۰
plusresetminus

ورود جنگ یمن به فاز سرنوشت ساز و برگ های برنده «انصار الله»

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲
اگر جنگ یمن را از نخستین روزهای آغازش تا به امروز، در یک پلان کلی در نظر بگیریم، متوجه می شویم که رژیم آل سعود به گمان آنکه با یک جنگ نهایتا سه الی چهار ماهه روبروست، به صورت پرحجم از هوا و دریا و زمین به یمن و مشخصا مناطق تحت سیطره و نفوذ ”انصار ا... یمن“ حمله کرد تا به زعم خود، محور مقاومت را در منطقه زمینگیر کرده و ”حزب ا... جدید“ را در نطفه خفه کرده باشد.
ورود جنگ یمن به فاز سرنوشت ساز و برگ های برنده «انصار الله»
حافظ نیوز/ سرویس سیاسی این روزها جنگ یمن وارد فاز سرنوشت ساز خود شده است.
اگر جنگ یمن را از نخستین روزهای آغازش تا به امروز، در یک پلان کلی در نظر بگیریم، متوجه می شویم که رژیم آل سعود به گمان آنکه با یک جنگ نهایتا سه الی چهار ماهه روبروست، به صورت پرحجم از هوا و دریا و زمین به یمن و مشخصا مناطق تحت سیطره و نفوذ ”انصار الله یمن“ حمله کرد تا به زعم خود، محور مقاومت را در منطقه زمینگیر کرده و  ”حزب الله جدید“ را در نطفه خفه کرده باشد.
بنابراین، یک آتش پرحجم با استفاده از همه امکانات و سخت افزارهای جنگی و بکارگیری وسیع مزدوران خارجی علیه ملت یمن به جریان افتاد که ماحصل آن، تنها قتل عام ده ها هزار یمنی بی پناه و آواره شدن صدها هزار نفر از شهروندان این کشور بود.
در بعد نظامی اما یمنی ها بجز برخی مناطق صحرایی در شرق این کشور، بسیاری از مناطق استراتژیک و پرجمعیت را همچنان در دست خود دارند و مهمتر آنکه از حمایت غاطبه مردمی برخوردارند.
یکی دیگر از مسائلی که آل سعود روی آن حساب نمی کرد، این بود که فرسایشی شدن و طولانی شدن جنگ، به محبوبیت و حمایت مردمی انصار ا... بیانجامد. در واقع عربستان سعودی گمان می کرد هرچه شدت بمباران ها بیشتر شود، از محبوبیت مردمی ”انصار ا...“ کاسته می شود اما در عمل نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه این آل سعود بود که در یمن، هر روز منفور تر از دیروز می شود.
علاوه بر این، این روزها فاز جدیدی در جنگ یمن در حال آغاز است. ”انصار ا...“ سلاح های جدیدی را به کار می گیرد و عمق استراتژیک دشمن را به تدریج، با موشک های مخرب تر و برد بلند تر و حتی دقیق تر خود مورد هدف قرار می دهد و بیش از پیش برای آل سعود خط و نشان می کشد. علاوه بر این، بر شدت حملات زمینی و کمین های نابود کننده کمیته های مردمی و ارتش یمن نیز افزوده شده است در حالی که پیشتر گمان بر این بود با گذشت زمان، توان رزمی کمیته های مردمی و ارتش تقلیل پیدا کند.
این افزایش تدریجی و گام به گام قدرت نظامی، همان است که حزب ا... لبنان در جنگ 33 روزه علیه رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشت و نتیجه آن، تسلیم رژیم صهیونیستی بود. حال باید دید آل سعود تا چه زمانی در برابر این سیاست هوشمندانه مقاومت خواهد کرد و چه زمانی تسلیم خواهد شد؟ شواهد امر و خبرهای منتشره از کاخهای سعودی  نشان می دهد آن روز موعود دیر هنگام نخواهد بود.             
نویسنده: سجاد زارع
کد مطلب : ۱۵۵۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما