۰
plusresetminus
باز هم حادثه قطار در سمنان، باز هم خطای انسانی و باز هم سکوت!

انفعال مجلس در برابر وزیری که استعفا نمی دهد!/ تعداد کشته شدگان برخورد دو قطار از44نفر گذشت/ علت حادثه چه بود؟

تاریخ انتشارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۵
مدیر عامل راه آهن توضیحاتی را در خصوص علل بروز سانحه برخورد دوقطار مسافری در محور دامغان- سمنان توضیحاتی را ارایه کرد.
انفعال مجلس در برابر وزیری که استعفا نمی دهد!/ تعداد کشته شدگان برخورد دو قطار از44نفر گذشت/ علت حادثه چه بود؟
 به گزارش "حافظ نیوز" باز هم خطای انسانی در سیستم حمل و نقل کشور جان هموطنانمان را گرفت.
پس از آنکه در سال ۹۳ خروج قطار از ریل ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت و در حالی که طی دو سال گذشته، موارد متعدد تصادفات جاده ای در سراسر کشور جان بسیاری از هموطنانمان را گرفته است، این بار حادثه برخورد دو قطار جان قریب 44 نفر از هموطنانمان را گرفت.
این اتفاق در حالی رخ می دهد که طی دو سال گذشته بررسی اوضاع راه های مواصلاتی کشور در مجلس شورای اسلامی به یک موضوع دست چندم تبدیل شده و حواشی گوناگون سیاسی موضوع روز نمایندگان در خانه ملت می باشد که این مساله، برای وزیر راه یک حاشیه امن ایجاد کرده است.

 علت حادثه چه بود؟
در همین ارتباط پورسید آقایی مدیرعامل راه آهن گفت:قطار مشهد تبریز به دلیل سرمای هوا و یخ زدگی سیستم ترمز در مسیر متوقف می شود در فاصله ۵ کیلومتری سمنان متوقف می شود و مورد را به سیستم ctc شاهرود به عنوان مرکز کنترل اطلاع می دهد و به کل سیستم توقف قطار اطلاع داده می شود و چراغ برای تردد قطارها در مسیر قرمز می شود درهمین زمان قطار مشهد سمنان در مسیر متوقف می شود.
متاسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل فرد جایگزین از سابقه قرمز شدن چراغ بی اطلاع بود و وقتی رئیس قطار مشهد سمنان مجددا کسب تکلیف می کند به وی گفته می شود که مسیر باز است و مشکلی نیست شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است لذا به وی تلگراف می شود که حرکت کند.
قطار مشهد تبریز در پشت یک پیچ متوقف شده بود لذا قطار مشهد سمنان وقتی با قطار پیش رو مواجه می شود به شدت با کوپه های انتهایی قطار مشهد تبریز برخورد می کند.
کد مطلب : ۱۵۷۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما