مدت طی کردن مسیر شیراز - اصفهان با چهارخطه شدن این محور دو ساعت کاهش میباید و با اجرایی شدن این طرح نقطهعطفی در اقتصاد استان فارس به وجود میآید.
به گزارش "حافظ نیوز " سعید محمدزاده عصر دیروز در حاشیه بازدید از محور شیراز – اصفهان از بهرهبرداری از آزادراه شیراز – اصفهان در سال 97 خبر داد و گفت: با بهرهبرداری از این طرح، محور 470 کیلومتری شیراز - اصفهان 224 کیلومتر کاهش میباید.
معاون راه و شهرسازی با تاکید بر اتمام این طرح تا سال 97 گفت : مدت طی کردن مسیر شیراز - اصفهان با چهارخطه شدن این محور دو ساعت کاهش میباید و با اجرایی شدن این طرح نقطهعطفی در اقتصاد استان فارس به وجود میآید.
وی در ادامه افزود : برای اجرای این طرح بیش از یکهزار و 200 میلیارد تومان اعتبار پیشبینی شده است که با اختصاص کامل آن تا 22 بهمنماه سال آینده و یا در سال 1397 به پایان میرسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح آزادراه شیراز - اصفهان یکهزار و 200 دستگاه ماشینآلات، 54 کیلومتر مسیر روسازی بتن و 156 کیلومتر روسازی آسفالت و نیز 20 پارکینگ برگشت و 19 پارکینگ رفت به کار برده شده است.
استاندار فارس نیز در ادامه این بازدید اظهار داشت: این طرح در سال 1388 زیر 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تلاشهای انجامشده تا پایان سال جاری این رقم به 60 درصد افزایش مییابد.
محمدعلی افشانی تصریح کرد: رئیس جمهور در سفر اخیر خود به استان فارس خواستار تسریع در به پایان رسیدن این طرح شد که با برپایی جلسههای متعدد 600 میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافت و اگر نیاز به بودجه بیشتری باشد اقدام خواهد شد.
در ادامه رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: هزینه طرحهای عمرانی متناسب با وضعیت مالی دولت نیست و باید بهگونهای برنامهریزی شود تا بخشهای خصوصی همکاری داشته باشند.
محمدرضا رضایی بیان داشت: با رایزنیهای صورت گرفته با رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دیوان محاسبات و بازرسی مقرر شد برای تسریع در عملیاتی شدن طرحهای عمرانی بخش خصوصی حضور فعال و تعیینکنندهای داشته باشد.