۰
plusresetminus
نقض آتش بس توسط ایالات متحده برای پشتیبانی علنی از داعش؛

80 کشته و 100 زخمی در حمله هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه/ داعش با پشتیبانی جنگنده های آمریکایی یک مقر ارتش را تصرف کرد

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۵
این نخستین بار است که نیروهای هوایی آمریکا مواضع ارتش سوریه را هدف قرار می‌دهد. پس از این حمله، فرودگاه دیرالزور زیر دید و آتش مستقیم تروریست های داعشی قرار گرفت. ارتش سوریه با اعلام اینکه نیروی کمکی به منطقه اعزام کرده و حمله ای را به مواضع از دست رفته تدارک دیده، آورده است تا مانع از تثبیت مواضع توسط تروریست ها شود.
80 کشته و 100 زخمی در حمله هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه/ داعش با پشتیبانی جنگنده های آمریکایی یک مقر ارتش را تصرف کرد
به گزارش حافظ نیوز،با وجود برقراری آتش‌بس در سوریه، جنگنده‌هایی آمریکا در مواضع تحت کنترل ارتش سوریه که منطقه درگیری با داعش بود، حملاتی انجام دادند و از سوی دیگر، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مواضعی را در خاک سوریه هدف قرار دادند؛ حملاتی که منجر به کشتن شدن حداقل 80 سرباز سوری و زخمی شدن بیش از 100 تن دیگر شده است.
 جنگنده‌های آمریکایی مواضع ارتش سوریه در کوهستان الثرده در دیرالزور را به شدت بمباران کرد که باعث شهادت و زخمی شدن ده ها تن از نیروهای ارتش و انهدام تجهیزات ارتش شد. دو فروند اف16 و دو فروند A10 تاندربولت مواضع ارتش سوریه در جبل الثرده را با تکیه بر انواع موشک‌ها و بمب‌های هوشمند هدف حملات سنگین خود قرار دادند؛ اقدامی که نمی‌تواند اتفاقی بوده باشد، چرا که در عمق خاک سوریه و در منطقه در اشغال داعش رخ داده است.

ستاد مشترک ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده است، مواضع ارتش در این منطقه به مدت یک ساعت هدف بمباران جنگنده های آمریکایی قرار گرفت و پس از این بمباران تروریست های داعشی به منطقه حمله کرده و آن را تصرف کردند. در این بیانیه آمده که این اقدام آمریکا حمایت مستقیم از تروریست های داعشی است و همه ادعاهای این کشور در مساله مبارزه با تروریسم واهی بوده است.
 
پس از این حمله، فرودگاه دیرالزور زیر دید و آتش مستقیم تروریست های داعشی قرار گرفت. ارتش سوریه با اعلام اینکه نیروی کمکی به منطقه اعزام کرده و حمله ای را به مواضع از دست رفته تدارک دیده، آورده است تا مانع از تثبیت مواضع توسط تروریست ها شود. بر اساس گزارش‌های منابع روس، در حمله جنگنده‌های آمریکایی دست کم 80 سرباز سوری کشته و بیش از 100 سرباز دیگر زخمی شده‌اند.
ساعاتی پس از این حمله ‌بی‌سابقه، برخی منابع از درگیری شدید در این مناطق خبر دادند و برخی منابع نزدیک به دولت روسیه نیز تاکید کردند تمام نقاطی که بعد از حمله ی امریکا به دیروالزور از کنترل ارتش سوریه خارج شد، مجددا تحت کنترل ارتش سوریه قرار گرفت.
 
در طول جنگ سوریه، این نخستین بار است که جنگنده های آمریکایی، مواضع ارتش سوریه را هدف قرار می‌دهند که می‌تواند نشانه‌ای خطرناک درباره پیچیده‌تر شدن شرایط جنگ در سوریه باشد. حمله جنگنده‌های آمریکایی در شرایطی رخ داد که ایالات متحده یکی از دو ضلع اصلی توافق آتش بس اخیر در سوریه بوده و مسئولان روسیه به تازگی ابراز امیدواری کرده بود، ایالات متحده به تعهدتش در چارچوب این توافق عمل کند.

از سویی دیگر خبرهایی درباره حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به مواضعی در خاک سوریه منتشر شده است. اسرائیل در هفته‌های اخیر بارها به بهانه پاسخ به فرود آمدن برخی از موشک‌ها از خاک سوریه به نقاط مرزی رژیم صهیونیستی، اقدام به بمباران مناطقی از خاک سوریه نموده است.
 
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، ساعتی بعد در بیانیه‌ای تأیید کرد مواضع ارتش سوریه را در نزدیکی دیرالزور هدف قرار داده است. این نهاد آمریکایی با وجود این مدعی شد این حمله عمدی نبوده و بلافاصله بعد از اخطار روسیه متوقف شده است! منطقه مورد هدف آمریکایی‌ها یکی از شناخته شده ترین محل‌های درگیری میان ارتش سوریه و داعش بوده و برای همه ناظران مشخص بوده که مناطق مورد هدف در اختیار ارتش سوریه است. بنابراین ادعای آمریکایی‌ها نمی‌تواند صحت داشته باشد و قطعاً انگیزه‌هایی وجود داشته که در آینده مشخص خواهد شد.
 
 
ماریا زاخاروف، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور گفت نماینده روسیه در سازمان ملل متحد مأمور برگزاری نشستی فوری برای بررسی حمله جنگنده‌های آمریکا به مواضع ارتش سوریه شده است.  زاخاروف تأکید کرد: «ما خواستار توضیحات مفصل و کامل واشنگتن هستیم و این کار بایستی در شورای امنیت انجام شود.»
کد مطلب : ۱۵۲۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما