۰
plusresetminus
وزیر کشور در نشست خبری:

تاکنون یک میلیون و ۶۲۰ هزار زائر اربعین وارد کشور شدند

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۴
وزیر کشور اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۶۲۰ هزار زائر اربعین وارد کشور شدند و هیچ مورد ترافیکی گزارش نشده است.
تاکنون یک میلیون و ۶۲۰ هزار زائر اربعین وارد کشور شدند
به گزارش حافظ نیوز،وزیر کشور صبح امروز در نشست خبری با رسانه ها با اشاره به برنامه های انجام شده در امر سفر زائرین کربلا در ایام اربعین گفت: متاسفانه با چوب و سنگ به نیروی انتظامی حمله شد که با صبر و مدیریت درست این مسئله را مدیریت کرده بودند و بعد از ۲۴ ساعت با اغنا سازی کسانی که ویزا و پاسپورت نداشتند، برگشتند.
وی با بیان اینکه امسال نسبتا خدمات رسانی خوب بوده است، افزود: امسال در چذابه و مهران و شلمچه ستاد مستقر دایر کردیم و هر روز با مرزبانان عراقی هم دیدار داشتیم.
وزیر کشور با انتقاد از برخی رسانه ها در انعکاس اخبار ادامه داد: ۲ میلیون زائر داشتیم که هماهنگ کردن آنها کار سختی بود. بحث بهره برداری از این مسئله ریا است توفیق خدمت گذاری به زائرین بالاترین توفیق است.
رحمانی فضای تصریح کرد:عرصه تعاملات سیاسی وسیع است و در حوزه اعتقادی و مناسک نباید وارد شود.
وی گفت: بازرسان ما تمام ضعف را جمع بندی کردند و در نهایت بعد از یک ماه کار را برای سال آینده آغاز خواهیم کرد. البته این کار باید توسط مردم اداره شود و نباید آن را دولتی کرد.
وزیر کشور با بیان اینکه دولت باید زیرساخت ها را مهیا کند، گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۲۰ هزار زائر اربعین وارد کشور شدند و هیچ مورد ترافیکی گزارش نشده است.
رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای دولت مسئله آلودگی هوا، معیشت مردم و فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان اهمیت کمتری نسبت به لغو سخنرانی مطهری دارد که کمیته ویژه تشکیل شده است؟، گفت: هر موضوعی جایگاه خود را دارد و نمی توان هر مسئله ای را به دیگری واگذار کرد.
وی افزود: درباره مسائل محیط زیست یک شورای عالی وجود دارد و این شورا قرار است همه اقداماتی که باید انجام شود را طی گزارش هایی ارائه کند.
وزیر کشور افزود: دولت تورم را از حدود ۴۸ درصد به حدود ۹ درصد رسانده است؛ این اتفاق جز با کار انجام نشده است.
رحمانی فضلی با بیان اینکه نگاه دولت ترجیح یک امر به امر دیگر نیست، گفت: موضوع سخنرانی ها و تجمع ها در حوزه کاری بنده است و من موظفم در این موضوع به وظیفه خود عمل کنم. بقیه مسائل را باید دوستان دیگر پاسخ دهند.
وی با اشاره به نامه اخیر رئیس جمهور و ذکر مسئله نفوذ در شهر مشهد، اظهار کرد: این مسئله را دستگاه های اطلاعاتی باید بررسی کنند. رئیس جمهور تخمین زد که این نوع اقدامات بهانه ای برا نفوذ است. ایجاد اختلاف در کشور هم نوعی نفوذ است.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: وزیر اطلاعات این مسئله را بررسی کرده و گزارش های آن را به استحضار رئیس جمهور خواهد رساند.
رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا علت لغو میتینگ مشهد برگزاری آن در یک مکان دولتی بوده است، اظهار کرد: اگر مسئول یک مکان دولتی تشخیص دهد با رعایت انصاف و عدالت می تواند مراسم سخنرانی را برگزار کند، مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: ما گفتیم در زمان برگزاری انتخابات این امر ممنوع است اما در زمان غیر از آن با نظر رئیس مجموعه اشکالی ندارد.
وزیر کشور با اشاره به برقرار امنیت این مراسم عنوان کرد: هم فرماندار و هم معاون سیاسی استاندار رسما اعلام کرده بودند که مسئولیت امنیت را پذیرفته اند.
رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت موافق است درباره ۶۳ سخنرانی که طی ۳ سال گذشته توسط دولت لغو شده است کمیته‌ای از سوی قوه قضاییه تشکیل شود؟، گفت: اگر در داخل دانشگاه ها تجمعی برگزار شود، مسئولیت آن با شورای فرهنگی دانشگاه بوده و در مساجد نیز مسئولیت با اماکن است. اما در بقیه موارد وزارت کشور باید مجوز دهد. هر کدام از تجمع هایی که ما مجوز دهیم امنیت آن را هم برقرار خواهیم کرد.
 
کد مطلب : ۱۵۷۲۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما