزاده مهم ترین اهداف این طرح را توسعه‌کریدور حمل و نقل شمال – جنوب بین سواحل دریای خزر تا خلیج فارس و توسعه شاهراه مهم گردشگری، صنعتی، کشاورزی تهران – قم – اصفهان- شیراز – بوشهر (به ویژه منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی در عسلویه)، کوتاه شدن مسیر حمل و نقل اصفهان – شیراز به طول ۱۳۴ کیلومتر و تقلیل زمان سفر وسایل نقلیه جاده ای (معادل سواری) به میزان حداقل ۱۰۰ دقیقه و کاهش میزان سوخت و تصادفات جاده ای، افزایش ایمنی حمل و نقل جاده ای و تقلیل هزینه های حمل و نقل، کاهش آلاینده های زیست محیطی عنوان کرد.
انتهای خبر/111
کد مطلب : ۱۵۷۷۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما