۰
plusresetminus

دانشگاه علوم پزشکی شیراز میزبان کارگاه آموزشی جنس بدلی شد

تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۰
کارگاه آموزشی جنس بدلی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.
دانشگاه علوم پزشکی شیراز میزبان کارگاه آموزشی جنس بدلی شد
به گزارش حافظ نیوز،به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیر تعالی فرهنگی و فعالیت‌های فوق‌برنامه این دانشگاه اظهار داشت: کارگاه آموزشی جنس بدلی که به همت واحد فرق و ادیان این مدیریت و با همکاری موسسه فرهنگی نادیان حکمت و نور شیراز برگزار شد، اهدافی شامل ایجاد شناخت و آگاهی نسبت به عرفان‌های کاذب و روش‌های تشخیص عرفان‌های حقیقی از کاذب را دنبال می‌کند.
حجت‌الاسلام علی‌اصغر دیمی ادامه داد: پاسخگویی به چیستی فرقه‌ها، تعریف مفاهیم و کالبدشکافی خصوصیات و ویژگی‌های فرقه‌ها و نیز روش تائید مصادیق فرقه، از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه یک‌روزه بود.
وی با اشاره به این موضوع که گروه هدف در این کارگاه آموزشی، کارشناسان و متولیان فرهنگی دانشگاه هستند، افزود: توانمندسازی و ارتقای سطح آگاهی کارشناسان فرهنگی این دانشگاه می‌تواند باعث بالا رفتن سطح آگاهی و شناخت در تمام بخش‌ها و واحدهای آن شود.
مدیر تعالی فرهنگی این دانشگاه، اضافه کرد: با توجه به ظهور تعداد بسیار ادیان و فرقه‌های کاذب عرفان‌های ساختگی به‌ویژه در سال‌های گذشته، لازم است تا به آگاه‌سازی جامعه، به‌ویژه قشر جوان اجتماع اقدام کنیم و غفلت از این موضوع می‌تواند خسارت‌های فرهنگی و اعتقادی بسیاری برای بنیان و ساختار جامعه به دنبال داشته باشد.
دیمی گفت: در این کارگاه آموزشی یک‌روزه، تلاش شد تا از وجود و حضور استادان باتجربه و صاحب‌نام استانی و کشوری بهره ببریم که با توجه به تعاملات صورت گرفته با موسسه فرهنگی و هنری نادیان حکمت و نور شیراز، موفق شدیم این برنامه آموزشی را با استفاده از استادان صاحب‌نام مانند استاد سید محمدباقر رکنی، استاد سالم جعفری و دکتر طاهری که هر سه از استادان علوم ادیان و فرقه‌های نوظهور کشور هستند، برگزار کنیم.
وی در پایان از استمرار این کارگاه‌های توانمندسازی در طول سال خبر داد.
در این کارگاه هشت‌ساعته آموزشی مباحث متنوعی شامل بررسی، شناخت و نقد عرفان‌های کاذب و تفاوت‌های عرفان‌های بدلی با عرفان‌های حقیقی و معرفی ترفندها و فن‌های شکار افراد از سوی این نحله‌های انحرافی بررسی شد.
کد مطلب : ۱۵۴۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما