۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

مریدی: هویت‌سازی ملی، دینی و قومی جز دغدغه‌های من محسوب می‌شود اما عده‌ای خرده‌فرهنگ‌ها را به دهه 60 بازگردانند

تاریخ انتشارجمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: نگاه‌های امنیتی به جامعه‌ای که از قومیت‌های مختلف تشکیل‌شده، اشتباه است اما عده‌ای دوست دارند حوزه اجتماع و برخورد با خرده‌فرهنگ‌ها را به دهه 60 بازگردانند.
مریدی: هویت‌سازی ملی، دینی و قومی جز دغدغه‌های من محسوب می‌شود اما عده‌ای خرده‌فرهنگ‌ها را به دهه 60 بازگردانند
به گزارش حافظ نیوز،بهزاد مریدی  در نشست خبری «نقد و بررسی عملکرد دوساله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس» در جمع خبرنگاران و هنرمندان اظهار داشت: محدودیت‌ها و مشکل‌های مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس را پیش از ورود به آن می‌شناختم و عده‌ای در گذشته حرمت آن را حفظ نکرده بودند و سعی کردیم آبرو و شخصیت این مجموعه را در این دو سال بازگردانیم.
وی با اشاره به وضعیت گردشگری فارس گفت: شاید بحث کشاورزی و صنعتی شدن شیراز با مشکلاتی روبه‌رو باشد اما این شهر زیرساخت‌های لازم گردشگری را دارد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تلاش بسیاری برای استفاده از این زیرساخت‌ها کرده است.
این مسؤول با اشاره به عدم وجود تفکر لازم در حوزه فرهنگ و گردشگری بیان کرد: نمی‌دانم چرا هیچ‌کس در حوزه مهندسی و پزشکی به خود اجازه نمی‌دهد که اظهارنظر کند اما در بخش فرهنگ هرکسی صاحب‌نظر است درصورتی‌که هنر زینت‌بخش دیگر حوزه‌ها نیست بلکه هنر می‌تواند نسخه بپیچد و یک حوزه علمی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به وضعیت نامطلوب مدیریت فرهنگ افزود: فعالیت‌های فرهنگی به شکل بیلبورد و تابلوهای شهری برای عده‌ای قابل‌هضم است اما زمانی که سخن از تئاتر خیابانی می‌شود سکوت می‌کنند و متقاعد کردن آن‌ها کار بسیار سختی بوده و دوستان باید این باور را بپذیرند که حوزه‌های نرم‌افزاری گردشگری کم‌هزینه‌تر و پردرآمدتر است.
مریدی با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه هویت‌سازی ادامه داد: هویت‌سازی ملی، دینی و قومی جز دغدغه‌های من محسوب می‌شود اما معتقدم نگاه‌های امنیتی به جامعه‌ای که از قومیت‌های مختلف تشکیل‌شده، اشتباه است اما عده‌ای دوست دارند حوزه اجتماع و برخورد با خرده‌فرهنگ‌ها را به دهه 60 بازگردانند.
وی با اشاره به مشکل‌های هویتی شهر شیراز اضافه کرد: عده‌ای به دنبال موج‌سواری بر روی اختلاف‌های قومیتی یا تقابل هویت ملی و دینی شهر شیراز هستند و تا زمانی که این تفکرات اصلاح نشود، نمی‌توان به توسعه این شهر امیدوار بود و مصادره شخصیت‌هایی مانند حافظ و سعدی به نفع خود اتفاق مبارکی نیست.
وی با اشاره به‌روز بزرگداشت حافظ شیرازی اضافه کرد: امسال روز بزرگداشت حضرت حافظ با تاسوعا و عاشورا حسینی همراه شده است و برای آن‌که تداخلی بین برنامه‌ها ایجاد نشود این مراسم هشتم مهرماه هم‌زمان با روز بزرگداشت حضرت مولانا برگزار خواهد شد.
این مسؤول با اشاره به بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر فارس بیان داشت: بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر فارس از دوم تا پنجم مهرماه روی خواهد داد و این جشنواره در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، تماشاخانه استاد سپاس‌دار و استاد هودی برگزار و 12 اثر پذیرفته‌شده به نمایش درخواهد آمد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به هفته دفاع مقدس تصریح کرد: هفته دفاع مقدس را در سه حوزه تولید پوستر، نشست با پیشکسوتان حوزه دفاع مقدس و برنامه «یاد آسمان» گرامی می‌داریم و سعی می‌کنیم از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان جنگ تحمیلی تجلیل کنیم.
مریدی با اشاره به فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه ادبیات پایداری خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برای تقویت ادبیات پایداری، همکاری‌هایی با کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس داشته است و از خروجی‌های آن می‌توان از دایرة‌المعارف آثار دفاع مقدس، بازی رایانه یونس، تئاتر شهید دوران، فیلم‌های مختلف و... نام برد.
وی با اشاره به فعالیت‌هایی که در حوزه سینما صورت گرفته است، گفت: سینما پیش از شهریورماه 94 ازدست‌رفته بود اما فعالیت‌های دوساله گذشته قابل دفاع بوده و 3 هزار صندلی به حوزه سینما اضافه‌شده و یک میلیارد و 110 میلیون تومان به سینماهای موجود کمک مالی شده است.
این مسؤول با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مطبوعات بیان کرد: تمرکزگرایی به‌‌ویژه در حوزه مالی یکی از مشکلات حوزه مطبوعات است و برگزاری جشنواره‌ها باید افزایش یابد اما از نقاط مثبت می‌توان به افزایش صدور پروانه‌ها و آموزش در حوزه مطبوعات و تغییر روز خبرنگار به هفته خبرنگار نام برد و اعتقاد دارم که انجمن‌ها به‌‌ویژه در حوزه مطبوعات باید رشد کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به ماشین‌رو شدن گذر هنر افزود: من نیز با ماشین‌رو شدن گذر هنر موافق نبودم و تلاش خودم را برای حفظ این جایگاه انجام دادم و همچنان عقب‌نشینی نکرده‌ام اما دوستان ما در مدیریت شهری و شورای شهر با آن موافق نبودند و خیابان خودشان است و این‌گونه تصمیم گرفتند.
مریدی با اشاره به مشکل‌های نگارخانه‌ها و بیلبوردهای شهری ادامه داد: معتقدم برای حل مشکلات و سازمان‌دهی نگارخانه‌ها نیاز به وفاق و جمع‌بندی بین فعال‌های این عرصه است و باوجود گشایش نگارخانه‌های متعدد، گاهی در بخش خصوصی خبرهای ناخوشایند به گوش می‌رسد و به دنبال رفع آن‌ها هستیم و تعداد بیلبوردهای شهری در گذشته بیشتر بود و به دنبال نامه‌نگاری‌های اداری آن هستیم که وضعیت مطلوب‌تر شود.
کد مطلب : ۱۵۲۴۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما