۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در شیراز:

فارس در صدر اقامه نماز کشور است/ برنامه های سلبی و ایجابی راه رسیدن به خانواده سالم است/عامل بازدارنده منکر در جامعه کمرنگ شده است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۹
نماینده ولی فقیه دراستان فارس گفت : براساس آیات الهی قرآن کریم؛ برگزاری فریضه الهی نماز بازدارنده منکر ورسیدن به فلاح ورستگاری است .وی گفت: آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، انحرافات اخلاقی و تنوع‌طلبی برخی از مردان و زنان به دلیل عدم ترویج نماز است.
فارس در صدر اقامه نماز کشور است/ برنامه های سلبی و ایجابی راه رسیدن به خانواده سالم است/عامل بازدارنده منکر  در جامعه کمرنگ شده است
به گزارش حافظ نیوز،آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در اجلاسیه نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی درسخنانی افزود : با برنامه ایجابی وسلبی که  مهم ترین برنامه های  تربیتی  اسلام  است می توان  به اهداف نهایی بعثت پیامبران و انبیا ء  که همانا رسیدن به جامعه ای سالم وپاک است دست یابیم.

وی با طرح این سوال که چرا در جامعه کنونی نماز نتوانسته ریشه منکرات را بخشکاند، گفت: سهل‌انگاری در خواندن نماز یا فراموشی نماز سبب شده که این پدیده دینی با آنچه که اسلام مد نظر دارد فاصله گیرد و در چنین شرایطی نمی‌توان فرزندانی پاک و دور از آلودگی اخلاقی تربیت کرد.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: همه پیامبران اصلاح را از خانواده آغاز کرده و پی‌ریزی خانواده بر یک اساس صحیح و استوار را در راس امور قرار داده اند و برای حفظ خانواده از آلودگی و تقید آن به امور ایجابی شاخص‌هایی را مطرح کرده‌اند که در میان شاخص‌ها روشن‌تر از همه نماز است.
آیت‌الله ایمانی گفت: اگر پدران و مادران  دربرپایی واقامه نماز حساسیت بیشتری از خود نشان دهند، علاوه براینکه فرزندان آنان به این مهم توجه پیدا کرده ، آسیب ها ومعضلات اجتماعی نیز درجامعه اسلامی ریشه کن ویا کاهش می یابد.
وی با اشاره به آیه شریه «ان الصلاة تنهی عن الفحشا و المنکر» متذکر شد: اسلام و قرآن نماز را بازدارنده فحشا و منکر دانسته و اگر این آسیب‌ها در جامعه ما خشکانده نشده باید بیندیشیم که چرا نماز در میان ما ناهی از منکر نشده که یا نماز به‌طورکلی نیست یا آنچه هست چیزی است که موردنظر اسلام نیست.
امام‌جمعه شیراز در پایان بیان کرد: بنابر آمارها فارس در اقامه نماز بین ادارات و دستگاه‌ها جایگاه خوبی دارد و لازم است این مهم تقویت و نقاط ضعف آن برطرف شود.
نماینده ولی‌فقیه در فارس افزود: امروز مسئله اعتیاد یک آسیب اجتماعی عظیم بین مسلمانان است و آمار طلاق و انحرافات اخلاقی و تنوع‌طلبی برخی مردان و زنان و رواج تبرج همه به سبب آن است که اقامه نماز را در جامعه ترویج و عملیاتی نکرده‌ایم.
انتهای خبر/ 111
کد مطلب : ۱۵۷۵۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما