۰
plusresetminus
کد خبر:56757 تاریخ انتشار : 1395/9/2-12:53:39 دبیر قرارگاه دانشجویی عمار در برنامه زنده صبح دلگشا؛

توانا:امام بسیج را با یک نگاه سلبی برای یک اقدام ایجابی تشکیل داد

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۳
مسئول قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی فارس گفت: بسیج با یک نگاه سلبی که دفاع از تمامیت ارضی در برابر تهدید های آن روز ها بود، شکل می گیرد. امام بسیج را با یک نگاه سلبی برای یک اقدام ایجابی تشکیل داد.
توانا:امام بسیج را با یک نگاه سلبی برای یک اقدام ایجابی تشکیل داد
به گزارش حافظ نیوز،عباس توانا، دبیر قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی استان فارس صبح امروز در برنامه زنده صبح دلگشا سیمای مرکز فارس به مناسبت 2 آذر ماه سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، با اشاره به این که بسیج دانشجویی به مثابه پیشنانی حرکت های شجره طیبه بسیج در عرصه های مختلف عمل می کند، گفت:اگر بخواهیم فلسفه و رسالت بسیج دانشجویی را بدانیم، ابتدا باید به فلسفه و چرایی تشکیل بسیج پاسخ بدهیم. چه اتفاقی افتاد که امام احساس نیاز کرد که کشور به مجموعه مانند بسیج نیاز دارد.
اهم صحبت های مسئول قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی در برنامه زنده صبح دلگشا سیمای فارس بدین شرح است:
  • 13 آبان 58 اولین جرقه های تشکیل بسیج می خورد.
    13 آبان نقطه عطف انقلاب اسلامی است.
    13 آبان روزی است که اصول اولیه انقلاب تجلی پیدا می کند، در این روز یک ابر قدرت جهانی را که داعیه دار اداره جهان را تحقیر می کنیم. اولین مبانی تشکیل بسیج در 13 آبان رقم می خورد.
    بسیج با یک نگاه سلبی که دفاع از تمامیت ارضی در برابر تهدید های آن روز ها بود، شکل می گیرد. امام بسیج را با یک نگاه سلبی برای یک اقدام ایجابی تشکیل داد.
    انقلاب ها در مسیر خود معمولا دچار دو مشکل می شوند یا این که نسل اولشان زیر بار فشار های داخلی و خارجی شانه خالی می کنند و نسل دوم با آرمان های اولیه فاصله می گیرند و نسل سوم به کلی آرمان ها را فراموش می کنند یا این که مثل بلایی که انگلیس سر هند در آورد که نخبگان کشور هند را به انگلیس انتقال داد و آن ها را تربیت کرد تا هند انگلیسی اداره شود.
    امام (ره) با یک ژرف اندیشی و آینده نگری دست به ابتکار تشکیل بسیج می زند تا در این بستر، گفتمان انقلاب اسلامی زیر سایه تربیت نیرو جاری باشد و همین نگاه ایجابی سبب می گردد تا در بحبوهه دفاع مقدس امام بفرمایند جنگ یک مسئله مقطعی بود ، دانشگاه مبدا تحولات است.
    بسیج مجموعه ای از آماده به کار ترین و فداکارترین جوانان که نیاز کشور را می سنجند و برای پاسخ به آن نیاز ها در هر میدانی با روحیه جهادی حضور پیدا می کنند تا دشمنان را بیمناک و دوستان را امیدوار سازد.
    حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بار ها به مسئولین هشدار دادند که از فرهنگ بسیجی دور نشوید. مصداق اتم فرهنگ بسیجی را می توانیم در 8 سال دفاع مقدس مشاهده کنیم که جوانان بسیجی آن روزها توانستند در برابر 16 کشور که مستقیما مقابل جمهوری اسلامی بودند مقاومت کردند.
    فرهنگ بسیجی 6 مولفه دارد؛ اولاً ایمان عمیق به وعده های الهی و اصول و ارزش های انقلاب اسلامی که اگر این پارامتر در روحیه مسئولین نباشد نمی توانند از استقلال و عزت ملی دفاع کنند. اگر مسئولی به اصول انقلاب ایمان نداشته باشد سبب می شود چنان از گوشت انقلاب تناول کند که فراموش کند انقلاب برای پا برهنه ها بوده است.
    دومین مولفه بسیج تلاش مخلصانه و خستگی ناپذیر است که از آن به مدیریت جهادی تعبیر می شود و این مهم برای کشور پیش برندگی دارد.
    سومین مولفه بسیج هوشیاری در شناخت دشمن و شناخت راهبرد ها و تاکتیک های دشمن است. اب این شناخت مسئولی در دام دشمن نمی افتد.
    گذشت و ایثار در برابر دوست که منتج به وحدت و انسجام ملی می گردد.
    ایستادگی و مقاومت شجاعانه آخرین ویژگی آمادگی حضور در همه عرصه ها است.
    بسیج را نباید صرفا منجصر در یک سازمان دید.سازمان برای ایجاد نظم خوب است اما هر کسی که بتواند در راستای حل مشکلات محله، مدرسه، دانشگاه و هر صنفی قدن بردارد بسیجی است.
کد مطلب : ۱۵۷۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما