۰
plusresetminus
پلیس فتا

آگاهانه وارد فضای مجازی شوید

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۱
سرپرست پلیس فناوری و تبادل اطلاعات انتظامی استان بابیان اینکه حضور ناآگاهانه در فضای مجازی تهدید است، گفت: خانواده‌ها درزمینهٔ حضور فرزندان خود در این فضا باید مراقبت بیشتری کنند.
آگاهانه وارد فضای مجازی شوید
به گزارش حافظ نیوز،سرگرد «علی جمالی»  اظهار کرد: امروزه یکی از اساسی‌ترین روش‌های ارتباطی تمام کاربران تلفن‌های همراه هوشمند به شمار می‌رود و حجم زیادی از تبادل اطلاعات فردی و گروهی ما از طریق این رسانه نسبتاً نوظهور انجام می‌شود. وی افزود: در جامعه امروزی گسترش علوم ارتباطات، تهدیدات و خطراتی را برای فرهنگ خانواده‌های ایرانی به دنبال دارد و تعریف دقیق و جامعی از حضور کودکان،نوجوانان و جوانان در فضاهای مجازی و استفاده آنان از گوشی‌های هوشمند و تبلت ها ارائه نشده است.
سرپرست پلیس فناوری و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام بابیان اینکه رعایت اخلاق، عفاف و حجاب، شاخصه اصلی و مهم برای حضور در فضای مجازی است گفت: امروزه فرزندان ما باید بیاموزند که اگر در فضای واقعی با محدودیت‌هایی برای رابطه با افراد نامحرم و غریبه مواجه هستند در فضای مجازی نیز مثل فضای واقعی باید این محدودیت‌ها را رعایت کرد.
جمالی با اشاره به اینکه خانواده‌ها برای حفظ امنیت اجتماعی خود و خانواده باید به موضوعات و ناهنجاری‌های آن اهمیت دهند، تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند نقش به سزایی در آموزش فرزندان خود داشته باشند و نه به‌عنوان پدر و مادر بلکه نقش یک دوست خوب را برای آنا ایفا کنند. وی بابیان اینکه از فضای مجازی باید به مقدار نیاز بهره برد، ادامه داد: استفاده نامناسب از تکنولوژی‌های روز، اهداف دشمنان که همان سست کردن بنیان خانواده‌ها است را محقق می‌کند.
سرپرست پلیس فناوری و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام گفت: خانواده‌ها در خصوص کنترل و نظارت فرزندان برای استفاده از فضای مجازی نقش مؤثری دارند که با ارائه اطلاعات و آموزش‌های درست می‌توانند نحوه استفاده از فناوری جدید و نرم‌افزارهای جدید تلفن همراه را آموزش دهند. جمالی اضافه کرد: پلیس فتا آماده مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرائم رایانه‌ای مراتب را سریعاً به وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش یا با شماره تلفن‌های 65-2182361-0841 تماس حاصل کنند.
کد مطلب : ۱۵۳۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما