۰
plusresetminus
نماینده ولی‌فقیه:

ایمانی: جوانان مومن؛ عامل پیروزی انقلاب اسلامی

تاریخ انتشارجمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۳
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: سعودی‌ها به مردم خودشان هم رحم نمی‌کنند.
ایمانی: جوانان مومن؛ عامل پیروزی انقلاب اسلامی
به گزارش حافظ نیوز،آیت‌الله اسدالله ایمانی در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی استان فارس اظهار داشت: دفاع مقدس افتخاری است پایدار که بر تارک انقلاب اسلامی تا ابد خواهد درخشید.
وی افزود: دوران دفاع مقدس، دوران کوتاهی بود و در تاریخ یک ملت استثنا اما دورانی سرنوشت‌ساز بود که آثار و برکات این دوران استثنایی تا به امروز و آینده تاریخ باقی خواهد ماند.
امام جمعه شیراز ادامه داد: در این دوران جوهره وجود افراد آشکار شد، استعداد درونی انسان‌های مؤمن که سال‌های سال در انزوا قرارگرفته بودند به ظهور و بروز پیوست و معجزه‌ها آفرید.
وی اضافه کرد: تحقق وعده‌های الهی در این ایام، نزول فرشتگان و امداد ملائکه شاید بعد از جنگ بدر و حنین در دفاع مقدس اتفاق افتاد.
ایمانی خاطرنشان کرد: دشمنان قسم‌خورده برای اسقاط نظام و از بین بردن نظام جمهوری اسلامی در عرصه سخت‌افزاری برنامه جنگ را به‌عنوان آخرین برنامه در دستور کار داشتند و پیش‌بینی این معنا از پیش از انقلاب نیز می‌شد که دشمنان کارشان به بن‌بست برسد و جنگ را علیرغم آثاری که ممکن است برای خودشان داشته باشد بر ما تحمیل کنند.
وی متذکر شد: همه آمدند و هر چه در چنته داشتند آوردند و در مقایسه با جنگ جهانی دوم که در جهان بمب ریخته شد و آتش برافروخته شد در این مدت هشت سال در منطقه محدود از ایران اسلامی مشابه آن را انجام دادن و کاری نبود که بتوانند انجام دهند و انجام نداده باشند.
ایمانی ابراز داشت: از موشک‌باران شهرهای غیرنظامی تا بمباران شیمیایی، جنگ‌های میکروبی و سایر کارهای متداول که در جنگ‌ها انجام می‌شد را در این دفاع بر سر ملت ما اجرا کردند تا اراده این ملت را بشکنند و کاری کنند که انقلاب به بایگانی تاریخ سپرده شود اما همان‌گونه که خدای متعال در جنگ بدر مسلمانان را باوجود عده و عُده دشمن پیروز کرد در دوران دفاع مقدس نیز برای نخستین بار در چند قرن اخیر ایران جنگی را دنبال کرد و نه یک امتیاز سیاسی داد و نه یک وجب خاک.
وی عنوان کرد: اولین بار که انگلیسی‌ها خرمشهر را گرفتند آن را به بهای خروج ایران از هرات رها کردند و از آن به بعد همین مسئله بود و از جمله در دوران فتحعلیشاه چه مصائبی بر ما تحمیل شد و قطعات زرخیزی از کشور ما را جدا کردند و آخرین بار هم در سالهای دهه 40 و 50 شاهد از دست دادن بحرین بودیم بدون این که لشکرکشی انجام شود و مجموعه‌ای که در شمار استان فارس بود را از دست ما گرفتند .
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: اینان نقشه جدید ایران را نوشته بودند و اهواز را با «ح» جیمی نوشتند و تقسیم کردند و مشخص کردند در استانداری اهواز مستقر می‌شوند و چه زمانی به پشت دروازه تهران می‌رسند را به‌صورت دقیق معین کردند.
وی ابراز داشت: این‌چنین نبود که دشمنان ناشیانه و نابخردانه جنگی را شروع کنند و در آن بمانند بلکه با مطالعات دقیق و آتش تهیه دقیق چنانکه قبل از جنگ انفجارهای خرمشهر و بسیاری مسائل در خرمشهر و آبادان رخ داد، که حتی در دولت موقت انقلاب اسلامی نیز مسائلی را دنبال کردند.
امام جمعه شیراز تصریح کرد: بر این اساس کاری برنامه‌ریزی‌شده را آغاز کردند و با محاسبه شرایط پس از انقلاب گمان می‌کردند کار به‌سرعت تمام می‌شود اما نصرت الهی فرارسید و هدایت امام راحل ایمان‌ها را بارور کرد و دل‌ها را به هم گره زد و قدرت درونی انسان‌ها را چنان شکوفا کرد که جوانی کارگر بعد از مدتی که وارد عرصه نبرد می‌شد به فرماندهی آبدیده بدل شد و کشاورزی دیگر نیز بدون طی دانشگاه جنگ فرماندهی را بر عهده گرفت و دیدیم که سنگرسازان بی سنگر چه ابتکاراتی نشان دادند و در مقابل اروندرود چگونه بر طبیعت فائق شدند.
نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: اینها نشان می‌دهد که ایمان معجزه می‌آفریند و امروز نیز جوانان مؤمن ما که بسیار بیش از گذشته هستند اما ناپیدا هستند در مقابل هر احساس خطری آماده دفاع هستند و قوه «اعدوالهم مااستطعتم من قوه» نشان از الزام به توان داشتن در جنگ سایبری و مجازی دارد که جوانان ما خود را آماده می‌کنند و اگر آمریکا سایتی را هک کرد سایت وزارت دفاع آمریکا یا بانک مرکزی عربستان را هک کنند.
وی اضافه کرد: آموزش نظامی و طراحی قدرت نظامی در چارچوب «اعدولهم» است و جوانانی که در کادر اداری اسیر نیستند و بالی از ایمان دارند آماده هر نوع فداکاری هستند.
ایمانی تصریح کرد: امروز ما شاهدیم کشورهایی که در مسائل امنیتی بسیار دقیق هستند گرفتارشده‌اند اما سربازان جمهوری اسلامی و جوانان پابه‌رکاب این نظام، فضای حضور دشمن را تنگ کرده‌اند و اجازه نداده‌اند امنیت کشور مورد هجوم قرار گیرد که این قیمت و بهای سنگینی دارد و توسط جوانان ما پرداخت‌شده است.
وی افزود: امروز نیرویی که پشتوانه نیروی مسلح ما باشد و در کنار نیروی مسلح ما قرار گیرد و عقبه آن باشد جوانان مؤمنی است که باانگیزه الهی کار خود را انجام می‌دهند «ولا نرید منکم جزاء و لا شکورا» و این‌ها آن‌قدر فراوان‌اند که رهبر معظم انقلاب را به آینده امیدوار ساخته می‌فرمایند همین جوانان آمریکا و رژیم صهیونیستی ا از پا درمی‌آورند و دولتمردان ما باید این ایمان را تقویت کنند که آنچه مردم و کشور ما را حفظ می‌کند همین معنویت و ایمان است.
امام جمعه شیراز ادامه داد: در غیر این صورت جوانی که تا ساعت دو شب در کنسرت‌ها بالا و پایین شود و حرکات موزون انجام دهد کجا می‌تواند مطالعه و دقت پیشرفت در کار را سرلوحه قرار دهد و برای پیشرفت کشور برنامه داشته باشد بلکه او به فکر شهوت و شکم است و اگر این دو تأمین شود کاری به مابقی ندارد اما آنکه روز و شب ندارد و تمام وجودش آرمان این انقلاب است آینده این نظام را رقم می‌زند.
30 درصد شهدا دانش‌آموز بودند
نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: ما ممکن است گاهی راه را گم کنیم که عامل پیروزی انقلاب، جوانان مؤمن بودند و عامل تداوم انقلاب نیز جوانان مؤمن بودند که 30 درصد شهدا از همین دانش‌آموزان بودند.
وی ادامه داد: مگر پشت جبهه ما کلاس درس نبود و مگر مدارس پشت جبهه‌ها دایر نمی‌شد و جوانان راهنمایی و دبیرستانی امتحان نمی‌دادند و در جبهه‌ها حضور می‌یافتند.
ایمانی بیان کرد: استکباری که دیده انقلاب به دست این جوانان به پیروزی رسیده و دفاع مقدس را بدون هیچ امتیازی همین جوانان پیش بردند آیا جوانان و ایمان آنها را به حال خود رها می‌کند.
وی ابراز داشت: ما در مقابل برنامه‌ریزی آنان مسئولیت داریم و دولتمردان و نخبگان باید در مقابل برنامه‌های دشمن برای جوانان طراحی کنند که دشمن از این نقطه سیلی خورده و می‌خواهد دستی که سیلی زده را از کار بیندازد.
نماینده ولی‌فقیه در فارس عنوان کرد: با همین برنامه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی طرح‌ریزی می‌کند و باید در مقابل این فضاهای مجازی را مدیریت و همزمان دفاع و تهاجم کنیم.
وی یادآور شد: استکبار و شیوخ منطقه آن‌قدر نقطه‌ضعف دارند که اگر جوانان ما به زبان‌های مختلف تهاجم را آغاز کنند یک هفته آبروی این‌ها در دنیا رفته و جایگاه خود را از دست می‌دهند که به‌عنوان‌مثال اگر تنها تاریخ آل سعود بیان شود مردم جهان می‌بینند این‌ها به ملت خود رحم نکرده و کودک‌کشی که در یمن می‌کنند را در نجف، قطیف و نجد و سایر بلاد خودشان هم انجام دادند.
امام جمعه شیراز بیان کرد: این‌ها با خونریزی و دزدی از بیت‌المال بر سرکار آمدند ، 400 میلیارد دلار ذخیره بود به یکی از شاهزادگان گفتند چرا ذخایر خود را نمی‌گیرید گفتند گذاشته‌ایم تا بمانیم یعنی پول ملت خود را دست آمریکا گرو گذاشته‌اند تا بمانند.
ایمانی افزود: امروز نیز به‌مانند گذشته جوانان مؤمن عقبه نیروهای مسلح هستند ضمن این‌که امروز ابزار و وسایل دفاعی مطمئنی داریم و البته همواره باید دفاع ما به‌روز باشد و صدالبته آفند نیز به‌عنوان بخشی از پدافند باید مدنظر باشد.
کد مطلب : ۱۵۲۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما