۰
plusresetminus
خطاب استاندار فارس به پیمانکاران :

طلب کار شوید تا از خزانه پول بگیریم/ رایزنی ها برای افزایش بودجه انجام شده است

تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۳
استاندار فارس گفت: طی 2 هفته گذشته یک جلسه با آقای نوبخت در خصوص افزایش سهم استان از بودجه داشتیم که با توجه به پذیرش آنها ما نیز سهم حدود هفت درصدی را خواستار شدیم.
طلب کار شوید تا از خزانه پول بگیریم/ رایزنی ها برای افزایش بودجه انجام شده است
به گزارش حافظ نیوز،سید محمد علی افشانی در جلسه شورای برنامه استان، کیفیت طرح های در دست پیگیری و اجرا در استان را متفاوت با گذشته دانست و افزود: انتظار این است که در این زمینه بیشتر به شکل کیفی به پروژه ها پرداخته شود و تعداد مهم نباشد.
استاندار فارس با تاکید بر نظارت دستگاه‌های اجرایی بر کیفیت ساخت پروژه‌های عمرانی و نظارت بر تناسب بین پیشرفت فیزیکی و میزان اعتبار دریافتی خاطرنشان کرد: اولویت تخصیص اعتبار باید با پروژه‌های باشد که پیشرفت فیزیکی بالایی دارد زیرا با اختصاص بودجه کم این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد و سرمایه‌ای که خاک می‌خورد و خوابیده در واقع زنده می‌شود.
وی افزود: پروژه شهر سلامت را مهمترین پروژه حال حاضر در استان دانست و ادامه داد: این پروژه پروژه ای است که بخش خصوصی مقدمات اجرای آنرا فراهم کرده و تصویب و راه اندازی یک معدن شن و ماسه برای این پروژه بزرگ لازم است زیرا خود این مجموعه باید بتواند مواد اولیه خود را تامین کند نه اینکه شن و ماسه را از معادن دیگر خرید نمايد.

استاندار فارس، با اشاره تغییرات ایجاد شده در اعتبارات استان گفت: گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه استان که در این جلسه ارائه شده بیانگر نکته مهم بود و آن اینکه با پیگیری مدیران امکان ایجاد تغییر اعتبارات استان وجود دارد.

افشانی در ادامه اظهار داشت : سال گذشته اعتبارات استان فارس 994 میلیارد تومان بوده که با پیگیری مدیران استانی به 1600 میلیارد تومان افزایش یافته است.وی با بیان اینکه درصد تخصیص اعتبار استان فارس از منابع و اوراق خزانه ملی در مجموع 78 درصد بوده‌ در صورتی که سال گذشته درصد تخصیص اعتبارات استان فارس 35 درصد بوده است

افزود : سهم تخصیص اعتبارات عمرانی استان فارس در سال‌های گذشته
سهم تخصیص اعتبارات عمرانی استان فارس در سال‌های گذشته به‌دلیل عدم پیگیری مدیران استانی زیر 3.8 (سه و هشت) دهم درصد بوده است.
به‌دلیل عدم پیگیری مدیران استانی زیر  3.8 (سه و هشت) دهم درصد بوده است.
نماینده عالی دولت در فارس خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش خزانه کل کشور عدد متوسط 68 درصد بود و این عدد بیانگر آن است که تا حدی نتیجه گرفته‌ایم اما کافی نیست.

استاندار فارس گفت: طی 2 هفته گذشته یک جلسه با آقای نوبخت در خصوص افزایش سهم استان از بودجه داشتیم که با توجه به پذیرش آنها ما نیز سهم حدود هفت درصدی را خواستار شدیم.
وی متذکر شد: بودجه چند روز آینده تحویل دولت می‌شود در تمام جلسات شورای برنامه‌ریزی تأکید داشته‌ام مدیران باید منطقی شدن سهم اعتبارات فارس را دنبال کنند.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما تاکید کرد: باید در اجرای پروژه هایی که بنا است در دهه فجر افتتاح شود تسریع شود.

وی گفت: بنابراین پیمانکاران باید کار کنند و طلبکار شوند تا بتوانیم از اسناد خزانه استفاده کنیم.
وی، در بخش پایانی  از سخنان خود، با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما گفت: باید در اجرای پروژه هایی که بنا است در دهه فجر افتتاح شود تسریع شود.
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه فارس نیز در این جلسه گفت: در بحث سرشماری شرایط مطلوبی در ثبت اینترنتی داشتیم و ششمین استان کشور بودیم، در مراجعه حضوری و اطلاع‌گیری از خانواده‌ها نیز دوم کشور هستیم.
تاجگردون همچنین با اشاره به عدم تامین منابع مالی، از دستگاه‌های اجرایی خواست صرفه‌جویی‌های بیشتربی در اعتبارات هزینه‌ای داشته باشند.
خلیل رضاییان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، نیز در این جلسه با تاکید بر‌اینکه بعضی فرصت‌های دست آمده زمان محدودی دارند، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست بهترین استفاده را از ظرفیت اسناد خزانه داشته باشند چرا که این فرصت در سال‌های بعد وجود نخواهد داشت.
رضاییان همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست به‌دنبال دریافت نقدینگی نباشند بلکه به این واقعیت توجه داشته باشند که اسناد خزانه نیز با یک فاصله زمانی کوتاه به نقدینگی تبدیل می‌شود.
کد مطلب : ۱۵۵۸۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما