۰
plusresetminus
آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز:

ثروت مسلمانان در دست نادانان عامل بدبختی انهاست/ ثروت نباید در اختیار گروه خاصی باشد

تاریخ انتشارجمعه ۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۵
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: بسیج و تفکر بسیجی تنها راهی است که می توان در مقابل نفوذ جریانی مقابله و ایستادگی کرد.
ثروت مسلمانان در دست نادانان عامل بدبختی انهاست/ ثروت نباید در اختیار گروه خاصی باشد
به گزارش حافظ نیوز،آیت الله اسد الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج تاکید کرد: آنچه که مهم است و باید به آن توجه شود، حضور نخبگان، اندیشمندان و صاحبان قلم در مسیر بسیج و تفکر بسیجی است. چرا که اینان باید با استفاده از دانش خود و فارغ از جناح و جریان های سیاسی، تفکر بسیجی را در جامعه گسترش دهند.
وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام (ره) مبنی بر این‌که اگر تفکر بسیجی حاکم شد، دشمن قطع امید می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمن در نفوذ جریانی در کشور به دنبال آن است که به‌غیراز نفوذ فردی، آرام‌آرام تفکری را در جامعه حاکم کند و افکار و اندیشه‌ مردم را تغییر دهد که اگر غفلت کنیم آن را عملیاتی خواهد کرد.

در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور جهانی دوستداران امام حسین (ع) در راهپیمایی عظیم اربعین بین نجف و کربلا گفت: آنچه درباره این راهپیمایی گفته شود باز نیز نمی‌توان از ابعاد مختلف این حرکت تاریخی را تبیین کرد.
امام‌جمعه شیراز افزود: اگر حرکتی با یک‌هزارم این جمعیت در راستای اهداف استکبار صورت گرفته بود، با تمام بوق و کرناهای خود گوش فلک را کر می‌کردند اما دیدیم که در برابر این راهپیمایی باعظمت و تاریخ‌ساز سکوت کردند.
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که اگر این تحریم ده ساله به تصویب آمریکا رسید، به معنی برهم خوردن برجام و بدعهدی آمریکا است. بنابراین باید ما نیز متناسب با آن رفتار کنیم.
وی ادامه داد: دستورات مقام معظم رهبری کاملاً مشخص و واضح است و تمامی مسئولین باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی با اشاره به رحلت آیت الله موسوی اردبیلی نیز گفت: ارتحال عالم فقیه آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی را به همه مسلمانان تسلیت گفته؛ چرا که ایشان عالمی بزرگ بودند، قبل از پیروزی انقلاب در عرصه فرهنگ قلم زنی داشتند و شاگردان زیادی را در حوزه ها تربیت کردند و پس از پیروزی انقلاب نیز در کنار دستگاه قضا حضور داشتند و همکاری می کردند
وی افزود: عامل بدبختی مسلمانان این خواهد بود که ثروت آنان در اختیار افراد نادان و جاه‌طلب، انحصار‌طلب، زراندوز و اسراف‌کار باشد.
ایمانی همچنین با اشاره به آیه هفتم سوره حشر تصریح کرد: ثروت نباید در اختیار گروه خاصی قرار گیرد و باید دست‌به‌دست بچرخد و درحرکت و جریان باشد.
نماینده ولی‌فقیه در فارس همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز شیراز بابیان این‌که در نظام سرمایه‌داری یک درصد مالک 80 درصد است که نشان از بیماری اقتصادی و جامعه بیمار غرب دارد اضافه کرد: اسلام این روش را نمی‌پذیرد و قبول ندارد و به فرموده امام صادق (ع) عامل پایداری اسلام و مسلمانان این است که ثروت در اختیار انسان‌های سالم و مؤمن باشد، کسانی که بدانند با ثروت چه کنند و چگونه تولید را بالا ببرند و به چه نحوی مصرف داشته باشند
کد مطلب : ۱۵۷۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما