۰
plusresetminus

محمد قوچانی را چه باید نامید؟!

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷
”فرشته قاضی“ روزنامه نگار ایرانی که سالها پیش به خارج کشور مهاجرت کرده با تعریف خاطره ای از گذشته، به رفتار ”محمد قوچانی” سردبیر مشهور و اصلاح طلب هفته نامه ی ”صدا” در واکنش به اعتراض ها نسبت به طنز ”آیدین سیار سریع”، همکار این هفته نامه، انتقاد کرد.
محمد قوچانی را چه باید نامید؟!
به گزارش "حافظ نیوز"، ”فرشته قاضی“ روزنامه نگار ایرانی که سالها پیش به خارج کشور مهاجرت کرده با تعریف خاطره ای از گذشته، به رفتار ”محمد قوچانی” سردبیر مشهور و اصلاح طلب هفته نامه ی ”صدا” در واکنش به اعتراض ها نسبت به طنز ”آیدین سیار سریع”، همکار این هفته نامه، انتقاد کرد.این خبرنگار اصلاح طلب با کنار زدن پرده ای دیگر از چهره رسانه ای برخی اصلاح طلبان در فیسبوک خود نوشته است:
”بهار ۱۳۸۰ بحث ایرانی یا عراقی بودن [آیت ا...] محمود شاهرودی، رئیس وقت قوه قضائیه از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس مطرح بود. آنها می گفتند که آقای شاهرودی نه ایرانی بلکه عراقی است و براساس قانون نمی تواند بر مسند ریاست قوه قضائیه بنشیند. آتوسا راوش، خبرنگار پارلمانی روزنامه همبستگی گزارشی درباره این مساله نوشته و با نمایندگان مجلس هم مصاحبه کرده بود.
بعد از انتشار مطلب و وارد شدن سعید مرتضوی به قضیه، مسولان روزنامه اعلام کردند که این مطلب، موضع روزنامه نیست و خبرنگار بدون اطلاع سردبیر و مسولان روزنامه، مطلب را توی صفحات گذاشته و منتشر کرده است!
دروغ محض، علاوه بر دبیر سرویس، سردبیر و جانشین مديرمسئول، دبيركل وقت حزب همبستگي هم مطالب را به دقت می خواند و حتی گاهی، حرف مصاحبه شونده ای را باب میل، تغییر می داد. آتوسا راوش به شعبه مطبوعات و سعید مرتضوی معرفی شد و مسولان روزنامه از او تبری جستند و مدعی که ما هم این مطلب را بعد از انتشار روزنامه دیده ایم و یواشکی و بدون اطلاع ما مطلب را توی صفحه گذاشته! نتیجه هم شد اینکه روزنامه از خطر توقیف در امان بماند!
اما سنگ بنای چنین کارهای کثیفی در این روزنامه گذاشته شد و رفتار خجالت آور دیروز محمد قوچانی، مسبوق به سابقه است اما من بی پرنصیپ تر از محمد قوچانی در نسل روزنامه نگاران به قول آقایان زنجیره ای ندیده ام... قوچانی از نسل روزنامه نگارانی است که در فضای روزنامه های دوم خردادی پروبال گرفت و امکان رشد و ترقی یافت، روزی که زندانی شد همه همکاران روزنامه نگار پشت او ایستادند و هیچ کسی نگفت نوشته ها یا مطالب او موضع روزنامه نیست و .... آزاد شد، رشد کرد و بالا رفت و بر جایگاه سردبیری و .. تکیه زد اما هیچ گاه بزرگ نشد که بزرگ شدن در حرفه ما به معروف شدن و به هم زدن نام و نشان به هر قیمتی نیست بلکه به شانیت و حرمت روزنامه نگاری است و پایبندی به اصول حرفه ای و اخلاقی آن. مسئولان روزنامه همبستگی چند چهره سیاسی یا نماینده مجلس و همه عضو حزب همبستگی بودند که محمد قوچانی آن روزها آنها را حزبی روستایی و حزب چند دستگی می نامید، حالا خود او را این روزها چه باید نامید؟
کد مطلب : ۱۵۴۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما