۰
plusresetminus
فرمانده سپاه فجر فارس:

ظرفیت‌های شورای فرهنگی فعال نشده است

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۱
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: طرحی ایجابی برای استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج در بحث ساماندهی مناطق پیرامونی حرم احمد بن موسی (ع) به فرمانده کل سپاه ارائه کرده‌ایم.
ظرفیت‌های شورای فرهنگی فعال نشده است
به گزارش حافظ نیوز،سردار سید هاشم غیاثی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مناسب است در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان کسب معرفت در اولویت قرار گرفته و سپس اقامه عزا شود.
وی افزود: عاشورا تا قیامت ادامه دارد و باید دقت کنیم که با عملکرد خود در اردوگاه امام تعریف شویم.
غیاثی با اشاره به سوابق فرهنگی خود خاطرنشان کرد: با حوزه رسانه بیگانه نیستم و تأکید دارم رسانه‌ها در راستای آگاه‌سازی حرکت کرده اخلاق رسانه‌ای در طراز انقلاب را مدنظر قرار دهند.
وی با بیان اینکه افکار عمومی مردم و مسئولان در استان فارس متأثر از تیترهای رسانه‌هاست، بیان کرد: بر فعالیت رسانه‌ای آسیب‌هایی نیز مترتب است چنانکه نباید مرعوب و وامدار جریانات و افراد شوند و بر روی فعالیت رسانه‌ای خود قیمت بگذارند.
فرمانده سپاه استان فارس تصریح کرد: رسانه‌ها باید مطالبه‌گر باشند اما از سویی احساس می‌شود در استان فارس اجلاس‌ و جلسات خبری که باید از طرف مسئولان برای پاسخگویی به خبرنگاران برگزار شود کمرنگ بوده که لازم است این موضوع تقویت شود.
غیاثی یادآور شد: فلسفه وجودی اقشار بسیج این است که در حوزه تخصصی خود وارد عمل شده مطالبات مردم در آن حوزه را پیگیری کنند و از این نظر اعضای بسیج رسانه نیز باید توان خود را عرضه کرده تنها به انتقاد و کنار گود بودن بسنده نکنند.
وی بیان کرد: اگر کانون تفکر در بسیج رسانه شکل بگیرد و حاصل رایزنی به‌صورت طرح کارشناسی به ما ارائه شود در حد امکان برای اجرایی شدن آن برنامه و پیشنهاد تلاش خواهیم کرد.
غیاثی ابراز داشت: امروز دشمن خاکریزهای متعارف جنگ سخت را برداشته و سنگر خود را در خانه، مدرسه، دانشگاه و خیابان ما بنا کرده و به سراغ ایمان و معرفت جامعه رفته و بنا دارد جوانی که یک فرصت برای کشور است را بدل به تهدید کند که بررسی مسائل جنگ نرم و ابعاد مختلف و پیچیده کار اعم از مباحث جهانی‌سازی، کوچک‌سازی، همسطح سازی و غیره جلسات کارگاهی جداگانه با اصحاب رسانه را نیاز دارد.
وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی با حضور مسئولان طراز اول استان یک جایگاه قانونی دارد، گفت: امروز احساس می‌شود که از ظرفیت قانونی شورای فرهنگ عمومی در فارس استفاده در خور نشده که لازم است با نقش‌دهی دقیق به دستگاه‌ها در پایان سال از عملکرد آنان ارزیابی صورت پذیرد و این‌گونه نباشد که جلسات به برگزاری جشنواره و همایش اختصاص یابد.
غیاثی اضافه کرد: هفته گذشته با لباس شخصی بازدیدی از مناطق اطراف حرم شاهچراغ (ع) داشتم و با برخی از افراد محلی گفت‌وگو کردم و صحنه‌هایی از معتادان افتاده بر کف کوچه و ردوبدل علنی مواد دیدم.
وی تصریح کرد: به‌عنوان فرمانده سپاه نمی‌توانم در این مورد سکوت کنم تا وضع این‌گونه شود که مردم متدین و باغیرت ما از سر استیصال بگویند به این مفاسد عادت کرده و آن را پذیرفته‌اند چنانکه پدری مجبور باشد رفت‌وبرگشت دختران خود را از محل گذر دهد تا برای آنان اتفاقی نیفتد و این تکان‌دهنده است که مردم بیان کنند جرئت اعتراض ندارند که هر بار گزارش داده‌اند اراذل‌واوباش به آنان حمله کرده و حتی درب خانه را آتش زده‌اند.
فرمانده سپاه فجر فارس بیان کرد: مسئولان و بزرگان استان همگی در این زمینه دغدغه دارند اما شاید سازوکار لازم را در اختیار نداشته‌اند که ما این مسئله را حل کرده و با هماهنگی فرمانده کل سپاه، بسیج و سپاه را به‌عنوان ضابط قضایی برای ساماندهی آسیب‌های اطراف حرم وارد عمل می‌کنیم تا مظاهر علنی فسق و فجور با هماهنگی دستگاه قضایی برچیده شود.
وی با اشاره به وفاق همه جناح‌ها و سلایق بر جایگاه و شأن شهدا و دفاع مقدس ابراز داشت: شهدا نقطه وفاق جامعه هستند و در این زمینه برنامه‌های مفصلی را در دستور کار داریم.
برنامه‌های حوزه محرومیت‌زدایی و اقدامات در راستای حل معضل آب دیگر مواردی بود که فرمانده سپاه فجر فارس به آن پرداخت و گفت: باید 100 روستا در سطح کشور توسط سپاه و بسیج به الگوی آبادانی بدل شوند و در این زمینه شش روستای استان فارس نیز در فهرست قرار دارد و البته برای این کار از مردم خود روستا استفاده خواهد شد چون هنر نیست که با نیرو بردن از شهر، روستا را آباد کنیم.
وی در این نشست بر تعامل خود با تمام جریانات سیاسی تأکید و بیان کرد: خط قرمز ما خط قرمزهای نظام و ارزش‌هاست که در برابر خدشه‌دار شدن آن سکوت نخواهیم کرد.
در این نشست عزیزالله قهرمانی مدیر  نیز با تاکید بر پسوند «بسیج» در تشکل بسیج رسانه خواستار آن شد که افرادی وارد این تشکل شوند که از عمق جان آن را باور داشته و با تمام وجود به این آرمان خدمت کنند.
محمد عسلی مدیر مسؤول روزنامه عصر مردم نیز با تاکید بر نیاز تمام تشکل‌ها و فعالیت‌ها به نقد، خواستار نظارت بر عملکرد بسیج رسانه شد و افزود: حضور در جنگ نرم به پشتیبانی و ابزار ویژه خود نیاز دارد.
اشرفی از روزنامه سبحان با بیان اینکه تنها رسانه‌های اجتماع، رسانه‌ها نوشتاری و مجازی نیستند خواستار توجه سپاه به رسانه قدرتمند شعر، ادبیات، داستان، سینما و سایر هنرها شد.
علی پشوتن سرپرست خبرگزاری ایسنا با تاکید بر لزوم نگاه منصفانه رسانه‌ها، عنوان کرد: کارهایی که در چند سال اخیر در جنوب شهر صورت پذیرفته متعدد و البته عقب‌ماندگی از گذشته بسیار است.
کد مطلب : ۱۵۳۴۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما